vytisknout velikost písma Zvukový generátor Audi už nie je výsadou 3.0 TDI. K dispozícii je tiež u 2.0 TDI

Zvukový generátor Audi už nie je výsadou 3.0 TDI. K dispozícii je tiež u 2.0 TDI

Audi ešte pred oficiálnym predstavením dvakrát preplňovaného naftového trojlitru (313 k) upozorňovalo na zvuk, ktorý bude tento motor produkovať. Ako už určite všetci dobre viete, výsledok znie ako benzínový osemvalec. Dôvodom je prítomnosť tzv. zvukových generátorov vo výfuku. Tie ale už nie sú výsadou iba pre vrcholný diesel. V rámci príslušenstva je možné túto vec kúpiť napríklad pre A4 s motorom 2.0 TDI.

Konkrétne si záujemca môže zaobstarať zvukové generátory do modelov A4 a A5 kombinovaných s motormi 2.0 TDI , 2.7 TDI a 3.0 TDI. Sada obsahuje iný stredový tlmič, riadiacu jednotku, dve dvojité koncovky výfuku s priemerom 90 mm ​​a samozrejme elektroinštaláciu.

Cena za túto sadu je okolo tisíc eur bez montáže. Časovú náročnosť vypočítali u Audi na 3,5 hodiny.

Výfuk vylepšený o zvukové generátory má u každej koncovky slepé rameno, na ktorého konci nájdeme akési hrnce a vnútri membrány. Priamo do výfuku sa tak púšťa vylepšený zvuk.

hrnec.jpg
Foto: Audi

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY