vytisknout velikost písma Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Na medzinárodnej prezentácii sme prvýkrát vyskúšali novú Škodu KodiaQ. Kompletný článok s jazdnými dojmami bude nasledovať čoskor. Pre začiatok sa ale bližšie pozrieme na naše namerané hodnoty. Na úvod sme otestovali ako sedemmiestne, tak päťmiestne prevedenie, respektíve ako vrcholnú motorizáciu 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG, tak základnú benzínovú tisícštyristovku kombinovanú s pohonom prednej nápravy a opäť automatickou prevodovkou.

Takže: Ako pomerne veľké SUV zrýchľuje? Koľko presne priestoru ponúka vnútri a ako si povedie pri porovnaní so súrodeneckým Volkswagenom Tiguan?

Vrcholný diesel príliš nejde

Zhodou okolností sme motorizáciu 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG skúšali už dvakrát vo VW Tiguan. Zakaždým sme písali, že nás výsledná dynamika vzhľadom k faktu, že ide o druhý najsilnejší diesel v ponuke, trochu sklamala. V prípade Škody KodiaQ stojí spomínaná motorizácia na samotnom vrchole. Aj tu bohužiaľ platí, že dynamika skôr zaostáva za očakávaním.

akcelerace.jpg

Naším konkrétnym prípadom bola sedemmiestna a plne vybavená verzia. Podľa oficiálnych tabuliek zvládne tento KodiaQ akceleráciu z nuly na 100 km/h za 9,1 s a najviac sa rozbehne na 209 km/h. Mimochodom, slabšie naftové prevedenie s výkonom 110 kW (150 k) vybavené manuálnou prevodovkou potrebuje pre šprint na 100 km/h iba o 0,7 s viac. My sme novej Škode namerali v priemere 9,85 s, pričom bol automobil zaťažený dvoma osobami.

V tabuľke nájdete ďalšie namerané hodnoty a pre zaujímavosť aj porovnanie s nedávno testovaným Volkswagenom Tiguan a Kiou Sportage.

Namerané hodnoty

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW 4x4 DSG

Kia Sportage 2.0 CRDi 136 kW AWD AT

VW Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion DSG

ZRÝCHLENIE Z MIESTA

0-50 km/h (s)

3,45

3,33

3,20

0-100 km/h (s)

9,85

9,27

9,94

0-130 km/h (s)

16,75

17,21

16,95

ZRÝCHLENIE PRUŽNÉ

30-50 km/h (s)

1,65

1,78

1,55

50-70 km/h (s)

2,19

2,38

2,19

80-120 km/h (s)

7,1

7,46

7,43

Základný benzin ponúkne aj Launch Control 

Zatiaľ čo najsilnejší diesel v ponuke je po stránke dynamiky skôr sklamaním, základná benzínová tisícštyristovka nás milo prekvapila. Jej parametre 110 kW (150 k) a 250 Nm Škode KodiaQ pre bežnú jazdu bohato stačia. Zákazník si môže vybrať medzi prevedením s manuálom vybaveným pohonom všetkých kolies a automatom s pohonom prednej nápravy. Nás sa týka druhá menovaná varianta.

kodiaq10.jpgkodiaq6.jpg

Drobné prekvapenie sa konalo aj pri rozjazde, kedy pri zošliapnutom brzdovom a plynovom pedáli naskočila na displeji palubného počítača hláška o aktivácii systému Launch Control. Už staršie modely Škoda v podstate ponúkali systém ostrého riadeného rozjazdu, ale nijako sa k tomu nehlásili.

Benzínový KodiaQ nakoniec vykázal pri šprinte na 100 km/h priemernú hodnotu 10,18 s, čo nie je príliš veľký rozdiel oproti vrcholnému dieselu. Oficiálne hodnota ale 9,6 s. Pre úplnosť dodajme, že zážihovú variantu sme testovali s päťmiestnym interiérom.

Nižšie nasleduje tabuľka a porovnaní s najsilnejším naftovým motorom. V grafe je potom vidieť porovnanie najlepších pokusov oboch motorizácií. Do rýchlosti 100 km/h je rozdiel minimálny, až pri svižnejšie jazde sa začne prejavovať vyšší výkon silnejšieho TDI.

Namerané hodnoty

Škoda Kodiaq 1.4 TSI DSG

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG

ZRÝCHLENIE Z MIESTA

0-50 km/h (s)

3,63

3,45

0-100 km/h (s)

10,18

9,85

0-130 km/h (s)

17,25

16,75

ZRÝCHLENIE PRUŽNÉ

30-50 km/h (s)

1,46

1,65

50-70 km/h (s)

2,06

2,19

80-120 km/h (s)

7,34

7,1

tdivstsi.jpg

Interiér je veľmi priestranný

Škoda si zakladá na ponuke veľmi priestranných modelov s veľkými kuframi. KodiaQ samozrejme nemôže byť výnimkou. Všeobecne môžeme povedať, že je v prvom i druhom rade miesta na rozdávanie. Tretí rad, ktorý dostanete na želanie, už toľko priestoru neponúka, ale ak posuniete sedadlá v druhom rade o pár centimetrov vpred, potom je celkom dobre použiteľný aj pre vyššie osoby.

kodiaq3.jpgkodiaq4.jpg

Nižšie v tabuľkách nájdete presné rozmery priestoru pre cestujúcich i pre batožinu. Pre zaujímavosť sme opäť pridali porovnanie s Volkswagenom Tiguan.

Škoda KodiaQ je predovšetkým veľké a praktické auto, čo sa zákazníkom páči. Dokazuje to napríklad fakt, že už teraz automobilka eviduje na českom a slovenskom trhu viac ako 1000 klientskych objednávok.

Priestor pre cestujúcich (cm)

Škoda Kodiaq

Volkswagen Tiguan

Šírka v úrovni lakťov vpredu

154

154

Šírka v úrovni lakťov vzadu (3. rada)

151 (129)

151

Priestor pre hlavu vpredu min/max.

93/102

91/99

Priestor pre hlavu vzadu (3. rada)

94 (84)

92

Dĺžka sedáku vpredu

48

50

Výška operadla vpredu

66

65

Minimálna šírka sedáku vpredu

34

33

Dĺžka sedáku vzadu (3. rada)

47 (36)

50

Výška operadla vzadu (3. rada)

64 (58)

62

Šírka prostredného sedáku vzadu

27

26

Max./min. priestor pre kolená v tretej rade

42/19

---

Priestor pre nohy vzadu za vodičom 190 cm (zadné sedadlá posunuté úplne vzad)

23

20

Priestor pre batožinu (cm)

Škoda Kodiaq

Volkswagen Tiguan

Šírka medzi bočnicami (5miestná/7miestna verzia)

101/100

101/---

Maximálna šírka (5miestná/7miestna verzia)

137 /137

140/---

Výška po plato (5miestná/7miestna verzia)

60/45

53/---

Dĺžka ložnej plochy (sedadla úplne vzadu/úplne vpredu)

108/126

85/103

Výška otvorenia piatych dverí

188

191

Šírka vstupného otvoru

113

108

Výška vstupného otvoru

81

88

Výška nakladacej hrany

73

74

Max. dĺžka nákladu (v Kodiaqu k prednému operadlu, v Tiguane k palubnej doske)

218

256

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY