vytisknout velikost písma Zotye SR9 je čínsky klon Porsche Macan

A s duševným vlastníctvom si hlavu neláme. Číňania už takto okopírovali mnoho známych "západných" áut.
Zotye SR9 je čínsky klon Porsche Macan

Čína ochranu duševného vlastníctva stále príliš nerieši. Podľa hesla "čo bolo raz vymyslené, už patrí všetkým" tamojšie firmy veselo kopírujú dizajn produktov známych automobiliek. Značka Zotye napríklad predáva dizajnový klon Volkswagenu Tiguan minulej generácie. Teraz si to odnieslo Porsche Macan, ktorého čínsky klon sa volá Zotye SR9.

Člověk musí dávať veľký pozor, aby odhalil rozdiely na prvý pohľad. Asi poznáte iný tvar predných a zadných svetiel. Inak je to kópia naozaj "podarená". Aj interiér sa v Porsche Macan inšpiruje v značnej miere. Verzia s analógovými prístrojmi vyzerá komicky lacno, ale Zotye má v ponuke aj prevedenie s digitálnym prístrojovým štítom, ako ukazujú zábery na webe CarNewsChina.

Pod kapotou modelu Zotye SR9 je preplňovaný dvojlitrový štvorvalec s výkonom 140 kW (190 k) a krútiacim momentom 250 Nm. Vedľa päťstupňového manuálu si môžu zákazníci objednať aj šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku. Budúci rok má pod kapotu zamieriť preplňovaný motor 1,5 l s výkonom 110 kW (150 k).

Pokiaľ ide o rozmery, porovnajte nasledujúce: Zotye SR9 meria 4744 mm na dĺžku, 1929 mm na šírku a 1647 mm na výšku. Rázvor je dlhý 2850 mm. Pri Porsche Macan je to 4681/1923/1624 mm a 2807 mm. Zotye SR9 stojí na domácom čínskom trhu v prepočte asi 13 tisíc eur, zatiaľ čo za originálny Porsche Macan dajú zákazníci takmer 70 tisíc eur.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY