vytisknout velikost písma Znamenajú nové emisné limity koniec dieselov? Výrobcovia sa búria proti EÚ

Automobilkám sa nepáči, že Európska komisia nie je jednotná a konkrétna pri stanovovaní nových emisných limitov a metodiky merania.
Znamenajú nové emisné limity koniec dieselov? Výrobcovia sa búria proti EÚ

Európske automobilky sa začínajú ozývať proti nariadením Európskej únie ohľadom emisií a ich limitov. Výrobcovia zatiaľ nevedia, ako majú nové homologizačné skúšky prebiehať, a nepoznajú ani presné termíny zavedenia nových testov. Upozornila na to Asociácia európskych výrobcov automobilov ACEA.

Európska komisia stanovila nový termín pre zavedenie odlišnej metodiky merania emisií a spotreby na september 2017. Niekoľko štúdií totiž "prekvapivo" odhalilo, že moderné diesely majú v skutočnom svete niekoľkonásobne vyššie emisie než koľko ukážu počas laboratórnych testov podľa aktuálnej metodiky merania NEDC.

ACEA ale upozorňuje, že je to nielen veľmi skoro vzhľadom k dĺžke vývoja nových motorov a pohonov, ale tiež nie je jasné, ako bude vlastne test prebiehať. Na tom sa totiž Európska komisia ešte nezhodla.

Odhaduje sa, že náklady spojené s optimalizáciou nových áut kvôli novej metodike merania emisií vzrastú približne o 400 eur na jedno vyrobené auto. Vo výsledku túto záťaž ponesie hlavne zákazník, pretože podľa Automotive News nie sú štandardné marže masových výrobcov v ekonomicky dobrom roku vyššie ako 500 eur na aute.

Niektorí analytici sa domnievajú, že nové prísnejšie limity emisií a reálnejšie hodnotenie spotreby áut budú znamenať definitívny koniec pre diesely. Doplatia na ne aj maloobjemové downsizované motory. Niekoľko nezávislých testov už tiež ukázalo, že čím väčší je objem motora, tým menší je rozdiel medzi udávanou a reálnou spotrebou.

ACEA pripomína, že len v Európe zamestnávajú automobilky dohromady vyše 12 miliónov ľudí. To je 5,6% pracujúcej populácie. Automobilky každoročne odvedú v regióne EÚ15 skoro 400 miliárd eur na daniach a preinvestujú vyše 40 miliárd eur do vedy a výskumu. Európsky automobilový priemysel aj podľa ACEA tvorí významný obchodný prebytok vo výške 95 miliárd eur.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY