vytisknout velikost písma Zmerali sme reálne zrýchlenie šestnástich áut. Ktoré je najrýchlejšie?

Pred pár mesiacmi sme začali v rámci väčšiny redakčných testov zisťovať reálnu dynamiku skúšaných automobilov. Ktoré z doteraz testovaných áut z poslednej doby bolo pri šprinte 0-100 km/h najpomalšie? A kto zatiaľ drží rekord našich meraní?
Zmerali sme reálne zrýchlenie šestnástich áut. Ktoré je najrýchlejšie?

VBox je veľmi múdra hračka, ktorá dokáže veľa užitočných vecí. My sme ju nasadili na čelné sklo už viac ako pätnástim automobilom a skúšali, aká je ich reálna dynamika okrem iného aj pri šprinte z nuly na 100 km/h. Niekedy sa dostavilo menšie sklamanie, inokedy sa ukázalo, že v praxi nie je problém sa na udávané hodnoty dostať.

Ale ako ukazuje priložená tabuľka, je úplne výnimočné, aby testované auto zašlo lepší čas ako ten oficiálny. V našich meraniach sa to zatiaľ stalo len raz, a síce v Peugeote 308 SW GT s dieselovým dvojlitrom. Že práve toto auto vystúpi v tomto smere z radu, to by sme pred testom rozhodne netipovali.

Väčšinou sa rozdiel oproti oficiálnym hodnotám pohybuje do jednej sekundy, v niekoľkých prípadoch sa však dostal cez túto hranicu. Berte tento fakt ale trochu s rezervou, pretože všetky autá, ktorá vykázali viac ako sekundový rozdiel, boli osadené manuálom, kedy svoju nemalú úlohu hrá aj vodič. Ale iba to dokazuje, o čom tieto oficiálne čísla špeciálne pri zrýchlení s manuálom sú. Človek si kúpi auto a chváli sa časom XY sekúnd, ale potom vlastne nie je vôbec isté, či je daného času schopný dosiahnuť.

Absolútnym rekordmanom, ktorý vykázal negatívny rozdiel, je Fiat 500X s motorom 1.6 MultiJet, s manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies. Jeho rozdiel je 2,25 s, keď namiesto udávaných 10,5 s zajazdil v priemere čas 12,75 s. A tu si trúfneme tvrdiť, že to iba manuálnou prevodovkou nebolo.

Naopak tým najrýchlejším, čo sme zatiaľ v redakcii merali, je Mercedes-AMG GT S. Ten dosiahol priemer 3,9 s. Zároveň je to zatiaľ tiež jediné testované auto, ktoré sa dostalo pod štyri sekundy. Dúfame, že sa počet podobných vozidiel čoskoro rozšíri.

V priloženej tabuľke si môžete prezrieť výsledky všetkých meraných áut, ktoré sme už zverejnili, ale nebojte sa, v zásobe máme ešte ďalšie zaujímavé exempláre, o ktorých si budete môcť prečítať v blízkej budúcnosti. Na zverejnenie čaká napríklad Porsche 911 Carrera 4 GTS, Audi RS3 Sportback, štvorvalcový Ford Mustang novej generácie alebo Jaguar XE osadený naftovým motorom.

Zrýchlenie 0-100 km/h Nameraný čas (s) Oficiálny čas (s) Rozdiel (s)
Fiat 500X 1.6 MJT  12,75 10,5 2,25
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6 10,6 10,1 0,5
Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC 10,6 9,9 0,7
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCI 10,3 9,4 0,9
Fiat 500X 2.0 MJT 4x4 AUT9 10,2 9,8 0,4
Škoda Superb 2.0 TDI 10 8,8 1,2
Volkswagen Passat 2.0 TDI  9,8 8,7 1,1
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 9,6 8,9 0,7
Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI 8,5 8,6 -0,1
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 8,4 8,2 0,2
Seat Leon ST Cupra 280 7,6 6,1 1,5
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI 7,2 6,9 0,3
Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 280 k 5,9 5,8 0,1
Range Rover Sport SVR 5,1 4,7 0,4
BMW X5 M 4,2 4,2 0
Mercedes-AMG GT S 3,9 3,8 0,1

fiat 500x 16mjt.jpgpeugeot 308 sw 12.jpgRenault Espace.jpgford mondeo 2.0 tdci.jpgfiat 500x 20 mjt.jpgškoda superb 20 tdi.jpgVW passat 20 tdi).jpgVW Passat 20tdi.jpgPeugeot 308 SW GT.jpgškoda octavia rs tdi.jpgseat leon st cupra.jpgŠkoda Octavia rs.jpgškoda superb 20tsi.jpgRR Sport SVR.jpgBMW x5 m.jpgmercedes amg gt.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY