vytisknout velikost písma Zinoro 1E: prvý výsledok nemecko-čínskej spolupráce je upravená X1

Zinoro 1E: prvý výsledok nemecko-čínskej spolupráce je upravená X1

V apríli tohto roka BMW oznámilo prehĺbenie spolupráce s čínskou automobilkou Brilliance, na ktorej konci mala stať nová značka Zinoro. A ako bolo oznámené, tak sa aj stalo. Po oficiálnej premiére mena Zinoro, ktoré sa uskutočnila v Šanghaji, bol na Guangzhou Motor Show predstavený aj prvý model. Volá sa Zinoro 1E a nie je to nič iné, než elektrická X1 určená pre Čínu.

Dizajnéri decentne prepracovali karosériu automobilu. Tieto zmeny sú ale vzhľadom k použitému pohonnému ústrojenstva skôr podradné. O pohon sa totiž nestará spaľovacia jednotka, ale elektromotor ponúkajúci parametre 170 koní a 250 Nm. Lítium-iónové akumulátory sú rozdelené do troch častí, kde jednu časť nájdeme pod kapotou, ďalšie v stredovom tuneli a tretiu na mieste nádrže a v kufri. Ten zvládne 306 litrov v základnom usporiadaní, klasická X1 ponúkne 420 litrov.

Zinoro E1 sa rozbehne maximálne na 130 km/h, dojazd činí nanajvýš 150 kilometrov. K plnému "doplneniu" elektrickej energie je potrebných 7,5 hodiny. Vo výbave nájdeme všetko od klimatizácie, cez navigáciu až po elektricky nastaviteľné sedadlá.

Len tak na okraj, nie je vôbec nezaujímavé, čo stálo na začiatku dnes na pohľad tak skvelej spolupráce. Písal sa rok 2011, konkrétne marec tohto roka, a na internete sa objavili prvé zábery odhaľujúce niečo ako BMW X1 s tvárou Škody Roomster. Aby bol celý mix dokonalý, pod kapotou by ste našli štvorvalec Mitsubishi. A ako asi tušíte, všetko mala na svedomí značka Brilliance.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY