vytisknout velikost písma Znovuzrodená automobilka Borgward príde už budúci rok s SUV

Znovuzrodená automobilka Borgward príde už budúci rok s SUV

Prvý model nemeckej automobilky Borgward, ktorá vstáva z popola po viac ako päťdesiatich rokoch, uvidíme už v septembri na autosalóne vo Frankfurte. Potom máme čakať každý rok dva nové modely. Ako prvé sa má objaviť kompaktné SUV a hneď na úvod sa máme tešiť na kvalitné a kultivované auto zaradené niekam medzi Volkswagen a Mercedes.

borgward (4).JPGborgward (3).JPGborgward (2).JPGBorgward v Ženeve zatiaľ nové auto nepredstavil, mohli sme sa len dozvedieť jeho plány do budúcnosti a pozrieť si kus histórie. Ale už v septembri vo Frankfurte vraj uvidíme prvé vozidlo značky Borgward. Zrejme pôjde o kompaktné SUV s diesel-hybridným pohonom

Jedným z investorov je čínska automobilka Foton, ktorá stavia hlavne nákladné autá. Avšak vývoj prebieha v Nemecku a auto sa bude tiež v Európe aj vyrábať. Číňania sú vraj len investori.

Automobilka Borgward bola vo svojej dobe veľmi inovatívna. Napríklad sa jednalo o prvé povojnové nemecké autá, ktoré prišli s moderným dizajnom a tiež s automatickou prevodovkou. Väčšina vtedajšej vojnou ochromenej nemeckej produkcie sa sústredila na motocykle a moto-autá.

Zaujímavé je, že Borgward vyvíja vlastné platformy a tiež vlastné pohonné jednotky a systémy, čo je veľmi nákladné. Očakáva sa, že vozidlá budú vsádzať predovšetkým na hybridný pohon. Borgward uvádza, že sa chce zamerať na pokročilé systémy pohonu všetkých kolies a moderné dieselové motory. To by sa mohlo v Európe chytiť...

Borgward sa pozerá aj do budúcnosti a chce pripraviť autá pre nastupujúcu digitálnu generáciu. Vozidlá Borgward tak majú byť viac prepojené s užívateľom a ponúkať široké možnosti konektivity a individualizácie. Viac sa dozvieme počas roka a hlavne na autosalóne vo Frankfurte, kde sa ukáže prvý koncept.

borgward (1).JPGborgward (5).JPGborgward (6).JPGborgward (7).JPGborgward (8).JPG

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY