vytisknout velikost písma Znamenajú nové emisné limity koniec dieselov? Výrobcovia sa búria proti EÚ

Automobilkám sa nepáči, že Európska komisia nie je jednotná a konkrétna pri stanovovaní nových emisných limitov a metodiky merania.
Znamenajú nové emisné limity koniec dieselov? Výrobcovia sa búria proti EÚ

Európske automobilky sa začínajú ozývať proti nariadením Európskej únie ohľadom emisií a ich limitov. Výrobcovia zatiaľ nevedia, ako majú nové homologizačné skúšky prebiehať, a nepoznajú ani presné termíny zavedenia nových testov. Upozornila na to Asociácia európskych výrobcov automobilov ACEA.

Európska komisia stanovila nový termín pre zavedenie odlišnej metodiky merania emisií a spotreby na september 2017. Niekoľko štúdií totiž "prekvapivo" odhalilo, že moderné diesely majú v skutočnom svete niekoľkonásobne vyššie emisie než koľko ukážu počas laboratórnych testov podľa aktuálnej metodiky merania NEDC.

ACEA ale upozorňuje, že je to nielen veľmi skoro vzhľadom k dĺžke vývoja nových motorov a pohonov, ale tiež nie je jasné, ako bude vlastne test prebiehať. Na tom sa totiž Európska komisia ešte nezhodla.

Odhaduje sa, že náklady spojené s optimalizáciou nových áut kvôli novej metodike merania emisií vzrastú približne o 400 eur na jedno vyrobené auto. Vo výsledku túto záťaž ponesie hlavne zákazník, pretože podľa Automotive News nie sú štandardné marže masových výrobcov v ekonomicky dobrom roku vyššie ako 500 eur na aute.

Niektorí analytici sa domnievajú, že nové prísnejšie limity emisií a reálnejšie hodnotenie spotreby áut budú znamenať definitívny koniec pre diesely. Doplatia na ne aj maloobjemové downsizované motory. Niekoľko nezávislých testov už tiež ukázalo, že čím väčší je objem motora, tým menší je rozdiel medzi udávanou a reálnou spotrebou.

ACEA pripomína, že len v Európe zamestnávajú automobilky dohromady vyše 12 miliónov ľudí. To je 5,6% pracujúcej populácie. Automobilky každoročne odvedú v regióne EÚ15 skoro 400 miliárd eur na daniach a preinvestujú vyše 40 miliárd eur do vedy a výskumu. Európsky automobilový priemysel aj podľa ACEA tvorí významný obchodný prebytok vo výške 95 miliárd eur.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY