vytisknout velikost písma Zvolávacia akcia Diesel Gate začne v januári 2016. Nebude to len softvér

Zvolávacia akcia Diesel Gate začne v januári 2016. Nebude to len softvér

Koncern Volkswagen začne oficiálne zvolávaciu akciu na vozidlá vybavené motormi generácie EA 189 v januári 2016. Niektoré vozidlá ale budú vyžadovať aj ďalšie hardvérové ​​úpravy než len preprogramovanie riadiacej jednotky. Povedal to nový šéf koncernu Matthias Müller.

Podľa prepočtu Volkswagenu by sa malo podariť do konca roka 2016 "opraviť" všetky postihnuté autá, ale celému koncernu bude podľa Müllera trvať ešte niekoľko rokov, kým sa zo škandálu Dieselgate spamätá. Je to vraj tiež dobrá priležitosť spustiť úsporný program. Dôjde aj k decentralizácii riadenia spoločnosti.

Volkswagen tiež spresnil pôvodný odhad 11 miliónov dotknutých áut na "len asi 9,5 milióna". Otázka ale bude, či sa všetci majitelia dostavia so svojimi vozidlami do servisov. Niektorí odborníci už dnes odporúčajú servisný zásah nepodstupovať.

Zaujímavé tiež je, že sa ešte presne nevie, čo vlastne Volkswagen na európskom trhu spôsobil. Aféra v USA je jasná, tam sa VW priznal. Ale spôsob merania emisií v Európe je iný a odlišné sú aj limitné hodnoty pre normu Euro 5, ktorú mali údajne motory 1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI obchádzať.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY