vytisknout velikost písma Znovuzrodená automobilka Borgward príde už budúci rok s SUV

Znovuzrodená automobilka Borgward príde už budúci rok s SUV

Prvý model nemeckej automobilky Borgward, ktorá vstáva z popola po viac ako päťdesiatich rokoch, uvidíme už v septembri na autosalóne vo Frankfurte. Potom máme čakať každý rok dva nové modely. Ako prvé sa má objaviť kompaktné SUV a hneď na úvod sa máme tešiť na kvalitné a kultivované auto zaradené niekam medzi Volkswagen a Mercedes.

borgward (4).JPGborgward (3).JPGborgward (2).JPGBorgward v Ženeve zatiaľ nové auto nepredstavil, mohli sme sa len dozvedieť jeho plány do budúcnosti a pozrieť si kus histórie. Ale už v septembri vo Frankfurte vraj uvidíme prvé vozidlo značky Borgward. Zrejme pôjde o kompaktné SUV s diesel-hybridným pohonom

Jedným z investorov je čínska automobilka Foton, ktorá stavia hlavne nákladné autá. Avšak vývoj prebieha v Nemecku a auto sa bude tiež v Európe aj vyrábať. Číňania sú vraj len investori.

Automobilka Borgward bola vo svojej dobe veľmi inovatívna. Napríklad sa jednalo o prvé povojnové nemecké autá, ktoré prišli s moderným dizajnom a tiež s automatickou prevodovkou. Väčšina vtedajšej vojnou ochromenej nemeckej produkcie sa sústredila na motocykle a moto-autá.

Zaujímavé je, že Borgward vyvíja vlastné platformy a tiež vlastné pohonné jednotky a systémy, čo je veľmi nákladné. Očakáva sa, že vozidlá budú vsádzať predovšetkým na hybridný pohon. Borgward uvádza, že sa chce zamerať na pokročilé systémy pohonu všetkých kolies a moderné dieselové motory. To by sa mohlo v Európe chytiť...

Borgward sa pozerá aj do budúcnosti a chce pripraviť autá pre nastupujúcu digitálnu generáciu. Vozidlá Borgward tak majú byť viac prepojené s užívateľom a ponúkať široké možnosti konektivity a individualizácie. Viac sa dozvieme počas roka a hlavne na autosalóne vo Frankfurte, kde sa ukáže prvý koncept.

borgward (1).JPGborgward (5).JPGborgward (6).JPGborgward (7).JPGborgward (8).JPG

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY