vytisknout velikost písma Značka DS sa oddeľuje od Citroënu konceptom Divine

Značka DS sa oddeľuje od Citroënu konceptom Divine

Citroën DS Divine vlastne už nie je Citroën. Značka DS sa rozhodla osamostatniť a vydať sa bojovať s prémiovou konkurenciou. Podľa slov vedenia je cieľom Audi. DS chce dosahovať dokonca rovnakých kvalít spracovania. Ostatne, o plánoch značky DS sme už písali skôr, tak vás odkážeme na minulý článok.

Francúzska automobilka Citroën je tiež špecialistom na názvy svojich konceptov, ktoré ihneď evokujú nejaké iné označenie. No, len si spomeňme na koncept Wild Rubis (v redakciách sa mu nepovie inak ako anglickým slovíčkom "rubbish"), teraz tu máme koncept Divine DS, teda jednoducho čudné DS. No na jeden Proton, ktorého meno sa u nás stalo legendou, to rovnako nemá.

Koncept Divine DS, ktorého dizajnovou zaujímavosťou sú napríklad nožnicové "Lambo" dvere, poháňa preplňovaná tisícšesťstovka 1.6 THP s výkonom 199 kW (270 k) a krútiacim momentom 330 Nm, ktorý je k dispozícii v rozmedzí 1900 až 5500 ot./min. Napriek tomu vraj motor spĺňa normu Euro 6 a vypustí len 145 g/km CO2.

A keď už sme na stánku Citroënu a DS, pozrime sa na ďalšie modely vrátane pretekárskych špeciálov. Napríklad sedan C-Elysée postavený pre závodný seriál WTCC vyzerá celkom zaujímavo. S ním jazdí napríklad Sebastian Loeb, známa legenda rally. Aj jeho bývalé služobné auto je tu vystavené - špeciál Citroënu pre WRC.

_DSC1107.JPG_DSC1111.JPG_DSC1112.JPG_DSC1115.JPG_DSC1117.JPG_DSC1118.JPG_DSC1121.JPG_DSC1123.JPG_DSC1128.JPGbbef81a0-2cdb-0132-51e7-00163e17fa4b.jpgcitroen.JPGd08d6150-2cdb-0132-51ec-00163e17fa4b.jpgdc21bdf0-2cdb-0132-51ed-00163e17fa4b.jpge870fff0-2cdb-0132-51ee-00163e17fa4b.jpgIMG_4617.JPGIMG_4619.JPGIMG_4620.JPGIMG_4622.JPGIMG_4623.JPGIMG_4624.JPGIMG_4625.JPG

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY