vytisknout velikost písma Značka Wiesmann má nového majiteľa. Čoskoro začne znovu vyrábať

Značka Wiesmann má nového majiteľa. Čoskoro začne znovu vyrábať

V auguste 2013 bol nemecký malosériový výrobca športových vozidiel nútený vyhlásiť bankrot a v máji 2014 prešla spoločnosť do likvidácie. Výroba bola dávno ukončená a posledný produkt Wiesmann GT MF4-CS, ktorý mal pod kapotou osemvalec z BMW M3 vrátane jeho sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky, sa do predaja ani poriadne nedostal.

Spoluzakladateľ automobilky Friedhelm Wiesmann ale teraz oznámil, že bola podpísaná dohoda s britskými investormi, ktorí vraj majú v pláne pokračovať vo výrobe. Nie je ale známe, za akých podmienok nový majiteľ malú nemeckú automobilku získal.

Spoločnosť Wiesmann dlhú dobu používala techniku ​​automobilky BMW, predovšetkým potom vrcholné motory z vozidiel divízie M vrátane prevodoviek alebo osemvalca z BMW radu 5 a 7. Najsilnejším bolo kupé a roadster MF5 s desaťvalcom z modelu M5.

Spoločnosť Wiesmann bola založená v roku 1988, kedy vyrábala predovšetkým zákazkové pevné strechy na kabriolety. Prvý upravený automobil vyrobila malá automobilka v roku 1993. Počas svojej histórie vyrobil Wiesmann asi 1600 automobilov.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY