vytisknout velikost písma Zinoro 1E: prvý výsledok nemecko-čínskej spolupráce je upravená X1

Zinoro 1E: prvý výsledok nemecko-čínskej spolupráce je upravená X1

V apríli tohto roka BMW oznámilo prehĺbenie spolupráce s čínskou automobilkou Brilliance, na ktorej konci mala stať nová značka Zinoro. A ako bolo oznámené, tak sa aj stalo. Po oficiálnej premiére mena Zinoro, ktoré sa uskutočnila v Šanghaji, bol na Guangzhou Motor Show predstavený aj prvý model. Volá sa Zinoro 1E a nie je to nič iné, než elektrická X1 určená pre Čínu.

Dizajnéri decentne prepracovali karosériu automobilu. Tieto zmeny sú ale vzhľadom k použitému pohonnému ústrojenstva skôr podradné. O pohon sa totiž nestará spaľovacia jednotka, ale elektromotor ponúkajúci parametre 170 koní a 250 Nm. Lítium-iónové akumulátory sú rozdelené do troch častí, kde jednu časť nájdeme pod kapotou, ďalšie v stredovom tuneli a tretiu na mieste nádrže a v kufri. Ten zvládne 306 litrov v základnom usporiadaní, klasická X1 ponúkne 420 litrov.

Zinoro E1 sa rozbehne maximálne na 130 km/h, dojazd činí nanajvýš 150 kilometrov. K plnému "doplneniu" elektrickej energie je potrebných 7,5 hodiny. Vo výbave nájdeme všetko od klimatizácie, cez navigáciu až po elektricky nastaviteľné sedadlá.

Len tak na okraj, nie je vôbec nezaujímavé, čo stálo na začiatku dnes na pohľad tak skvelej spolupráce. Písal sa rok 2011, konkrétne marec tohto roka, a na internete sa objavili prvé zábery odhaľujúce niečo ako BMW X1 s tvárou Škody Roomster. Aby bol celý mix dokonalý, pod kapotou by ste našli štvorvalec Mitsubishi. A ako asi tušíte, všetko mala na svedomí značka Brilliance.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY