vytisknout velikost písma Zháňate skutočne radikálny off-road? Potom by vás mohol zaujímať Sherp

Na videu vyzerá ako autíčko na diaľkové ovládanie, ale toto nemá byť hračka. Ide o ďalší z mnohých zaujímavých ruských strojov určených do najhoršieho terénu.
Zháňate skutočne radikálny off-road? Potom by vás mohol zaujímať Sherp
Zoznam kapitol
  1. Sherp, Videá
  2. Sherp: Fotogaléria

V Rusku sa rodia skutočne veľmi zaujímavé stroje. Spomenúť môžeme napríklad Ladu Niva v úprave Bronto alebo Avtoros Shaman 8x8. Dnes pridáme ďalšiu takú špecialitu, ktorá si pre zmenu hovorí Sherp. Nie je tak veľká ako Shaman, ale práve o to bude lepšia.

Sherp je veľmi kompaktný stroj určený primárne pre dvoch pasažierov. Na dĺžku meria iba 3,4 m, vysoký je však 2,3 m a na šírku presahuje 2,5 m. Svetlá výška dosahuje na rovných šesťdesiat centimetrov a priemer použitých pneumatík je plných 1,6 m. Mimochodom pneumatiky majú špeciálnu konštrukciu a údajne sú tiež chránené patentom.

O pohon sa stará naftový motor Kubota V1505-t s objemom 1498 cm3, ktorý vyprodukuje len 33 kW (44,3 k). Maximálna rýchlosť činí 45 km/h, ale to pri tomto vozidle nie je tak dôležité. V teréne sa často hodí skôr minimálna rýchlosť. Sherp je schopný plaziť sa rýchlosťou 1,5 km/h. A pretože ide o obojživelné vozidlo udáva výrobca aj maximálnu rýchlosť na vode. Tá je šesť kilometrov za hodinu.

Sherp váži iba 1300 kg, naložiť ale na neho môžete ďalšiu tonu. Základná nádrž má objem 58 litrov. Zaobstarať však je možné aj prídavné nádrže umiestnené v kolesách. K dispozícii tak je ďalších 4x50 litrov.

Keď príde na vec, zvládne Sherp prekonať meter vysokú prekážku, prípadne plávať po hladine. Konštrukcia vozidla je urobená tak, aby bolo schopné vyhrabať sa z vody na ľad, čo dobre dokumentujú aj videá. Základné prevedenie je dvojmiestne a má plachtou krytú korbu. Na takýto stroj budete potrebovať 65-tisíc dolárov. K dispozícii je však aj prevedenie s klasickou pevnou nadstavbou.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY