vytisknout velikost písma Zrýchlenie Brabusu Rocket 900? Z 0 na 200 km/h za 12 sekúnd!

Brabus na videu ukázal akceleráciu modelu Rocket 900. Ide o dvanásťvalcovú triedu S naladenú na 900 koní. Na troch kilometroch voz dosiahol rýchlosť 340,4 km/h. Aby ste Brabus Rocekt 900 dohnali, budete potrebovať niečo ako Audi R8 V10 Plus.
Zrýchlenie Brabusu Rocket 900? Z 0 na 200 km/h za 12 sekúnd!

Brabus je spoločnosť, ktorá sa zaoberá stavbou neuveriteľných monštier. Ako dobrý príklad poslúži napríklad model Rocket 900 Cabrio, predstavený tento rok na autosalóne vo Frankfurte. Je to aktuálne najrýchlejší štvormiestny kabriolet na trhu. Aby aj nie, keď jeho maximálnu rýchlosť 350 km/h stráži obmedzovač. Čo podobný stroj dokáže v praxi, to ukazuje aktuálne video, kde sa prezentuje Brabus Rocket 900, teda trieda S osadená rovnakým motorom.

Dynamika je samozrejme veľmi zaujímavá, hoci auto váži zhruba 2,3 tony. Podľa videa sa z nuly na 200 km/h rozbehla riadne vyladená dvanásťvalcový trieda S za nejakých dvanásť sekúnd, za osemnásť už ide 250 km/h a rýchlosť 300 km/h prekročila 27 sekúnd po štarte.

To sú čísla z kategórie takmer superšportových áut. Len pre porovnanie, podobný čas pre zrýchlenie z nuly na 200 km/h sme predtým namerali napríklad v Jaguari F-Type SVR a aj Audi R8 V10 Plus by malo čo robiť. Pri šprinte na 200 km/h bolo rýchlejšie iba o zhruba 1,5 sekundy. A keby vás to azda zaujímalo, tak Škoda Superb v prevedení 2.0 TSI 4×4 DSG (206 kW/280 k) potrebuje na zrýchlenie z nuly na 200 km/h nekonečných 25 sekúnd.

Pre pripomenutie dodajme, že všetku tú dychberúci dynamiku má na svedomí dvanásťvalcový motor, ktorý v dielňach Brabusu prechádza kompletnou prestavbou. Napríklad dôjde k zvýšeniu objemu zo šiestich litrov na 6,3 l, mení sa kľukový hriadeľ, ojnice, turbodúchadla a tak ďalej. Výsledné parametre sú 662 kW (900 k) a 1500 Nm, ale pretože taký príval krútiaceho momentu by prevodovka nezvládla, je vrchol elektronicky obmedzený na iba 1200 Nm.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY