vytisknout velikost písma Zrýchlenie z nuly na 333 km/h za menej ako päť sekúnd? Na bicykli?

Zrýchlenie z nuly na 333 km/h za menej ako päť sekúnd? Na bicykli?

Keď vám povieme, že tu máme video, v ktorom preteká bicykel s Ferrari F430 Scuderia, zrejme si budete myslieť, že ide o nejakú pochybnú správu. A čo potom keď napíšeme, že si Ferrari v tomto súboji ani neškrtne. Ono totiž nejde o bežný bicykel, bavíme sa o "cyklistovi", ktorý vytvoril svetový rekord.

Francois GISS je muž, ktorý nedávno vytvoril rýchlostný svetový rekord v jazde na bicykli. Jeho špeciálne postavený exemplár dostal raketový motor, pneumatiky Michelin a neuveriteľné vlastnosti. Na okruhu Paul Ricard dosiahol tento jazdec maximálnej rýchlosti 333 km/h. To je veľmi pôsobivé, ale ešte oveľa pôsobivejší je fakt, že touto rýchlosťou išiel Francois už 4,8 s po štarte.

Nemožno sa preto čudovať, že pri priamom porovnaní s Ferrari F430 Scuderia tu bol taliansky superšport len do počtu, hoci zvládne stovku za pekných 3,6 sekundy.

kolo_01.jpgkolo_02.jpgkolo_04.jpgkolo_03.jpgkolo_08.jpgkolo_06.jpgkolo_05.jpgkolo_07.jpgkolo_09.jpgkolo_10.jpgkolo_11.jpgkolo_12.jpgkolo_13.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY