vytisknout velikost písma Zvukový generátor Audi už nie je výsadou 3.0 TDI. K dispozícii je tiež u 2.0 TDI

Zvukový generátor Audi už nie je výsadou 3.0 TDI. K dispozícii je tiež u 2.0 TDI

Audi ešte pred oficiálnym predstavením dvakrát preplňovaného naftového trojlitru (313 k) upozorňovalo na zvuk, ktorý bude tento motor produkovať. Ako už určite všetci dobre viete, výsledok znie ako benzínový osemvalec. Dôvodom je prítomnosť tzv. zvukových generátorov vo výfuku. Tie ale už nie sú výsadou iba pre vrcholný diesel. V rámci príslušenstva je možné túto vec kúpiť napríklad pre A4 s motorom 2.0 TDI.

Konkrétne si záujemca môže zaobstarať zvukové generátory do modelov A4 a A5 kombinovaných s motormi 2.0 TDI , 2.7 TDI a 3.0 TDI. Sada obsahuje iný stredový tlmič, riadiacu jednotku, dve dvojité koncovky výfuku s priemerom 90 mm ​​a samozrejme elektroinštaláciu.

Cena za túto sadu je okolo tisíc eur bez montáže. Časovú náročnosť vypočítali u Audi na 3,5 hodiny.

Výfuk vylepšený o zvukové generátory má u každej koncovky slepé rameno, na ktorého konci nájdeme akési hrnce a vnútri membrány. Priamo do výfuku sa tak púšťa vylepšený zvuk.

hrnec.jpg
Foto: Audi

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY