vytisknout velikost písma Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda pokračuje v postupnom predstavovaní ďalších variantov modernizovanej Octavie. Po základnom vyhotovení sme sa v rámci medzinárodnej prezentácie mohli odviesť aj s derivátmi v podobe Octavie RS a Octavie Scout. Samozrejme si o nich čoskoro povieme viac, pre túto chvíľu vám ale môžeme ponúknuť niečo možno ešte lepšie. Využili sme prítomnosti všetkých variantov Octavie RS a zmerali ich reálne zrýchlenie. Vzájomné porovnávanie je naozaj zaujímavé.

Na rozdiel od našich klasických meraní v rámci redakčných testov sme tentoraz autá merali len s vodičom, pretože sa všetko odohrávalo na medzinárodnej prezentácii v okolí Viedne. Aby sme mohli rôzne prevedenie Octavie RS porovnávať čo najlepšie (a zároveň aby ​​sme všetko časovo stihli), vynechali sme manuálnu prevodovku a skúšali iba automat. Pri manuáli veľmi záleží na vodičovi, ktorý zvyčajne potrebuje viac pokusov, než sa s konkrétnym autom zžije. Naopak pri prevodovke DSG nie je čo riešiť. Tá tu navyše vždy ponúka systém Launch Control.

Vznetové Octavie RS štartujú po aktivácii systému Launch Control z 2500 ot./min, zatiaľ čo benzínové prevedenie má ako rozjazdové otáčky nastavené 3000 ot./min. Octavia RS osadená zážihovým dvojlitrom sa ukázala ako veľmi rýchly automobil, ktorý ale pri rozjazde veľmi bojuje s priľnavosťou. Octaviu RS s pohonom všetkých kolies na prezentácii však nikto komentovať nechcel.

V rámci merania došlo aj na Scout. Aj ten má Launch Control. Prekvapila predovšetkým slabšia vznetová verzia naladená na 110 kW. Systém riadeného rozjazdu je tu snáď vôbec najagresívnejší, a to aj v porovnaní s RS. Prirodzene sa vzrastajúcou rýchlosťou sa dynamika rýchlo vytráca. Naopak Scout 1.8 TSI (Launch Control nastaví pre rozjazd 3250 ot./min) štartuje prekvapivo plynulo. Celkovo sa ale dynamikou vyrovná niektorým Octaviám RS.

Iste, najzaujímavejšie by bolo bývalo porovnanie Octavie RS Combi 4×4 a Octavie Scout 2.0 TDI 135 kW. Aj taký Scout sme v Rakúsku merali, ale technika bola proti. Záznam akcelerácie tohto prevedenia nám náš Racelogic na pamäťovú kartu bohužiaľ neuložil. Len pre úplnosť dodajme, že Octavia RS 245 príde trochu neskôr a bude mať vlastnú medzinárodný prezentáciu. Na tej viedenskej historicky najrýchlejšia Octavia chýbala.

Nižšie v tabuľke nájdete namerané časy vypočítané z dvoch pokusov (jeden v každom smere) zoradené podľa akcelerácie 0-100 km/h od najlepšieho po najhorší čas. Porovnanie s oficiálne udávanými hodnotami je dosť zaujímavé, pretože nami namerané čísla sú väčšinou lepšie. Ďalšie podrobnosti a hlavne komentované grafy obsahuje galérie.

DSC0379.jpgDSC0380-1.jpgDSC0484-1.jpg

DSC0494.jpgDSC0509.jpgDSC0525.jpg

DSC0526.jpgDSC0527.jpgDSC0540.jpg

DSC0542.jpgDSC0553.jpgDSC0554.jpg

DSC0555.jpgDSC0556.jpgDSC0557.jpg

DSC0558.jpg

A tu už máme prvé porovnanie. Takto vyzerá rozdiel medzi najrýchlejším RS (benzínový liftback, červená krivka) a najpomalším modelom radu Octavia RS (vznetové kombi 4x4, modrá krivka).

nejpomalejsi_vs_nejrychlejsi.jpg

Nová Octavia RS sa prakticky posunula na úroveň staršie Octavie RS 230. Tu je porovnanie nového benzínového kombi (modrá krivka) a staršieho RS 230 Combi (červená). Novinka je trochu rýchlejší, avšak RS 230 sme merali v čase uvedenia na trh na inom mieste a s dvoma pasažiermi na palube. Všetky nové Octavie viezli pri meraní iba vodiča

octa_rs230_vs_octa_rs_new.jpg

Benzínová Octavia RS je stále len prednokolka. Hoci ide o veľmi rýchle auto, dosť času stratí pri akcelerácii. Pre istotu sme porovnali zrýchlenie Octavie RS Combi na dvoch rôznych cestách. Výsledok bol v podstate rovnaký.

rs_combi_silnice_vs_cesta.jpg

Zaujímavé je porovnanie vznetových variantov s pohonom predných a všetkých kolies. Tu je RS s karosériou liftback (červená) a liftback 4x4 (modrá). Štvorkolka je pri rozjazde rýchlejšia, nad 100 km/h začne víťaziť prednokolka.

rs_combi_tdi_4x4_vs_scout_110_kw.jpg

Tu je porovnanie Octavie Combi RS (červená krivka) a Combi RS s dieselom pod kapotou (modrá). Akonáhle sa predné kolesá benzínovej verzie naplno chytia povrchu, je rozdiel v dynamike obrovský.

rs_combi_vs_rs_combi_tdi.jpg

To isté samozrejme platí pre porovnanie benzínového liftbacku (červená krivka) a dieselovej verzie (modrá).

rs_liftback_tdi_vs_rs_liftback_tdi_4x4.jpg

Hoci je naftová Octavia RS s pohonom všetkých kolies všeobecne jeden z najpomalších variantov rodiny RS, pri akcelerácii z miesta má výrazne navrch. Do 70 km/h je dieselový liftback 4x4 (modrá) rýchlejší ako benzínová prednokolka (červená krivka).

rs_liftback_vs_rs_liftback_tdi_4x4.jpg

Tu ešte pre porovnanie akcelerácia dieselového liftbacku a kombi s pohonom všetkých kolies. Na rozdiel od rovnakého porovnania benzínových variantov tu nehrá rolu priľnavosť na konkrétnom mieste rozjazde, takže je výsledok takmer identický.

rs_liftback_vs_rs_liftback_tdi.jpg

rs_různé-verze.jpg

Tu ešte pre porovnanie akcelerácia dieselového liftbacku a kombi s pohonom všetkých kolies. Na rozdiel od rovnakého porovnania benzínových variantov tu nehrá rolu priľnavosť na konkrétnom mieste rozjazde, takže je výsledok takmer identický.

rs_tdi_4x4_vs_rs_tdi_4x4_combi.jpg

Namerané hodnoty 0-100 km/h Udávané hodnoty 0-100 km/h Namerané hodnoty 0-150 km/h
Škoda Octavia RS DSG 6,6 s 6,8 s 12,7 s
Škoda Octavia Combi RS DSG 7,0 s 7,0 s 13,3 s
Škoda Octavia RS TDI DSG 7,5 s 7,9 s 16,9 s
Škoda Octavia RS TDI 4x4 DSG 7,6 s 7,6 s 17,9 s
Škoda Octavia Scout 1.8 TSI DSG 7,6 s 7,8 s 17,3 s
Škoda Octavia Combi RS TDI 4x4 DSG 7,6 s 7,7 s 18,0 s
Škoda Octavia Combi RS TDI DSG 8,0 s 8,0 s 17,8 s
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (110 kW) DSG 8,7 s 9,3 s 23,0 s
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY