vytisknout velikost písma Zvukový generátor Audi už nie je výsadou 3.0 TDI. K dispozícii je tiež u 2.0 TDI

Zvukový generátor Audi už nie je výsadou 3.0 TDI. K dispozícii je tiež u 2.0 TDI

Audi ešte pred oficiálnym predstavením dvakrát preplňovaného naftového trojlitru (313 k) upozorňovalo na zvuk, ktorý bude tento motor produkovať. Ako už určite všetci dobre viete, výsledok znie ako benzínový osemvalec. Dôvodom je prítomnosť tzv. zvukových generátorov vo výfuku. Tie ale už nie sú výsadou iba pre vrcholný diesel. V rámci príslušenstva je možné túto vec kúpiť napríklad pre A4 s motorom 2.0 TDI.

Konkrétne si záujemca môže zaobstarať zvukové generátory do modelov A4 a A5 kombinovaných s motormi 2.0 TDI , 2.7 TDI a 3.0 TDI. Sada obsahuje iný stredový tlmič, riadiacu jednotku, dve dvojité koncovky výfuku s priemerom 90 mm ​​a samozrejme elektroinštaláciu.

Cena za túto sadu je okolo tisíc eur bez montáže. Časovú náročnosť vypočítali u Audi na 3,5 hodiny.

Výfuk vylepšený o zvukové generátory má u každej koncovky slepé rameno, na ktorého konci nájdeme akési hrnce a vnútri membrány. Priamo do výfuku sa tak púšťa vylepšený zvuk.

hrnec.jpg
Foto: Audi

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY