vytisknout velikost písma Značka Alpine je späť. Renault v Dieppe odštartoval výrobu A110

V Dieppe bola zahájená sériová výroba modelu Alpine A110. Renault investoval do úprav výrobnej linky 35 miliónov eur. Nová Alpine A110 má motor uložený pred zadnou nápravou a vsádza na veľmi nízku hmotnosť.
Značka Alpine je späť. Renault v Dieppe odštartoval výrobu A110

Aj keď sa v poslednej dobe hovorí najmä o elektromobiloch, hybridoch, emisiách a autonómnom riadení, zástancovia tradičných hodnôt a nadšení vodiči sa stále nemajú na čo sťažovať. Napríklad Polo GTI teraz dostalo veľký dvojliter, Leon Cupra už ponúka okolo 300 koní, nedávno dorazilo puristické Porsche 911 Carrera T, Kia začala predávať svoje vodičské gran turismo a zo záhrobia sa definitívne vrátila značka Alpine. Včera Renault oznámil, že bola zahájená sériová výroba modelu A110.

Alpine A110 je ďalší na vodiča zameraný automobil s koncepciou, ktorá sa v nových autách takmer nevidí. Ide o malé kupé s motorom umiestneným pred zadnou nápravou. Rovnako ako napríklad v Alfe Romeo 4C nebol hlavným cieľom nekonečne vysoký výkon, ale nízka hmotnosť. Takmer všetko je preto vyrobené z ľahkých hliníkových zliatin.

Práve rozsiahle použitie hliníkových zliatin stálo za výraznými úpravami výrobnej linky vo francúzskom Dieppe, kde sa Alpine A110 aktuálne začala vyrábať. Renault pracoval na úpravách dva roky, pričom konečný účet je 35 miliónov eur. Zároveň bolo potrebné prijať ďalších 151 zamestnancov, keď každý musel prejsť špeciálnym kurzom trvajúcom štyri týždne.

Cena Alpine A110 je na domácom francúzskom trhu zhruba 58-tisíc eur. Vozidlo tak bude lacnejšie ako Alfa Romeo 4C a cenovo porovnateľné so základným Porsche 718 Cayman alebo štvorvalcovým Jaguar F-Type Coupe. Zlou správou pre slovenského zákazníka je ale fakt, že značka Alpine u nás začne predávať svoj nový model najskôr v roku 2019.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY