vytisknout velikost písma Zvukový generátor Audi už nie je výsadou 3.0 TDI. K dispozícii je tiež u 2.0 TDI

Zvukový generátor Audi už nie je výsadou 3.0 TDI. K dispozícii je tiež u 2.0 TDI

Audi ešte pred oficiálnym predstavením dvakrát preplňovaného naftového trojlitru (313 k) upozorňovalo na zvuk, ktorý bude tento motor produkovať. Ako už určite všetci dobre viete, výsledok znie ako benzínový osemvalec. Dôvodom je prítomnosť tzv. zvukových generátorov vo výfuku. Tie ale už nie sú výsadou iba pre vrcholný diesel. V rámci príslušenstva je možné túto vec kúpiť napríklad pre A4 s motorom 2.0 TDI.

Konkrétne si záujemca môže zaobstarať zvukové generátory do modelov A4 a A5 kombinovaných s motormi 2.0 TDI , 2.7 TDI a 3.0 TDI. Sada obsahuje iný stredový tlmič, riadiacu jednotku, dve dvojité koncovky výfuku s priemerom 90 mm ​​a samozrejme elektroinštaláciu.

Cena za túto sadu je okolo tisíc eur bez montáže. Časovú náročnosť vypočítali u Audi na 3,5 hodiny.

Výfuk vylepšený o zvukové generátory má u každej koncovky slepé rameno, na ktorého konci nájdeme akési hrnce a vnútri membrány. Priamo do výfuku sa tak púšťa vylepšený zvuk.

hrnec.jpg
Foto: Audi

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY