vytisknout velikost písma Znamenajú nové emisné limity koniec dieselov? Výrobcovia sa búria proti EÚ

Automobilkám sa nepáči, že Európska komisia nie je jednotná a konkrétna pri stanovovaní nových emisných limitov a metodiky merania.
Znamenajú nové emisné limity koniec dieselov? Výrobcovia sa búria proti EÚ

Európske automobilky sa začínajú ozývať proti nariadením Európskej únie ohľadom emisií a ich limitov. Výrobcovia zatiaľ nevedia, ako majú nové homologizačné skúšky prebiehať, a nepoznajú ani presné termíny zavedenia nových testov. Upozornila na to Asociácia európskych výrobcov automobilov ACEA.

Európska komisia stanovila nový termín pre zavedenie odlišnej metodiky merania emisií a spotreby na september 2017. Niekoľko štúdií totiž "prekvapivo" odhalilo, že moderné diesely majú v skutočnom svete niekoľkonásobne vyššie emisie než koľko ukážu počas laboratórnych testov podľa aktuálnej metodiky merania NEDC.

ACEA ale upozorňuje, že je to nielen veľmi skoro vzhľadom k dĺžke vývoja nových motorov a pohonov, ale tiež nie je jasné, ako bude vlastne test prebiehať. Na tom sa totiž Európska komisia ešte nezhodla.

Odhaduje sa, že náklady spojené s optimalizáciou nových áut kvôli novej metodike merania emisií vzrastú približne o 400 eur na jedno vyrobené auto. Vo výsledku túto záťaž ponesie hlavne zákazník, pretože podľa Automotive News nie sú štandardné marže masových výrobcov v ekonomicky dobrom roku vyššie ako 500 eur na aute.

Niektorí analytici sa domnievajú, že nové prísnejšie limity emisií a reálnejšie hodnotenie spotreby áut budú znamenať definitívny koniec pre diesely. Doplatia na ne aj maloobjemové downsizované motory. Niekoľko nezávislých testov už tiež ukázalo, že čím väčší je objem motora, tým menší je rozdiel medzi udávanou a reálnou spotrebou.

ACEA pripomína, že len v Európe zamestnávajú automobilky dohromady vyše 12 miliónov ľudí. To je 5,6% pracujúcej populácie. Automobilky každoročne odvedú v regióne EÚ15 skoro 400 miliárd eur na daniach a preinvestujú vyše 40 miliárd eur do vedy a výskumu. Európsky automobilový priemysel aj podľa ACEA tvorí významný obchodný prebytok vo výške 95 miliárd eur.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY