vytisknout velikost písma Zinoro 1E: prvý výsledok nemecko-čínskej spolupráce je upravená X1

Zinoro 1E: prvý výsledok nemecko-čínskej spolupráce je upravená X1

V apríli tohto roka BMW oznámilo prehĺbenie spolupráce s čínskou automobilkou Brilliance, na ktorej konci mala stať nová značka Zinoro. A ako bolo oznámené, tak sa aj stalo. Po oficiálnej premiére mena Zinoro, ktoré sa uskutočnila v Šanghaji, bol na Guangzhou Motor Show predstavený aj prvý model. Volá sa Zinoro 1E a nie je to nič iné, než elektrická X1 určená pre Čínu.

Dizajnéri decentne prepracovali karosériu automobilu. Tieto zmeny sú ale vzhľadom k použitému pohonnému ústrojenstva skôr podradné. O pohon sa totiž nestará spaľovacia jednotka, ale elektromotor ponúkajúci parametre 170 koní a 250 Nm. Lítium-iónové akumulátory sú rozdelené do troch častí, kde jednu časť nájdeme pod kapotou, ďalšie v stredovom tuneli a tretiu na mieste nádrže a v kufri. Ten zvládne 306 litrov v základnom usporiadaní, klasická X1 ponúkne 420 litrov.

Zinoro E1 sa rozbehne maximálne na 130 km/h, dojazd činí nanajvýš 150 kilometrov. K plnému "doplneniu" elektrickej energie je potrebných 7,5 hodiny. Vo výbave nájdeme všetko od klimatizácie, cez navigáciu až po elektricky nastaviteľné sedadlá.

Len tak na okraj, nie je vôbec nezaujímavé, čo stálo na začiatku dnes na pohľad tak skvelej spolupráce. Písal sa rok 2011, konkrétne marec tohto roka, a na internete sa objavili prvé zábery odhaľujúce niečo ako BMW X1 s tvárou Škody Roomster. Aby bol celý mix dokonalý, pod kapotou by ste našli štvorvalec Mitsubishi. A ako asi tušíte, všetko mala na svedomí značka Brilliance.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY