vytisknout velikost písma Zinoro 1E: prvý výsledok nemecko-čínskej spolupráce je upravená X1

Zinoro 1E: prvý výsledok nemecko-čínskej spolupráce je upravená X1

V apríli tohto roka BMW oznámilo prehĺbenie spolupráce s čínskou automobilkou Brilliance, na ktorej konci mala stať nová značka Zinoro. A ako bolo oznámené, tak sa aj stalo. Po oficiálnej premiére mena Zinoro, ktoré sa uskutočnila v Šanghaji, bol na Guangzhou Motor Show predstavený aj prvý model. Volá sa Zinoro 1E a nie je to nič iné, než elektrická X1 určená pre Čínu.

Dizajnéri decentne prepracovali karosériu automobilu. Tieto zmeny sú ale vzhľadom k použitému pohonnému ústrojenstva skôr podradné. O pohon sa totiž nestará spaľovacia jednotka, ale elektromotor ponúkajúci parametre 170 koní a 250 Nm. Lítium-iónové akumulátory sú rozdelené do troch častí, kde jednu časť nájdeme pod kapotou, ďalšie v stredovom tuneli a tretiu na mieste nádrže a v kufri. Ten zvládne 306 litrov v základnom usporiadaní, klasická X1 ponúkne 420 litrov.

Zinoro E1 sa rozbehne maximálne na 130 km/h, dojazd činí nanajvýš 150 kilometrov. K plnému "doplneniu" elektrickej energie je potrebných 7,5 hodiny. Vo výbave nájdeme všetko od klimatizácie, cez navigáciu až po elektricky nastaviteľné sedadlá.

Len tak na okraj, nie je vôbec nezaujímavé, čo stálo na začiatku dnes na pohľad tak skvelej spolupráce. Písal sa rok 2011, konkrétne marec tohto roka, a na internete sa objavili prvé zábery odhaľujúce niečo ako BMW X1 s tvárou Škody Roomster. Aby bol celý mix dokonalý, pod kapotou by ste našli štvorvalec Mitsubishi. A ako asi tušíte, všetko mala na svedomí značka Brilliance.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY