vytisknout velikost písma Znovuzrodená značka De Tomaso bola predaná do Číny len za milión eur

Zatiaľ čo rokovania s automobilkou BMW o predaji De Tomaso skrachovali už pred rokmi, medzi záujemcami zostali švajčiarski investori a niekoľko ázijských spoločností.
Znovuzrodená značka De Tomaso bola predaná do Číny len za milión eur

Pred štyrmi rokmi bol predstavený prvý novodobý model legendárnej talianskej značky De Tomaso. Novinka niesla meno SLC Deauville a išlo o akýsi luxusný hatchback v štýle BMW radu 5 GT. Hovorilo sa o sériovej výrobe v počte asi desiatich tisíc kusov ročne a ďalších modeloch.

A kde sme teraz? Výroba sa nerozišla a už od prvých rokov sa značka preberala jedným problémom za druhým. Napríklad zakladateľ Gian Mario Rossignol bol v roku 2012 zatknutý kvôli daňovým únikom a vytunelovaniu firmy. Nakoniec sa začal pripravovať predaj De Tomaso a ten bol, zdá sa, úspešne dokončený.

Zatiaľ čo rokovania s automobilkou BMW o predaji De Tomaso skrachovali už pred rokmi, medzi záujemcami zostali švajčiarski investori a niekoľko ázijských spoločností.

Švajčiarsky holding L3 ale nezaplatil sľúbenú sumu, a tak prišli na rad Číňania. Spoločnosť Ideal Team Ventures Limited zaplatí za taliansku značku len 1,05 milióna eur. To je na automobilku celkom málo, že?

Značka má v Taliansku asi 900 zamestnancov (otázka je, čo robia, keď sa žiadne autá nevyrábajú) a tí zrejme prídu o prácu, pretože Číňania sa netaja plánom presunúť výrobné zariadenia a montáž do Číny. Majú práva aj na používanie mena De Tomaso. Kedy sa prvé autá dostanú na cesty, nie je jasné.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY