vytisknout velikost písma Značka DS sa oddeľuje od Citroënu konceptom Divine

Značka DS sa oddeľuje od Citroënu konceptom Divine

Citroën DS Divine vlastne už nie je Citroën. Značka DS sa rozhodla osamostatniť a vydať sa bojovať s prémiovou konkurenciou. Podľa slov vedenia je cieľom Audi. DS chce dosahovať dokonca rovnakých kvalít spracovania. Ostatne, o plánoch značky DS sme už písali skôr, tak vás odkážeme na minulý článok.

Francúzska automobilka Citroën je tiež špecialistom na názvy svojich konceptov, ktoré ihneď evokujú nejaké iné označenie. No, len si spomeňme na koncept Wild Rubis (v redakciách sa mu nepovie inak ako anglickým slovíčkom "rubbish"), teraz tu máme koncept Divine DS, teda jednoducho čudné DS. No na jeden Proton, ktorého meno sa u nás stalo legendou, to rovnako nemá.

Koncept Divine DS, ktorého dizajnovou zaujímavosťou sú napríklad nožnicové "Lambo" dvere, poháňa preplňovaná tisícšesťstovka 1.6 THP s výkonom 199 kW (270 k) a krútiacim momentom 330 Nm, ktorý je k dispozícii v rozmedzí 1900 až 5500 ot./min. Napriek tomu vraj motor spĺňa normu Euro 6 a vypustí len 145 g/km CO2.

A keď už sme na stánku Citroënu a DS, pozrime sa na ďalšie modely vrátane pretekárskych špeciálov. Napríklad sedan C-Elysée postavený pre závodný seriál WTCC vyzerá celkom zaujímavo. S ním jazdí napríklad Sebastian Loeb, známa legenda rally. Aj jeho bývalé služobné auto je tu vystavené - špeciál Citroënu pre WRC.

_DSC1107.JPG_DSC1111.JPG_DSC1112.JPG_DSC1115.JPG_DSC1117.JPG_DSC1118.JPG_DSC1121.JPG_DSC1123.JPG_DSC1128.JPGbbef81a0-2cdb-0132-51e7-00163e17fa4b.jpgcitroen.JPGd08d6150-2cdb-0132-51ec-00163e17fa4b.jpgdc21bdf0-2cdb-0132-51ed-00163e17fa4b.jpge870fff0-2cdb-0132-51ee-00163e17fa4b.jpgIMG_4617.JPGIMG_4619.JPGIMG_4620.JPGIMG_4622.JPGIMG_4623.JPGIMG_4624.JPGIMG_4625.JPG

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY