vytisknout velikost písma Zháňate skutočne radikálny off-road? Potom by vás mohol zaujímať Sherp

Na videu vyzerá ako autíčko na diaľkové ovládanie, ale toto nemá byť hračka. Ide o ďalší z mnohých zaujímavých ruských strojov určených do najhoršieho terénu.
Zháňate skutočne radikálny off-road? Potom by vás mohol zaujímať Sherp
Zoznam kapitol
  1. Sherp, Videá
  2. Sherp: Fotogaléria

V Rusku sa rodia skutočne veľmi zaujímavé stroje. Spomenúť môžeme napríklad Ladu Niva v úprave Bronto alebo Avtoros Shaman 8x8. Dnes pridáme ďalšiu takú špecialitu, ktorá si pre zmenu hovorí Sherp. Nie je tak veľká ako Shaman, ale práve o to bude lepšia.

Sherp je veľmi kompaktný stroj určený primárne pre dvoch pasažierov. Na dĺžku meria iba 3,4 m, vysoký je však 2,3 m a na šírku presahuje 2,5 m. Svetlá výška dosahuje na rovných šesťdesiat centimetrov a priemer použitých pneumatík je plných 1,6 m. Mimochodom pneumatiky majú špeciálnu konštrukciu a údajne sú tiež chránené patentom.

O pohon sa stará naftový motor Kubota V1505-t s objemom 1498 cm3, ktorý vyprodukuje len 33 kW (44,3 k). Maximálna rýchlosť činí 45 km/h, ale to pri tomto vozidle nie je tak dôležité. V teréne sa často hodí skôr minimálna rýchlosť. Sherp je schopný plaziť sa rýchlosťou 1,5 km/h. A pretože ide o obojživelné vozidlo udáva výrobca aj maximálnu rýchlosť na vode. Tá je šesť kilometrov za hodinu.

Sherp váži iba 1300 kg, naložiť ale na neho môžete ďalšiu tonu. Základná nádrž má objem 58 litrov. Zaobstarať však je možné aj prídavné nádrže umiestnené v kolesách. K dispozícii tak je ďalších 4x50 litrov.

Keď príde na vec, zvládne Sherp prekonať meter vysokú prekážku, prípadne plávať po hladine. Konštrukcia vozidla je urobená tak, aby bolo schopné vyhrabať sa z vody na ľad, čo dobre dokumentujú aj videá. Základné prevedenie je dvojmiestne a má plachtou krytú korbu. Na takýto stroj budete potrebovať 65-tisíc dolárov. K dispozícii je však aj prevedenie s klasickou pevnou nadstavbou.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY