vytisknout velikost písma Zvolávacia akcia: Každé piate auto muselo tento rok v USA do servisu

Zvolávacia akcia: Každé piate auto muselo tento rok v USA do servisu

Rok 2014 je z hľadiska zvolávacích servisných akcií rekordný. A pretože do konca roka zostáva ešte niečo cez dva mesiace, dá sa predpokladať, že k súčasným 52 miliónom tento rok zvolávaných áut v USA ešte nejaké pribudnú. Ľahko sa tak môže celkové číslo vyšplhať na dvojnásobok pôvodného rekordu. V roku 2004 muselo len v USA do servisov vyše 30 miliónov áut. 

Zaujímavé je, že v USA bolo tento rok vyhlásených 544 samostatných zvolávacích akcií. To sú skoro dve zvolávacie akcie denne! Najväčší podiel na tom má koncern General Motors, ktorý tento rok vyhlásil už 70 zvolávacích akcií. Tie dopadli na 26,5 milióna vozidiel, teda viac ako polovicu všetkých zvolávaných áut.

Len pripomenieme, že jednou z najväčších zvolávacích akcií tohto roku bola aféra so spínacími skrinkami práve u General Motors, ktorá sa dotkla skoro osem miliónov áut. Zaujímavé tiež je, že tých 52 miliónov zvolávaných áut je vlastne pätina registrovaných osobných vozidiel v USA. Čiže každé piate auto na amerických cestách muselo tento rok do servisu. 

Americké automobilky sú teraz oveľa opatrnejšie a vyhlasujú zvolávacie akcie aj na drobnejšie problémy. Od úradov im totiž za utajené problémy hrozia veľmi vysoké pokuty. To je napríklad prípad Chrysleru, ktorý zvoláva asi 300 000 Jeepov Grand Cherokee kvôli ovládaniu okien, kde môže dôjsť ku skratu. Síce sa to ešte v žiadnom aute nestalo, ale automobilka reaguje na možný problém preventívne. 

Masívne zvolávacie akcie sa netýkajú len veľkých automobiliek. Dokonca aj výrobcovia exkluzívnych superšportov, ako napríklad Koenigsegg alebo Ferrari, museli vyhlásiť doslova kuriózne zvolávacie akcie na jednotlivé kusy, v prípade švédskeho výrobcu dokonca len na jedno jediné auto predané zákazníkovi v USA.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY