vytisknout velikost písma Zmerali sme výkon 21 áut. Kto najviac klame a kto vám dá výkon navyše? [galéria]

Občas sa zastavíme s testovacími automobilmi na brzde, aby sme zmerali ich reálny výkon. A pretože počet meraných vozidiel presiahol dvadsiatku, nastala tá správna chvíľa na súhrnný prehľad všetkého, čo bolo doteraz zmerané. Takže, kto najviac klamal a kto vám dá výkon navyše?
Zmerali sme výkon 21 áut. Kto najviac klame a kto vám dá výkon navyše? [galéria]

Výkon je veľmi dôležitá hodnota, podľa ktorej mnoho zákazníkov svoj automobil aj vyberá. Lenže ako sa v mnohých prípadoch ukázalo, realita nameraná v valcovej skúšobni nezodpovedá tomu, čo nájdete v prospektoch jednotlivých automobiliek. Naše merania sú toho jasným dôkazom.

Už dlhšiu dobu spolupracujeme so spoločnosťou Dieselpower, vďaka ktorej sme doteraz zmerali presne 21 automobilov. Potešiteľné je, že viac ako polovica vykázala vyšší výkon, než aký udáva výrobca, no osem meraných vozidiel sa na udávaný výkon nedostalo. Niekedy bol rozdiel pár koní, inokedy pár desiatok koní.

V priloženej tabuľke a v galérii nájdete všetky dosiaľ namerané autá zoradené od tých najlepších po najväčších hriešnikov. Ako je na prvý pohľad vidieť, rekordmanmi sú zatiaľ Seat Leon ST Cupra 280, ktorá vám dá 20 koní navyše, a BMW M550d, kde bolo naopak nameraných o plných 29 koní menej. 

  Oficiálny výkon (k) Nameraný výkon (k) Rozdiel (k)
Seat Leon ST Cupra 280 280 300,0 20,0
Mini JCW Countryman 218 235,0 17,04
BMW M135i xDrive 320 335,8 15,8
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 150 164,0 14,0
VW e-up! 82 94,7 12,7
Kia cee'd 1.4 CVVT 100 110 10,0
Škoda Rapid 1.4 TSI  122 130,3 8,3
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI 220 226,4 6,4
VW Golf 1.2 TSI 85 91,3 6,3
Ford Mondeo Kombi 2.0i (2001) 145 151,0 6,0
Citroën C-Elysée 1.2 VTi 72 78,0 6,0
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 184 188,9 4,9
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 184 187,0 3,0
VW Amarok 2.0 BiTDI  180 178,0 -2,0
VW Passat Variant 2.0 TDI (B8) 150 147,7 -2,3
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi  180 177,6 -2,4
Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI 180 170,0 -10,0
Toyota GT86 200 189,3 -10,7
Subaru BRZ 200 185,2 -14,8
Nissan Juke Nismo 200 183,0 -17,0
BMW M550d 381 352,0 -29,0

seat leon st cupra.jpgmini_jcw_country.jpgBMW_M135i.jpgOctavia Combi 20 tdi 4x4.JPGvw_eup.JPGkia_ceed_14.jpgrapid.jpg škoda octavia combi rs tsi.jpgvw_golf_12tsi.jpgford_mondeo_2001.jpgcitroen_c-elysée.jpgOctavia Scout 2.0 TDI 135 kw.jpgškoda octavia combi rs tdi.jpgamar.jpg VW_passat_b8_kombi.jpgford_mondeo_kombi_tdci.jpgpeugeot 308 gt.jpgToyota_gt86.jpgsubaru_brz.jpgnissan_juke_nismo.jpgbmw m550d.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY