vytisknout velikost písma Zmerali sme reálne zrýchlenie šestnástich áut. Ktoré je najrýchlejšie?

Pred pár mesiacmi sme začali v rámci väčšiny redakčných testov zisťovať reálnu dynamiku skúšaných automobilov. Ktoré z doteraz testovaných áut z poslednej doby bolo pri šprinte 0-100 km/h najpomalšie? A kto zatiaľ drží rekord našich meraní?
Zmerali sme reálne zrýchlenie šestnástich áut. Ktoré je najrýchlejšie?

VBox je veľmi múdra hračka, ktorá dokáže veľa užitočných vecí. My sme ju nasadili na čelné sklo už viac ako pätnástim automobilom a skúšali, aká je ich reálna dynamika okrem iného aj pri šprinte z nuly na 100 km/h. Niekedy sa dostavilo menšie sklamanie, inokedy sa ukázalo, že v praxi nie je problém sa na udávané hodnoty dostať.

Ale ako ukazuje priložená tabuľka, je úplne výnimočné, aby testované auto zašlo lepší čas ako ten oficiálny. V našich meraniach sa to zatiaľ stalo len raz, a síce v Peugeote 308 SW GT s dieselovým dvojlitrom. Že práve toto auto vystúpi v tomto smere z radu, to by sme pred testom rozhodne netipovali.

Väčšinou sa rozdiel oproti oficiálnym hodnotám pohybuje do jednej sekundy, v niekoľkých prípadoch sa však dostal cez túto hranicu. Berte tento fakt ale trochu s rezervou, pretože všetky autá, ktorá vykázali viac ako sekundový rozdiel, boli osadené manuálom, kedy svoju nemalú úlohu hrá aj vodič. Ale iba to dokazuje, o čom tieto oficiálne čísla špeciálne pri zrýchlení s manuálom sú. Človek si kúpi auto a chváli sa časom XY sekúnd, ale potom vlastne nie je vôbec isté, či je daného času schopný dosiahnuť.

Absolútnym rekordmanom, ktorý vykázal negatívny rozdiel, je Fiat 500X s motorom 1.6 MultiJet, s manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies. Jeho rozdiel je 2,25 s, keď namiesto udávaných 10,5 s zajazdil v priemere čas 12,75 s. A tu si trúfneme tvrdiť, že to iba manuálnou prevodovkou nebolo.

Naopak tým najrýchlejším, čo sme zatiaľ v redakcii merali, je Mercedes-AMG GT S. Ten dosiahol priemer 3,9 s. Zároveň je to zatiaľ tiež jediné testované auto, ktoré sa dostalo pod štyri sekundy. Dúfame, že sa počet podobných vozidiel čoskoro rozšíri.

V priloženej tabuľke si môžete prezrieť výsledky všetkých meraných áut, ktoré sme už zverejnili, ale nebojte sa, v zásobe máme ešte ďalšie zaujímavé exempláre, o ktorých si budete môcť prečítať v blízkej budúcnosti. Na zverejnenie čaká napríklad Porsche 911 Carrera 4 GTS, Audi RS3 Sportback, štvorvalcový Ford Mustang novej generácie alebo Jaguar XE osadený naftovým motorom.

Zrýchlenie 0-100 km/h Nameraný čas (s) Oficiálny čas (s) Rozdiel (s)
Fiat 500X 1.6 MJT  12,75 10,5 2,25
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6 10,6 10,1 0,5
Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC 10,6 9,9 0,7
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCI 10,3 9,4 0,9
Fiat 500X 2.0 MJT 4x4 AUT9 10,2 9,8 0,4
Škoda Superb 2.0 TDI 10 8,8 1,2
Volkswagen Passat 2.0 TDI  9,8 8,7 1,1
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 9,6 8,9 0,7
Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI 8,5 8,6 -0,1
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 8,4 8,2 0,2
Seat Leon ST Cupra 280 7,6 6,1 1,5
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI 7,2 6,9 0,3
Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 280 k 5,9 5,8 0,1
Range Rover Sport SVR 5,1 4,7 0,4
BMW X5 M 4,2 4,2 0
Mercedes-AMG GT S 3,9 3,8 0,1

fiat 500x 16mjt.jpgpeugeot 308 sw 12.jpgRenault Espace.jpgford mondeo 2.0 tdci.jpgfiat 500x 20 mjt.jpgškoda superb 20 tdi.jpgVW passat 20 tdi).jpgVW Passat 20tdi.jpgPeugeot 308 SW GT.jpgškoda octavia rs tdi.jpgseat leon st cupra.jpgŠkoda Octavia rs.jpgškoda superb 20tsi.jpgRR Sport SVR.jpgBMW x5 m.jpgmercedes amg gt.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY