vytisknout velikost písma Znovuzrodená značka De Tomaso bola predaná do Číny len za milión eur

Zatiaľ čo rokovania s automobilkou BMW o predaji De Tomaso skrachovali už pred rokmi, medzi záujemcami zostali švajčiarski investori a niekoľko ázijských spoločností.
Znovuzrodená značka De Tomaso bola predaná do Číny len za milión eur

Pred štyrmi rokmi bol predstavený prvý novodobý model legendárnej talianskej značky De Tomaso. Novinka niesla meno SLC Deauville a išlo o akýsi luxusný hatchback v štýle BMW radu 5 GT. Hovorilo sa o sériovej výrobe v počte asi desiatich tisíc kusov ročne a ďalších modeloch.

A kde sme teraz? Výroba sa nerozišla a už od prvých rokov sa značka preberala jedným problémom za druhým. Napríklad zakladateľ Gian Mario Rossignol bol v roku 2012 zatknutý kvôli daňovým únikom a vytunelovaniu firmy. Nakoniec sa začal pripravovať predaj De Tomaso a ten bol, zdá sa, úspešne dokončený.

Zatiaľ čo rokovania s automobilkou BMW o predaji De Tomaso skrachovali už pred rokmi, medzi záujemcami zostali švajčiarski investori a niekoľko ázijských spoločností.

Švajčiarsky holding L3 ale nezaplatil sľúbenú sumu, a tak prišli na rad Číňania. Spoločnosť Ideal Team Ventures Limited zaplatí za taliansku značku len 1,05 milióna eur. To je na automobilku celkom málo, že?

Značka má v Taliansku asi 900 zamestnancov (otázka je, čo robia, keď sa žiadne autá nevyrábajú) a tí zrejme prídu o prácu, pretože Číňania sa netaja plánom presunúť výrobné zariadenia a montáž do Číny. Majú práva aj na používanie mena De Tomaso. Kedy sa prvé autá dostanú na cesty, nie je jasné.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY