vytisknout velikost písma Značka DS sa oddeľuje od Citroënu konceptom Divine

Značka DS sa oddeľuje od Citroënu konceptom Divine

Citroën DS Divine vlastne už nie je Citroën. Značka DS sa rozhodla osamostatniť a vydať sa bojovať s prémiovou konkurenciou. Podľa slov vedenia je cieľom Audi. DS chce dosahovať dokonca rovnakých kvalít spracovania. Ostatne, o plánoch značky DS sme už písali skôr, tak vás odkážeme na minulý článok.

Francúzska automobilka Citroën je tiež špecialistom na názvy svojich konceptov, ktoré ihneď evokujú nejaké iné označenie. No, len si spomeňme na koncept Wild Rubis (v redakciách sa mu nepovie inak ako anglickým slovíčkom "rubbish"), teraz tu máme koncept Divine DS, teda jednoducho čudné DS. No na jeden Proton, ktorého meno sa u nás stalo legendou, to rovnako nemá.

Koncept Divine DS, ktorého dizajnovou zaujímavosťou sú napríklad nožnicové "Lambo" dvere, poháňa preplňovaná tisícšesťstovka 1.6 THP s výkonom 199 kW (270 k) a krútiacim momentom 330 Nm, ktorý je k dispozícii v rozmedzí 1900 až 5500 ot./min. Napriek tomu vraj motor spĺňa normu Euro 6 a vypustí len 145 g/km CO2.

A keď už sme na stánku Citroënu a DS, pozrime sa na ďalšie modely vrátane pretekárskych špeciálov. Napríklad sedan C-Elysée postavený pre závodný seriál WTCC vyzerá celkom zaujímavo. S ním jazdí napríklad Sebastian Loeb, známa legenda rally. Aj jeho bývalé služobné auto je tu vystavené - špeciál Citroënu pre WRC.

_DSC1107.JPG_DSC1111.JPG_DSC1112.JPG_DSC1115.JPG_DSC1117.JPG_DSC1118.JPG_DSC1121.JPG_DSC1123.JPG_DSC1128.JPGbbef81a0-2cdb-0132-51e7-00163e17fa4b.jpgcitroen.JPGd08d6150-2cdb-0132-51ec-00163e17fa4b.jpgdc21bdf0-2cdb-0132-51ed-00163e17fa4b.jpge870fff0-2cdb-0132-51ee-00163e17fa4b.jpgIMG_4617.JPGIMG_4619.JPGIMG_4620.JPGIMG_4622.JPGIMG_4623.JPGIMG_4624.JPGIMG_4625.JPG

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY