vytisknout velikost písma Zháňate skutočne radikálny off-road? Potom by vás mohol zaujímať Sherp

Na videu vyzerá ako autíčko na diaľkové ovládanie, ale toto nemá byť hračka. Ide o ďalší z mnohých zaujímavých ruských strojov určených do najhoršieho terénu.
Zháňate skutočne radikálny off-road? Potom by vás mohol zaujímať Sherp
Zoznam kapitol
  1. Sherp, Videá
  2. Sherp: Fotogaléria

V Rusku sa rodia skutočne veľmi zaujímavé stroje. Spomenúť môžeme napríklad Ladu Niva v úprave Bronto alebo Avtoros Shaman 8x8. Dnes pridáme ďalšiu takú špecialitu, ktorá si pre zmenu hovorí Sherp. Nie je tak veľká ako Shaman, ale práve o to bude lepšia.

Sherp je veľmi kompaktný stroj určený primárne pre dvoch pasažierov. Na dĺžku meria iba 3,4 m, vysoký je však 2,3 m a na šírku presahuje 2,5 m. Svetlá výška dosahuje na rovných šesťdesiat centimetrov a priemer použitých pneumatík je plných 1,6 m. Mimochodom pneumatiky majú špeciálnu konštrukciu a údajne sú tiež chránené patentom.

O pohon sa stará naftový motor Kubota V1505-t s objemom 1498 cm3, ktorý vyprodukuje len 33 kW (44,3 k). Maximálna rýchlosť činí 45 km/h, ale to pri tomto vozidle nie je tak dôležité. V teréne sa často hodí skôr minimálna rýchlosť. Sherp je schopný plaziť sa rýchlosťou 1,5 km/h. A pretože ide o obojživelné vozidlo udáva výrobca aj maximálnu rýchlosť na vode. Tá je šesť kilometrov za hodinu.

Sherp váži iba 1300 kg, naložiť ale na neho môžete ďalšiu tonu. Základná nádrž má objem 58 litrov. Zaobstarať však je možné aj prídavné nádrže umiestnené v kolesách. K dispozícii tak je ďalších 4x50 litrov.

Keď príde na vec, zvládne Sherp prekonať meter vysokú prekážku, prípadne plávať po hladine. Konštrukcia vozidla je urobená tak, aby bolo schopné vyhrabať sa z vody na ľad, čo dobre dokumentujú aj videá. Základné prevedenie je dvojmiestne a má plachtou krytú korbu. Na takýto stroj budete potrebovať 65-tisíc dolárov. K dispozícii je však aj prevedenie s klasickou pevnou nadstavbou.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY