vytisknout velikost písma Zvukový generátor Audi už nie je výsadou 3.0 TDI. K dispozícii je tiež u 2.0 TDI

Zvukový generátor Audi už nie je výsadou 3.0 TDI. K dispozícii je tiež u 2.0 TDI

Audi ešte pred oficiálnym predstavením dvakrát preplňovaného naftového trojlitru (313 k) upozorňovalo na zvuk, ktorý bude tento motor produkovať. Ako už určite všetci dobre viete, výsledok znie ako benzínový osemvalec. Dôvodom je prítomnosť tzv. zvukových generátorov vo výfuku. Tie ale už nie sú výsadou iba pre vrcholný diesel. V rámci príslušenstva je možné túto vec kúpiť napríklad pre A4 s motorom 2.0 TDI.

Konkrétne si záujemca môže zaobstarať zvukové generátory do modelov A4 a A5 kombinovaných s motormi 2.0 TDI , 2.7 TDI a 3.0 TDI. Sada obsahuje iný stredový tlmič, riadiacu jednotku, dve dvojité koncovky výfuku s priemerom 90 mm ​​a samozrejme elektroinštaláciu.

Cena za túto sadu je okolo tisíc eur bez montáže. Časovú náročnosť vypočítali u Audi na 3,5 hodiny.

Výfuk vylepšený o zvukové generátory má u každej koncovky slepé rameno, na ktorého konci nájdeme akési hrnce a vnútri membrány. Priamo do výfuku sa tak púšťa vylepšený zvuk.

hrnec.jpg
Foto: Audi

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY