vytisknout velikost písma Zháňate skutočne radikálny off-road? Potom by vás mohol zaujímať Sherp

Na videu vyzerá ako autíčko na diaľkové ovládanie, ale toto nemá byť hračka. Ide o ďalší z mnohých zaujímavých ruských strojov určených do najhoršieho terénu.
Zháňate skutočne radikálny off-road? Potom by vás mohol zaujímať Sherp
Zoznam kapitol
  1. Sherp, Videá
  2. Sherp: Fotogaléria

V Rusku sa rodia skutočne veľmi zaujímavé stroje. Spomenúť môžeme napríklad Ladu Niva v úprave Bronto alebo Avtoros Shaman 8x8. Dnes pridáme ďalšiu takú špecialitu, ktorá si pre zmenu hovorí Sherp. Nie je tak veľká ako Shaman, ale práve o to bude lepšia.

Sherp je veľmi kompaktný stroj určený primárne pre dvoch pasažierov. Na dĺžku meria iba 3,4 m, vysoký je však 2,3 m a na šírku presahuje 2,5 m. Svetlá výška dosahuje na rovných šesťdesiat centimetrov a priemer použitých pneumatík je plných 1,6 m. Mimochodom pneumatiky majú špeciálnu konštrukciu a údajne sú tiež chránené patentom.

O pohon sa stará naftový motor Kubota V1505-t s objemom 1498 cm3, ktorý vyprodukuje len 33 kW (44,3 k). Maximálna rýchlosť činí 45 km/h, ale to pri tomto vozidle nie je tak dôležité. V teréne sa často hodí skôr minimálna rýchlosť. Sherp je schopný plaziť sa rýchlosťou 1,5 km/h. A pretože ide o obojživelné vozidlo udáva výrobca aj maximálnu rýchlosť na vode. Tá je šesť kilometrov za hodinu.

Sherp váži iba 1300 kg, naložiť ale na neho môžete ďalšiu tonu. Základná nádrž má objem 58 litrov. Zaobstarať však je možné aj prídavné nádrže umiestnené v kolesách. K dispozícii tak je ďalších 4x50 litrov.

Keď príde na vec, zvládne Sherp prekonať meter vysokú prekážku, prípadne plávať po hladine. Konštrukcia vozidla je urobená tak, aby bolo schopné vyhrabať sa z vody na ľad, čo dobre dokumentujú aj videá. Základné prevedenie je dvojmiestne a má plachtou krytú korbu. Na takýto stroj budete potrebovať 65-tisíc dolárov. K dispozícii je však aj prevedenie s klasickou pevnou nadstavbou.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY