vytisknout velikost písma Znamenajú nové emisné limity koniec dieselov? Výrobcovia sa búria proti EÚ

Automobilkám sa nepáči, že Európska komisia nie je jednotná a konkrétna pri stanovovaní nových emisných limitov a metodiky merania.
Znamenajú nové emisné limity koniec dieselov? Výrobcovia sa búria proti EÚ

Európske automobilky sa začínajú ozývať proti nariadením Európskej únie ohľadom emisií a ich limitov. Výrobcovia zatiaľ nevedia, ako majú nové homologizačné skúšky prebiehať, a nepoznajú ani presné termíny zavedenia nových testov. Upozornila na to Asociácia európskych výrobcov automobilov ACEA.

Európska komisia stanovila nový termín pre zavedenie odlišnej metodiky merania emisií a spotreby na september 2017. Niekoľko štúdií totiž "prekvapivo" odhalilo, že moderné diesely majú v skutočnom svete niekoľkonásobne vyššie emisie než koľko ukážu počas laboratórnych testov podľa aktuálnej metodiky merania NEDC.

ACEA ale upozorňuje, že je to nielen veľmi skoro vzhľadom k dĺžke vývoja nových motorov a pohonov, ale tiež nie je jasné, ako bude vlastne test prebiehať. Na tom sa totiž Európska komisia ešte nezhodla.

Odhaduje sa, že náklady spojené s optimalizáciou nových áut kvôli novej metodike merania emisií vzrastú približne o 400 eur na jedno vyrobené auto. Vo výsledku túto záťaž ponesie hlavne zákazník, pretože podľa Automotive News nie sú štandardné marže masových výrobcov v ekonomicky dobrom roku vyššie ako 500 eur na aute.

Niektorí analytici sa domnievajú, že nové prísnejšie limity emisií a reálnejšie hodnotenie spotreby áut budú znamenať definitívny koniec pre diesely. Doplatia na ne aj maloobjemové downsizované motory. Niekoľko nezávislých testov už tiež ukázalo, že čím väčší je objem motora, tým menší je rozdiel medzi udávanou a reálnou spotrebou.

ACEA pripomína, že len v Európe zamestnávajú automobilky dohromady vyše 12 miliónov ľudí. To je 5,6% pracujúcej populácie. Automobilky každoročne odvedú v regióne EÚ15 skoro 400 miliárd eur na daniach a preinvestujú vyše 40 miliárd eur do vedy a výskumu. Európsky automobilový priemysel aj podľa ACEA tvorí významný obchodný prebytok vo výške 95 miliárd eur.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY