vytisknout velikost písma Zmerali sme výkon BMW M3. Výsledok? Neponúka to, čo uvádza výrobca

Na krátku chvíľu sa nám v redakcii zastavilo BMW M3 Sedan. A pretože počasie ale vôbec neprialo nejakým snahám o meranie dynamiky, rozhodli sme sa vyraziť s týmto expresným sedanom aspoň do skúšobne a zmerať jeho reálny výkon.
Zmerali sme výkon BMW M3. Výsledok? Neponúka to, čo uvádza výrobca

BMW M3 sme v podstate testovali už minulý rok, avšak v tej pre šport najmenej vhodnej variante, teda ako M4 s karosériou kabriolet. Preto, keď sa naskytla možnosť vyskúšať si klasický sedan, neváhali sme ani minútu.

Bohužiaľ sa podobné autá tradične požičiavajú na kratšie zápožičky a väčšinu tej našej dosť pršalo. Tentoraz teda nedošlo na obvyklé meranie dynamiky, aspoň sme však zobrali auto na brzdu a zmerali jeho výkon.

Ako už určite viete, o pohon sa stará radový preplňovaný šesťvalec s objemom 2979 cm3. Jeho oficiálny maximálny výkon je 317 kW (431 k) a ten by podľa tabuliek mal byť k dispozícii v rozmedzí od 5500 do 7300 ot./min. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 550 Nm, pričom vodič ho má mať k dispozícii medzi 1850 ot./min a 5500 ot./min. Prevodovka je dvojspojková sedemstupňová.

_DSC0153.jpg_DSC0195.jpgMyslieť si o novej M3 môžete, čo chcete, fakt, že tento sedan vyzerá veľmi dobre, poprieť jednoducho nemožno. Ale ako na tom vozidlo bude s reálnym výkonom?

Výsledok? Ponúka viac

Podľa nameraných hodnôt je jasné, že sa BMW M3 neradí k tým autám, ktorá ponúka menej než to, čo sľubuje výrobca. Naopak. Maximálny výkon sa nakoniec vyšplhal až na 462 koní (pri 6650 ot./min) a krútiaci moment tesne prekročil 600 Nm pri 3975 ot./min. Vyjadrené rečou čísel, výkon je vyšší o 31 koní a krútiaci moment prerástol oficiálny maximum o 52 Nm. Slovenské zastúpenie BMW navyše tvrdí, že bol do automobilu natankovaný štandardný Natural 95, čo robí výsledok ešte prekvapivejší.

Z grafu je potom zrejmé, že priebeh výkonu je trochu iný ako ten oficiálny. Pri 5500 ot./min, kde by motor mal ponúkať 431 koní, je už tesne cez 440 koní, na hodnote 7000 dôjde k menšiemu poklesu a udávaných 7300 ot./min už je absolútny koniec. Za pozornosť stojí ale maximálny nameraný výkon všeobecne. Na rozdiel od iných prípadov, keď ide napríklad len o chvíľkový výkyv, sa testované BMW M3 držalo pri hodnote 460 koní v širšom pásme (6200 - 7000 ot./min).

m33.jpgVýsledok merania ukazuje trochu iné ako sľubovaný priebeh, ale namerané hodnoty sú veľmi v pluse oproti tým oficiálnym. Z áut, v ktorých sme výkon merali, je toto BMW tým, kto zatiaľ vykázal vôbec najvyšší kladný rozdiel

Krútiaci moment nastupuje neskôr, než sľubuje BMW. Hodnotu 550 Nm prekročila testovaná M3 až za hranicou dvoch tisíc otáčok, zhruba od 2700 až do 5600 ot./min sa potom motor nad touto hranicou pohybuje konštantne. Opäť, rovnako ako pri výkone, platí, že okolo maximálnych nameraných 600 Nm sa motor drží v širšom pásme otáčok.

Celkovo BMW M3 na brzde rozhodne nesklamalo. S nameraným výsledkom +31 koní sa radí k autám, ktoré prešli touto skúšku a vykázala najväčší prírastok. Teda presnejšie povedané je M3 z nami nameraných automobilov vozidlo, ktoré na brzde pridal najviac výkonu. Doteraz bol totiž s rozdielom +20 koní najlepší Leon ST Cupra 280.

Čo taký výkon s autom robí pri ostrom rozjazde (testovali sme ale za dažďa), to si môžete prezrieť na priloženom videu. Klasický test bude nasledovať čoskoro.

_DSC0147.jpg_DSC0144.jpg_DSC0146.jpg_DSC0139.jpg_DSC0140.jpg_DSC0141.jpg_DSC0142.jpg_DSC0160.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY