vytisknout velikost písma Zenovo ST1: ďalšia ženevská premiéra s výkonom cez tisíc koní

Zenovo ST1: ďalšia ženevská premiéra s výkonom cez tisíc koní

Koenigsegg si naplánoval pre ženevský autosalón premiéru dosť zaujímavého modelu Agere One:1, čo je superšport disponujúci výkonom 1340 koní. Na výstavisku Palexpo ale nepôjde o jediný automobil s výkonom presahujúcim tisícikoňovú hranicu. Spoločnosť Zenovo taktiež oznámila, že pri rovnakej príležitosti ukáže sériové európske prevedenie svojho superšportu.

V tomto prípade sa bavíme o malej dánskej automobilke, ktorá oznámila vývoj modelu ST1 už v roku 2008. Postupom času sa menili informácie týkajúce sa technických parametrov auta. Nakoniec dostane finálne prevedenie preplňovaný osemvalec veľkosti 6,8 litra, maximálny výkon činí 1104 koní a krútiaci moment končí na 1430 Nm.

Motor spolupracuje so sedemstupňovou automatickou prevodovkou a hmotnosť vozidla nakoniec vyrástla na 1590 kg. To však nič nemení na brutálnom zrýchlení z nuly na stovku, ktoré prebehne za rovné tri sekundy, maximálna rýchlosť je obmedzená na 375 km/h.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY