vytisknout velikost písma Znovuzrozený Saab 9-3 má pod kapotou dvojliter s výkonom 220 koní

Znovuzrozený Saab 9-3 má pod kapotou dvojliter s výkonom 220 koní

Saab pod dohľadom spoločnosti National Electric Vehicle Sweden AB obnovil výrobu vo fabritce v Trollhättane. O tejto skutočnosti sme písali už včera, lenže postupom času prišli z oficiálnych zdrojov ďalšie informácie, ktoré si nemôžeme nechať pre seba.

Ako už určite viete, prvý "pobankrotový" automobil značky Saab je model 9-3 Aero Sedan. Ten vstúpi do predaja už desiateho decembra. Namierené má predovšetkým do Číny a pár exemplárov poputuje tiež do Švédska. Vozidlo bude možné objednať cez webové stránky spoločnosti NEVS. Pod kapotou má znovuzrodená deväť-trojka preplňovaný benzínový dvojliter naladený na 220 koní, ktorý Saab používal skôr. K dispozícii bude verzia s manuálnou i automatickou prevodovkou.

Na jar budúceho roka dorazí Saab 9-3 ako elektromobil. Tento automobil bude však určený výhradne pre Čínu, kam pre začiatok zamieri dve stovky exemplárov. Cena elektromobilu zatiaľ nebola určená. Za benzínové prevedenie zaplatíte 279 000 SEK s manuálom, respektíve 289 000 SEK s automatom (31 382 €, resp. 32 506 €).

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY