vytisknout velikost písma Zotye SR9 je čínsky klon Porsche Macan

A s duševným vlastníctvom si hlavu neláme. Číňania už takto okopírovali mnoho známych "západných" áut.
Zotye SR9 je čínsky klon Porsche Macan

Čína ochranu duševného vlastníctva stále príliš nerieši. Podľa hesla "čo bolo raz vymyslené, už patrí všetkým" tamojšie firmy veselo kopírujú dizajn produktov známych automobiliek. Značka Zotye napríklad predáva dizajnový klon Volkswagenu Tiguan minulej generácie. Teraz si to odnieslo Porsche Macan, ktorého čínsky klon sa volá Zotye SR9.

Člověk musí dávať veľký pozor, aby odhalil rozdiely na prvý pohľad. Asi poznáte iný tvar predných a zadných svetiel. Inak je to kópia naozaj "podarená". Aj interiér sa v Porsche Macan inšpiruje v značnej miere. Verzia s analógovými prístrojmi vyzerá komicky lacno, ale Zotye má v ponuke aj prevedenie s digitálnym prístrojovým štítom, ako ukazujú zábery na webe CarNewsChina.

Pod kapotou modelu Zotye SR9 je preplňovaný dvojlitrový štvorvalec s výkonom 140 kW (190 k) a krútiacim momentom 250 Nm. Vedľa päťstupňového manuálu si môžu zákazníci objednať aj šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku. Budúci rok má pod kapotu zamieriť preplňovaný motor 1,5 l s výkonom 110 kW (150 k).

Pokiaľ ide o rozmery, porovnajte nasledujúce: Zotye SR9 meria 4744 mm na dĺžku, 1929 mm na šírku a 1647 mm na výšku. Rázvor je dlhý 2850 mm. Pri Porsche Macan je to 4681/1923/1624 mm a 2807 mm. Zotye SR9 stojí na domácom čínskom trhu v prepočte asi 13 tisíc eur, zatiaľ čo za originálny Porsche Macan dajú zákazníci takmer 70 tisíc eur.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY