vytisknout velikost písma Značka DS sa oddeľuje od Citroënu konceptom Divine

Značka DS sa oddeľuje od Citroënu konceptom Divine

Citroën DS Divine vlastne už nie je Citroën. Značka DS sa rozhodla osamostatniť a vydať sa bojovať s prémiovou konkurenciou. Podľa slov vedenia je cieľom Audi. DS chce dosahovať dokonca rovnakých kvalít spracovania. Ostatne, o plánoch značky DS sme už písali skôr, tak vás odkážeme na minulý článok.

Francúzska automobilka Citroën je tiež špecialistom na názvy svojich konceptov, ktoré ihneď evokujú nejaké iné označenie. No, len si spomeňme na koncept Wild Rubis (v redakciách sa mu nepovie inak ako anglickým slovíčkom "rubbish"), teraz tu máme koncept Divine DS, teda jednoducho čudné DS. No na jeden Proton, ktorého meno sa u nás stalo legendou, to rovnako nemá.

Koncept Divine DS, ktorého dizajnovou zaujímavosťou sú napríklad nožnicové "Lambo" dvere, poháňa preplňovaná tisícšesťstovka 1.6 THP s výkonom 199 kW (270 k) a krútiacim momentom 330 Nm, ktorý je k dispozícii v rozmedzí 1900 až 5500 ot./min. Napriek tomu vraj motor spĺňa normu Euro 6 a vypustí len 145 g/km CO2.

A keď už sme na stánku Citroënu a DS, pozrime sa na ďalšie modely vrátane pretekárskych špeciálov. Napríklad sedan C-Elysée postavený pre závodný seriál WTCC vyzerá celkom zaujímavo. S ním jazdí napríklad Sebastian Loeb, známa legenda rally. Aj jeho bývalé služobné auto je tu vystavené - špeciál Citroënu pre WRC.

_DSC1107.JPG_DSC1111.JPG_DSC1112.JPG_DSC1115.JPG_DSC1117.JPG_DSC1118.JPG_DSC1121.JPG_DSC1123.JPG_DSC1128.JPGbbef81a0-2cdb-0132-51e7-00163e17fa4b.jpgcitroen.JPGd08d6150-2cdb-0132-51ec-00163e17fa4b.jpgdc21bdf0-2cdb-0132-51ed-00163e17fa4b.jpge870fff0-2cdb-0132-51ee-00163e17fa4b.jpgIMG_4617.JPGIMG_4619.JPGIMG_4620.JPGIMG_4622.JPGIMG_4623.JPGIMG_4624.JPGIMG_4625.JPG

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY