vytisknout velikost písma Značka Wiesmann má nového majiteľa. Čoskoro začne znovu vyrábať

Značka Wiesmann má nového majiteľa. Čoskoro začne znovu vyrábať

V auguste 2013 bol nemecký malosériový výrobca športových vozidiel nútený vyhlásiť bankrot a v máji 2014 prešla spoločnosť do likvidácie. Výroba bola dávno ukončená a posledný produkt Wiesmann GT MF4-CS, ktorý mal pod kapotou osemvalec z BMW M3 vrátane jeho sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky, sa do predaja ani poriadne nedostal.

Spoluzakladateľ automobilky Friedhelm Wiesmann ale teraz oznámil, že bola podpísaná dohoda s britskými investormi, ktorí vraj majú v pláne pokračovať vo výrobe. Nie je ale známe, za akých podmienok nový majiteľ malú nemeckú automobilku získal.

Spoločnosť Wiesmann dlhú dobu používala techniku ​​automobilky BMW, predovšetkým potom vrcholné motory z vozidiel divízie M vrátane prevodoviek alebo osemvalca z BMW radu 5 a 7. Najsilnejším bolo kupé a roadster MF5 s desaťvalcom z modelu M5.

Spoločnosť Wiesmann bola založená v roku 1988, kedy vyrábala predovšetkým zákazkové pevné strechy na kabriolety. Prvý upravený automobil vyrobila malá automobilka v roku 1993. Počas svojej histórie vyrobil Wiesmann asi 1600 automobilov.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY