vytisknout velikost písma Značka DS sa oddeľuje od Citroënu konceptom Divine

Značka DS sa oddeľuje od Citroënu konceptom Divine

Citroën DS Divine vlastne už nie je Citroën. Značka DS sa rozhodla osamostatniť a vydať sa bojovať s prémiovou konkurenciou. Podľa slov vedenia je cieľom Audi. DS chce dosahovať dokonca rovnakých kvalít spracovania. Ostatne, o plánoch značky DS sme už písali skôr, tak vás odkážeme na minulý článok.

Francúzska automobilka Citroën je tiež špecialistom na názvy svojich konceptov, ktoré ihneď evokujú nejaké iné označenie. No, len si spomeňme na koncept Wild Rubis (v redakciách sa mu nepovie inak ako anglickým slovíčkom "rubbish"), teraz tu máme koncept Divine DS, teda jednoducho čudné DS. No na jeden Proton, ktorého meno sa u nás stalo legendou, to rovnako nemá.

Koncept Divine DS, ktorého dizajnovou zaujímavosťou sú napríklad nožnicové "Lambo" dvere, poháňa preplňovaná tisícšesťstovka 1.6 THP s výkonom 199 kW (270 k) a krútiacim momentom 330 Nm, ktorý je k dispozícii v rozmedzí 1900 až 5500 ot./min. Napriek tomu vraj motor spĺňa normu Euro 6 a vypustí len 145 g/km CO2.

A keď už sme na stánku Citroënu a DS, pozrime sa na ďalšie modely vrátane pretekárskych špeciálov. Napríklad sedan C-Elysée postavený pre závodný seriál WTCC vyzerá celkom zaujímavo. S ním jazdí napríklad Sebastian Loeb, známa legenda rally. Aj jeho bývalé služobné auto je tu vystavené - špeciál Citroënu pre WRC.

_DSC1107.JPG_DSC1111.JPG_DSC1112.JPG_DSC1115.JPG_DSC1117.JPG_DSC1118.JPG_DSC1121.JPG_DSC1123.JPG_DSC1128.JPGbbef81a0-2cdb-0132-51e7-00163e17fa4b.jpgcitroen.JPGd08d6150-2cdb-0132-51ec-00163e17fa4b.jpgdc21bdf0-2cdb-0132-51ed-00163e17fa4b.jpge870fff0-2cdb-0132-51ee-00163e17fa4b.jpgIMG_4617.JPGIMG_4619.JPGIMG_4620.JPGIMG_4622.JPGIMG_4623.JPGIMG_4624.JPGIMG_4625.JPG

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY