vytisknout velikost písma Zmerali sme Seat Ateca 2,0 TDI 4Drive na brzde. Budúca Škoda Yeti nesklamala

Nový Seat Ateca používa vznetový štvorvalec rady EA288. Oficiálne údaje sľubujú výkon 110 kW (150 k) krútiaci moment 340 Nm, Meranie na brzde ukázalo, že realita OBE udávané hodnoty prekračuje.
Zmerali sme Seat Ateca 2,0 TDI 4Drive na brzde. Budúca Škoda Yeti nesklamala

Minulý týždeň zavítal do našej redakcie na krátku chvíľu nový Seat Ateca. Využili sme túto príležitosť k zmeraniu reálneho výkonu. Ako si v Českej republike vyrábaná španielska novinka viedla?

Konkrétne sa bavíme o verzii 2.0 TDI 4Drive s parametrami 110 kW (150 k) a 340 Nm, čo v preklade znamená prítomnosť vznetového štvorvalca radu EA288 (nástupca staršej rady EA189) s objemom 1968 cm3. Jeho výkonnostné maximum by malo byť podľa oficiálnych informácií dostupné pri 3500-4000 ot. Vrchol krútiaceho momentu sľubuje Seat od 1750 do 3000 ot./min.

ateca_brzda_4.jpg

V ponuke automobilky ide o prostrednú naftovú voľbu. Slabšiu alternatívu predstavuje motor 1.6 TDI (85 kW), záujemcovia o niečo silnejšie môžu naopak siahnuť po dvojlitri naladenom na 140 kW (190 k). Pre úplnosť dodajme, že testovaná jednotka spolupracuje s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.

Výsledok nesklamal

Výsledok merania nepriniesol tak úchvatné čísla, aké pred časom vykázala "lokomotíva" v podobe Audi SQ7, no sklamanie sa ani v tomto prípade nekonalo. U testovaného Seatu Ateca sme v skúšobni spoločnosti Dieselpower namerali vyšší výkon i krútiaci moment.

Presne povedané dosiahol vznetový štvorvalec najvyššieho výkonu 158 koní pri 3682 ot. Maximum krútiaceho momentu sa zastavilo na hodnote 358 Nm pri 2639 ot. Z grafu je dobre viditeľné, že krútiaci moment sa pohybuje nad sľubovaným maximom v udávanom rozmedzí otáčok, hoci jeho priebeh vykazoval kúsok za hranicou dvoch tisíc menší prepad. Stále ale bol nad hodnotou 340 Nm. Maximálny výkon je k dispozícii dokonca v širšom než sľubovanom pásme otáčok (zhruba od 3100 do 4250 ot).

ateca_graf.jpg

Výsledok je teda celkom jednoznačný. Nový Seat Ateca osadený motorom 2.0 TDI (110 kW) prešiel meraním na brzde takpovediac s vyznamenaním. Je ale škoda, že (podobne ako Volkswagen Tiguan) v praxi cestnej premávky nepôsobí Ateca tak živým dojmom, ako by sa mohlo podľa oficiálnych údajov aj nášho merania zdať.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY