vytisknout velikost písma Znovuzrodená značka De Tomaso bola predaná do Číny len za milión eur

Zatiaľ čo rokovania s automobilkou BMW o predaji De Tomaso skrachovali už pred rokmi, medzi záujemcami zostali švajčiarski investori a niekoľko ázijských spoločností.
Znovuzrodená značka De Tomaso bola predaná do Číny len za milión eur

Pred štyrmi rokmi bol predstavený prvý novodobý model legendárnej talianskej značky De Tomaso. Novinka niesla meno SLC Deauville a išlo o akýsi luxusný hatchback v štýle BMW radu 5 GT. Hovorilo sa o sériovej výrobe v počte asi desiatich tisíc kusov ročne a ďalších modeloch.

A kde sme teraz? Výroba sa nerozišla a už od prvých rokov sa značka preberala jedným problémom za druhým. Napríklad zakladateľ Gian Mario Rossignol bol v roku 2012 zatknutý kvôli daňovým únikom a vytunelovaniu firmy. Nakoniec sa začal pripravovať predaj De Tomaso a ten bol, zdá sa, úspešne dokončený.

Zatiaľ čo rokovania s automobilkou BMW o predaji De Tomaso skrachovali už pred rokmi, medzi záujemcami zostali švajčiarski investori a niekoľko ázijských spoločností.

Švajčiarsky holding L3 ale nezaplatil sľúbenú sumu, a tak prišli na rad Číňania. Spoločnosť Ideal Team Ventures Limited zaplatí za taliansku značku len 1,05 milióna eur. To je na automobilku celkom málo, že?

Značka má v Taliansku asi 900 zamestnancov (otázka je, čo robia, keď sa žiadne autá nevyrábajú) a tí zrejme prídu o prácu, pretože Číňania sa netaja plánom presunúť výrobné zariadenia a montáž do Číny. Majú práva aj na používanie mena De Tomaso. Kedy sa prvé autá dostanú na cesty, nie je jasné.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY