vytisknout velikost písma Zotye SR9 je čínsky klon Porsche Macan

A s duševným vlastníctvom si hlavu neláme. Číňania už takto okopírovali mnoho známych "západných" áut.
Zotye SR9 je čínsky klon Porsche Macan

Čína ochranu duševného vlastníctva stále príliš nerieši. Podľa hesla "čo bolo raz vymyslené, už patrí všetkým" tamojšie firmy veselo kopírujú dizajn produktov známych automobiliek. Značka Zotye napríklad predáva dizajnový klon Volkswagenu Tiguan minulej generácie. Teraz si to odnieslo Porsche Macan, ktorého čínsky klon sa volá Zotye SR9.

Člověk musí dávať veľký pozor, aby odhalil rozdiely na prvý pohľad. Asi poznáte iný tvar predných a zadných svetiel. Inak je to kópia naozaj "podarená". Aj interiér sa v Porsche Macan inšpiruje v značnej miere. Verzia s analógovými prístrojmi vyzerá komicky lacno, ale Zotye má v ponuke aj prevedenie s digitálnym prístrojovým štítom, ako ukazujú zábery na webe CarNewsChina.

Pod kapotou modelu Zotye SR9 je preplňovaný dvojlitrový štvorvalec s výkonom 140 kW (190 k) a krútiacim momentom 250 Nm. Vedľa päťstupňového manuálu si môžu zákazníci objednať aj šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku. Budúci rok má pod kapotu zamieriť preplňovaný motor 1,5 l s výkonom 110 kW (150 k).

Pokiaľ ide o rozmery, porovnajte nasledujúce: Zotye SR9 meria 4744 mm na dĺžku, 1929 mm na šírku a 1647 mm na výšku. Rázvor je dlhý 2850 mm. Pri Porsche Macan je to 4681/1923/1624 mm a 2807 mm. Zotye SR9 stojí na domácom čínskom trhu v prepočte asi 13 tisíc eur, zatiaľ čo za originálny Porsche Macan dajú zákazníci takmer 70 tisíc eur.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY