vytisknout velikost písma Znovuzrodená značka De Tomaso bola predaná do Číny len za milión eur

Zatiaľ čo rokovania s automobilkou BMW o predaji De Tomaso skrachovali už pred rokmi, medzi záujemcami zostali švajčiarski investori a niekoľko ázijských spoločností.
Znovuzrodená značka De Tomaso bola predaná do Číny len za milión eur

Pred štyrmi rokmi bol predstavený prvý novodobý model legendárnej talianskej značky De Tomaso. Novinka niesla meno SLC Deauville a išlo o akýsi luxusný hatchback v štýle BMW radu 5 GT. Hovorilo sa o sériovej výrobe v počte asi desiatich tisíc kusov ročne a ďalších modeloch.

A kde sme teraz? Výroba sa nerozišla a už od prvých rokov sa značka preberala jedným problémom za druhým. Napríklad zakladateľ Gian Mario Rossignol bol v roku 2012 zatknutý kvôli daňovým únikom a vytunelovaniu firmy. Nakoniec sa začal pripravovať predaj De Tomaso a ten bol, zdá sa, úspešne dokončený.

Zatiaľ čo rokovania s automobilkou BMW o predaji De Tomaso skrachovali už pred rokmi, medzi záujemcami zostali švajčiarski investori a niekoľko ázijských spoločností.

Švajčiarsky holding L3 ale nezaplatil sľúbenú sumu, a tak prišli na rad Číňania. Spoločnosť Ideal Team Ventures Limited zaplatí za taliansku značku len 1,05 milióna eur. To je na automobilku celkom málo, že?

Značka má v Taliansku asi 900 zamestnancov (otázka je, čo robia, keď sa žiadne autá nevyrábajú) a tí zrejme prídu o prácu, pretože Číňania sa netaja plánom presunúť výrobné zariadenia a montáž do Číny. Majú práva aj na používanie mena De Tomaso. Kedy sa prvé autá dostanú na cesty, nie je jasné.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY