vytisknout velikost písma Znovuzrodená značka De Tomaso bola predaná do Číny len za milión eur

Zatiaľ čo rokovania s automobilkou BMW o predaji De Tomaso skrachovali už pred rokmi, medzi záujemcami zostali švajčiarski investori a niekoľko ázijských spoločností.
Znovuzrodená značka De Tomaso bola predaná do Číny len za milión eur

Pred štyrmi rokmi bol predstavený prvý novodobý model legendárnej talianskej značky De Tomaso. Novinka niesla meno SLC Deauville a išlo o akýsi luxusný hatchback v štýle BMW radu 5 GT. Hovorilo sa o sériovej výrobe v počte asi desiatich tisíc kusov ročne a ďalších modeloch.

A kde sme teraz? Výroba sa nerozišla a už od prvých rokov sa značka preberala jedným problémom za druhým. Napríklad zakladateľ Gian Mario Rossignol bol v roku 2012 zatknutý kvôli daňovým únikom a vytunelovaniu firmy. Nakoniec sa začal pripravovať predaj De Tomaso a ten bol, zdá sa, úspešne dokončený.

Zatiaľ čo rokovania s automobilkou BMW o predaji De Tomaso skrachovali už pred rokmi, medzi záujemcami zostali švajčiarski investori a niekoľko ázijských spoločností.

Švajčiarsky holding L3 ale nezaplatil sľúbenú sumu, a tak prišli na rad Číňania. Spoločnosť Ideal Team Ventures Limited zaplatí za taliansku značku len 1,05 milióna eur. To je na automobilku celkom málo, že?

Značka má v Taliansku asi 900 zamestnancov (otázka je, čo robia, keď sa žiadne autá nevyrábajú) a tí zrejme prídu o prácu, pretože Číňania sa netaja plánom presunúť výrobné zariadenia a montáž do Číny. Majú práva aj na používanie mena De Tomaso. Kedy sa prvé autá dostanú na cesty, nie je jasné.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY