vytisknout velikost písma Zvolávacie akcie v Európe za rok 2016: Najviac zvolával Renault

Podľa systému RAPEX riešila v Európe najviac problémov automobilka Renault. Celkovo sa Renaultu týkalo 33 zvolávacích akcií zameraných na osobné autá a dodávky. Veľa akcií usporadúval aj Mercedes (29) a Volkswagen (19). Škoda mala v Európe podľa systému RAPEX za uplynulý rok päť akcií. Autá do servisov zvolával ale napríklad aj Rolls-Royce alebo Bugatti. Automobilky Lamborghini, Mini alebo Ferrari naopak neriešili žiadne akcie.
Zvolávacie akcie v Európe za rok 2016: Najviac zvolával Renault

Zvolávacie akcie nie sú ničím výnimočným, čo dokazuje aj nasledujúca štatistika. Podľa dát z európskeho systému RAPEX sa motorových vozidiel nejakým spôsobom týkalo v roku 2016 plných 409 rôznych problémov. V tomto čísle je však zahrnuté všetko od pneumatík cez osobné autá až po nákladné alebo obytné automobily. Ak zo štatistiky vezmeme iba osobné autá a ľahké dodávky, dostaneme číslo 284.

Najväčším dielom sa na 284 zvolávacích akciách za rok 2016 podieľala automobilka Renault. U nej eviduje systém RAPEX celkom 33 rôznych problémov. Len náhmatkovo sa riešili veci ako napríklad riziko upadnutia kolesa pri jazde (Mégane Generation, Fluence, Clio) v dôsledku nesprávne dotiahnutých skrutiek, chybné bezpečnostné pásy (Espace, Talizman) alebo riziko poškodenia brzdového vedenia (Zoe). Na druhom mieste skončil Mercedes (29) a na treťom Volkswagen (19).

Kompletnú tabuľku s počtami zvolávacích akcií v roku 2016 nájdete nižšie. Je potrebné dodať, že ich výskyt samozrejme tiež priamo súvisí s veľkosťou ponuky a počtom predaných automobilov. Aj preto napríklad značky typu Lada, Lancia, alebo naopak Ferrari a Lamborghini nemajú za rok 2016 žiadny záznam.

Zvolávacie akcie sa týkali aj automobilky Škoda, konkrétne modelov Superb, Yeti, Citigo, Octavia a Rapid. Riešila sa napríklad nesprávne fungujúca detská poistka, zle zapojený konektor, kvôli ktorému mohli nesprávne fungovať airbagy, alebo riziko poranenia malými úlomkami plášťa rezervoáru hnacieho plynu pri predných airbagoch.

Do servisov musel povolať v roku 2016 svoje automobily dokonca aj Rolls-Royce. Konkrétne išlo o model Ghost z rokov 2009 až 2012. Zistilo sa totiž, že tieto autá môžu mať zlý softvér ovládajúci hlavný senzor airbagov. Pri nehode by tak hrozilo, že by nedošlo k ich aktivácii ani k aktivácii ďalších bezpečnostných systémov, ako sú napínače bezpečnostných pásov alebo aktívne hlavové opierky. Zaujímavá určite bola aj  zvolávacia akcia na Bugatti Veyron.

Systém RAPEX (Rapid Alert System for non-food dangerous products) je projekt, do ktorého sú zapojené krajiny Európskej únie, Nórsko, Island a Lichtenštajnsko. Každý štát skúma na svojej úrovni všetky možné produkty (okrem áut to sú napríklad hračky, textil, kozmetika a tak ďalej) a ak zistia nejaké nezrovnalosti, ihneď informuje ostatné krajiny.

Poradie Značka Počet zvolávacích akcií v roku 2016
1 Renault 33
2 Mercedes-Benz 29
3 Volkswagen 19
4 Dodge 18
5 Peugeot 15
6 Toyota 15
7 Opel 13
8 Jeep 12
9 Nissan 12
10 Jaguar 11
11 BMW 8
12 Ford 8
13 Citroën 7
14 Honda 7
15 Fiat 6
16 Chevrolet 5
17 Chrysler 5
18 Land Rover 5
19 Suzuki 5
20 Škoda 5
21 Audi 4
22 Lexus 4
23 Dacia 3
24 Kia 3
25 Maserati 3
26 Mazda 3
27 Seat 3
28 Subaru 3
29 Bentley 2
30 Hyundai 2
31 Infiniti 2
32 Mitsubishi 2
33 Porsche 2
34 Smart 2
35 Volvo 2
36 Alfa Romeo 1
37 Aston Martin 1
38 Bugatti 1
39 Cadillac 1
40 Rolls-Royce 1
41 SsangYong 1
42 Ferrari ---
43 Lada ---
44 Lamborghini ---
45 Lancia ---
46 Mini ---
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY