vytisknout velikost písma Zvolávacia akcia: Každé piate auto muselo tento rok v USA do servisu

Zvolávacia akcia: Každé piate auto muselo tento rok v USA do servisu

Rok 2014 je z hľadiska zvolávacích servisných akcií rekordný. A pretože do konca roka zostáva ešte niečo cez dva mesiace, dá sa predpokladať, že k súčasným 52 miliónom tento rok zvolávaných áut v USA ešte nejaké pribudnú. Ľahko sa tak môže celkové číslo vyšplhať na dvojnásobok pôvodného rekordu. V roku 2004 muselo len v USA do servisov vyše 30 miliónov áut. 

Zaujímavé je, že v USA bolo tento rok vyhlásených 544 samostatných zvolávacích akcií. To sú skoro dve zvolávacie akcie denne! Najväčší podiel na tom má koncern General Motors, ktorý tento rok vyhlásil už 70 zvolávacích akcií. Tie dopadli na 26,5 milióna vozidiel, teda viac ako polovicu všetkých zvolávaných áut.

Len pripomenieme, že jednou z najväčších zvolávacích akcií tohto roku bola aféra so spínacími skrinkami práve u General Motors, ktorá sa dotkla skoro osem miliónov áut. Zaujímavé tiež je, že tých 52 miliónov zvolávaných áut je vlastne pätina registrovaných osobných vozidiel v USA. Čiže každé piate auto na amerických cestách muselo tento rok do servisu. 

Americké automobilky sú teraz oveľa opatrnejšie a vyhlasujú zvolávacie akcie aj na drobnejšie problémy. Od úradov im totiž za utajené problémy hrozia veľmi vysoké pokuty. To je napríklad prípad Chrysleru, ktorý zvoláva asi 300 000 Jeepov Grand Cherokee kvôli ovládaniu okien, kde môže dôjsť ku skratu. Síce sa to ešte v žiadnom aute nestalo, ale automobilka reaguje na možný problém preventívne. 

Masívne zvolávacie akcie sa netýkajú len veľkých automobiliek. Dokonca aj výrobcovia exkluzívnych superšportov, ako napríklad Koenigsegg alebo Ferrari, museli vyhlásiť doslova kuriózne zvolávacie akcie na jednotlivé kusy, v prípade švédskeho výrobcu dokonca len na jedno jediné auto predané zákazníkovi v USA.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY