vytisknout velikost písma Značka Wiesmann má nového majiteľa. Čoskoro začne znovu vyrábať

Značka Wiesmann má nového majiteľa. Čoskoro začne znovu vyrábať

V auguste 2013 bol nemecký malosériový výrobca športových vozidiel nútený vyhlásiť bankrot a v máji 2014 prešla spoločnosť do likvidácie. Výroba bola dávno ukončená a posledný produkt Wiesmann GT MF4-CS, ktorý mal pod kapotou osemvalec z BMW M3 vrátane jeho sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky, sa do predaja ani poriadne nedostal.

Spoluzakladateľ automobilky Friedhelm Wiesmann ale teraz oznámil, že bola podpísaná dohoda s britskými investormi, ktorí vraj majú v pláne pokračovať vo výrobe. Nie je ale známe, za akých podmienok nový majiteľ malú nemeckú automobilku získal.

Spoločnosť Wiesmann dlhú dobu používala techniku ​​automobilky BMW, predovšetkým potom vrcholné motory z vozidiel divízie M vrátane prevodoviek alebo osemvalca z BMW radu 5 a 7. Najsilnejším bolo kupé a roadster MF5 s desaťvalcom z modelu M5.

Spoločnosť Wiesmann bola založená v roku 1988, kedy vyrábala predovšetkým zákazkové pevné strechy na kabriolety. Prvý upravený automobil vyrobila malá automobilka v roku 1993. Počas svojej histórie vyrobil Wiesmann asi 1600 automobilov.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY