vytisknout velikost písma Zmerali sme výkon 21 áut. Kto najviac klame a kto vám dá výkon navyše? [galéria]

Občas sa zastavíme s testovacími automobilmi na brzde, aby sme zmerali ich reálny výkon. A pretože počet meraných vozidiel presiahol dvadsiatku, nastala tá správna chvíľa na súhrnný prehľad všetkého, čo bolo doteraz zmerané. Takže, kto najviac klamal a kto vám dá výkon navyše?
Zmerali sme výkon 21 áut. Kto najviac klame a kto vám dá výkon navyše? [galéria]

Výkon je veľmi dôležitá hodnota, podľa ktorej mnoho zákazníkov svoj automobil aj vyberá. Lenže ako sa v mnohých prípadoch ukázalo, realita nameraná v valcovej skúšobni nezodpovedá tomu, čo nájdete v prospektoch jednotlivých automobiliek. Naše merania sú toho jasným dôkazom.

Už dlhšiu dobu spolupracujeme so spoločnosťou Dieselpower, vďaka ktorej sme doteraz zmerali presne 21 automobilov. Potešiteľné je, že viac ako polovica vykázala vyšší výkon, než aký udáva výrobca, no osem meraných vozidiel sa na udávaný výkon nedostalo. Niekedy bol rozdiel pár koní, inokedy pár desiatok koní.

V priloženej tabuľke a v galérii nájdete všetky dosiaľ namerané autá zoradené od tých najlepších po najväčších hriešnikov. Ako je na prvý pohľad vidieť, rekordmanmi sú zatiaľ Seat Leon ST Cupra 280, ktorá vám dá 20 koní navyše, a BMW M550d, kde bolo naopak nameraných o plných 29 koní menej. 

  Oficiálny výkon (k) Nameraný výkon (k) Rozdiel (k)
Seat Leon ST Cupra 280 280 300,0 20,0
Mini JCW Countryman 218 235,0 17,04
BMW M135i xDrive 320 335,8 15,8
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 150 164,0 14,0
VW e-up! 82 94,7 12,7
Kia cee'd 1.4 CVVT 100 110 10,0
Škoda Rapid 1.4 TSI  122 130,3 8,3
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI 220 226,4 6,4
VW Golf 1.2 TSI 85 91,3 6,3
Ford Mondeo Kombi 2.0i (2001) 145 151,0 6,0
Citroën C-Elysée 1.2 VTi 72 78,0 6,0
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 184 188,9 4,9
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 184 187,0 3,0
VW Amarok 2.0 BiTDI  180 178,0 -2,0
VW Passat Variant 2.0 TDI (B8) 150 147,7 -2,3
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi  180 177,6 -2,4
Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI 180 170,0 -10,0
Toyota GT86 200 189,3 -10,7
Subaru BRZ 200 185,2 -14,8
Nissan Juke Nismo 200 183,0 -17,0
BMW M550d 381 352,0 -29,0

seat leon st cupra.jpgmini_jcw_country.jpgBMW_M135i.jpgOctavia Combi 20 tdi 4x4.JPGvw_eup.JPGkia_ceed_14.jpgrapid.jpg škoda octavia combi rs tsi.jpgvw_golf_12tsi.jpgford_mondeo_2001.jpgcitroen_c-elysée.jpgOctavia Scout 2.0 TDI 135 kw.jpgškoda octavia combi rs tdi.jpgamar.jpg VW_passat_b8_kombi.jpgford_mondeo_kombi_tdci.jpgpeugeot 308 gt.jpgToyota_gt86.jpgsubaru_brz.jpgnissan_juke_nismo.jpgbmw m550d.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY