vytisknout velikost písma Znamenajú nové emisné limity koniec dieselov? Výrobcovia sa búria proti EÚ

Automobilkám sa nepáči, že Európska komisia nie je jednotná a konkrétna pri stanovovaní nových emisných limitov a metodiky merania.
Znamenajú nové emisné limity koniec dieselov? Výrobcovia sa búria proti EÚ

Európske automobilky sa začínajú ozývať proti nariadením Európskej únie ohľadom emisií a ich limitov. Výrobcovia zatiaľ nevedia, ako majú nové homologizačné skúšky prebiehať, a nepoznajú ani presné termíny zavedenia nových testov. Upozornila na to Asociácia európskych výrobcov automobilov ACEA.

Európska komisia stanovila nový termín pre zavedenie odlišnej metodiky merania emisií a spotreby na september 2017. Niekoľko štúdií totiž "prekvapivo" odhalilo, že moderné diesely majú v skutočnom svete niekoľkonásobne vyššie emisie než koľko ukážu počas laboratórnych testov podľa aktuálnej metodiky merania NEDC.

ACEA ale upozorňuje, že je to nielen veľmi skoro vzhľadom k dĺžke vývoja nových motorov a pohonov, ale tiež nie je jasné, ako bude vlastne test prebiehať. Na tom sa totiž Európska komisia ešte nezhodla.

Odhaduje sa, že náklady spojené s optimalizáciou nových áut kvôli novej metodike merania emisií vzrastú približne o 400 eur na jedno vyrobené auto. Vo výsledku túto záťaž ponesie hlavne zákazník, pretože podľa Automotive News nie sú štandardné marže masových výrobcov v ekonomicky dobrom roku vyššie ako 500 eur na aute.

Niektorí analytici sa domnievajú, že nové prísnejšie limity emisií a reálnejšie hodnotenie spotreby áut budú znamenať definitívny koniec pre diesely. Doplatia na ne aj maloobjemové downsizované motory. Niekoľko nezávislých testov už tiež ukázalo, že čím väčší je objem motora, tým menší je rozdiel medzi udávanou a reálnou spotrebou.

ACEA pripomína, že len v Európe zamestnávajú automobilky dohromady vyše 12 miliónov ľudí. To je 5,6% pracujúcej populácie. Automobilky každoročne odvedú v regióne EÚ15 skoro 400 miliárd eur na daniach a preinvestujú vyše 40 miliárd eur do vedy a výskumu. Európsky automobilový priemysel aj podľa ACEA tvorí významný obchodný prebytok vo výške 95 miliárd eur.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY