vytisknout velikost písma Zmerali sme výkon 21 áut. Kto najviac klame a kto vám dá výkon navyše? [galéria]

Občas sa zastavíme s testovacími automobilmi na brzde, aby sme zmerali ich reálny výkon. A pretože počet meraných vozidiel presiahol dvadsiatku, nastala tá správna chvíľa na súhrnný prehľad všetkého, čo bolo doteraz zmerané. Takže, kto najviac klamal a kto vám dá výkon navyše?
Zmerali sme výkon 21 áut. Kto najviac klame a kto vám dá výkon navyše? [galéria]

Výkon je veľmi dôležitá hodnota, podľa ktorej mnoho zákazníkov svoj automobil aj vyberá. Lenže ako sa v mnohých prípadoch ukázalo, realita nameraná v valcovej skúšobni nezodpovedá tomu, čo nájdete v prospektoch jednotlivých automobiliek. Naše merania sú toho jasným dôkazom.

Už dlhšiu dobu spolupracujeme so spoločnosťou Dieselpower, vďaka ktorej sme doteraz zmerali presne 21 automobilov. Potešiteľné je, že viac ako polovica vykázala vyšší výkon, než aký udáva výrobca, no osem meraných vozidiel sa na udávaný výkon nedostalo. Niekedy bol rozdiel pár koní, inokedy pár desiatok koní.

V priloženej tabuľke a v galérii nájdete všetky dosiaľ namerané autá zoradené od tých najlepších po najväčších hriešnikov. Ako je na prvý pohľad vidieť, rekordmanmi sú zatiaľ Seat Leon ST Cupra 280, ktorá vám dá 20 koní navyše, a BMW M550d, kde bolo naopak nameraných o plných 29 koní menej. 

  Oficiálny výkon (k) Nameraný výkon (k) Rozdiel (k)
Seat Leon ST Cupra 280 280 300,0 20,0
Mini JCW Countryman 218 235,0 17,04
BMW M135i xDrive 320 335,8 15,8
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 150 164,0 14,0
VW e-up! 82 94,7 12,7
Kia cee'd 1.4 CVVT 100 110 10,0
Škoda Rapid 1.4 TSI  122 130,3 8,3
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI 220 226,4 6,4
VW Golf 1.2 TSI 85 91,3 6,3
Ford Mondeo Kombi 2.0i (2001) 145 151,0 6,0
Citroën C-Elysée 1.2 VTi 72 78,0 6,0
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 184 188,9 4,9
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 184 187,0 3,0
VW Amarok 2.0 BiTDI  180 178,0 -2,0
VW Passat Variant 2.0 TDI (B8) 150 147,7 -2,3
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi  180 177,6 -2,4
Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI 180 170,0 -10,0
Toyota GT86 200 189,3 -10,7
Subaru BRZ 200 185,2 -14,8
Nissan Juke Nismo 200 183,0 -17,0
BMW M550d 381 352,0 -29,0

seat leon st cupra.jpgmini_jcw_country.jpgBMW_M135i.jpgOctavia Combi 20 tdi 4x4.JPGvw_eup.JPGkia_ceed_14.jpgrapid.jpg škoda octavia combi rs tsi.jpgvw_golf_12tsi.jpgford_mondeo_2001.jpgcitroen_c-elysée.jpgOctavia Scout 2.0 TDI 135 kw.jpgškoda octavia combi rs tdi.jpgamar.jpg VW_passat_b8_kombi.jpgford_mondeo_kombi_tdci.jpgpeugeot 308 gt.jpgToyota_gt86.jpgsubaru_brz.jpgnissan_juke_nismo.jpgbmw m550d.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY