vytisknout velikost písma Zinoro 1E: prvý výsledok nemecko-čínskej spolupráce je upravená X1

Zinoro 1E: prvý výsledok nemecko-čínskej spolupráce je upravená X1

V apríli tohto roka BMW oznámilo prehĺbenie spolupráce s čínskou automobilkou Brilliance, na ktorej konci mala stať nová značka Zinoro. A ako bolo oznámené, tak sa aj stalo. Po oficiálnej premiére mena Zinoro, ktoré sa uskutočnila v Šanghaji, bol na Guangzhou Motor Show predstavený aj prvý model. Volá sa Zinoro 1E a nie je to nič iné, než elektrická X1 určená pre Čínu.

Dizajnéri decentne prepracovali karosériu automobilu. Tieto zmeny sú ale vzhľadom k použitému pohonnému ústrojenstva skôr podradné. O pohon sa totiž nestará spaľovacia jednotka, ale elektromotor ponúkajúci parametre 170 koní a 250 Nm. Lítium-iónové akumulátory sú rozdelené do troch častí, kde jednu časť nájdeme pod kapotou, ďalšie v stredovom tuneli a tretiu na mieste nádrže a v kufri. Ten zvládne 306 litrov v základnom usporiadaní, klasická X1 ponúkne 420 litrov.

Zinoro E1 sa rozbehne maximálne na 130 km/h, dojazd činí nanajvýš 150 kilometrov. K plnému "doplneniu" elektrickej energie je potrebných 7,5 hodiny. Vo výbave nájdeme všetko od klimatizácie, cez navigáciu až po elektricky nastaviteľné sedadlá.

Len tak na okraj, nie je vôbec nezaujímavé, čo stálo na začiatku dnes na pohľad tak skvelej spolupráce. Písal sa rok 2011, konkrétne marec tohto roka, a na internete sa objavili prvé zábery odhaľujúce niečo ako BMW X1 s tvárou Škody Roomster. Aby bol celý mix dokonalý, pod kapotou by ste našli štvorvalec Mitsubishi. A ako asi tušíte, všetko mala na svedomí značka Brilliance.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY