vytisknout velikost písma Zenos E10: športiak novej značky ponúkne cez 200 koní a hmotnosť 650 kg

V Albione vznikol nový malosériový producent ľahkých športových vozidiel. Jeho prvý automobil ponesie označenie Zenos E10.
Zenos E10: športiak novej značky ponúkne cez 200 koní a hmotnosť 650 kg

Veľká Británia síce prakticky prišla o väčšinu svojho ešte pred pol storočím neprekonateľného automobilového priemyslu, avšak jeho odkaz ďalej žije malosériovou výrobou športových vozov, pričom ako prvé vás zrejme napadne meno Caterham. A práve niekdajší majiteľ tejto spoločnosti a generálny riaditeľ Lotus Cars Ansar Ali teraz spolu s Markom Edwardsom zakladá novú spoločnosť Zenos Cars.

Zenos E10 1.jpgZenos E10 2.jpg
Zenos E10 na prvých obrázkoch

Firma Zenos má v pláne počas nasledujúcich piatich rokov predstaviť celkom päť nových modelov, pričom prvý automobil s označením E10 vyrazí k svojim zákazníkom vraj už v prvom polroku budúceho roka. K dispozícii máme zatiaľ len počítačové kresby, ale aj z nich sú dobre viditeľné agresívne, ostro rezané rysy. Základom je úzky monokok vyrobený z kombinácie hliníka a uhlíkových kompozitov. Pripevnené sú k nemu široké blatníky a interiér ponúkne dve oddelené miesta.

O pohon sa postará pred zadnou nápravou priečne uložený dvojlitrový štvorvalec Ford s preplňovaním a výkonom 203 koní (149 kW), nadväzovať na neho bude päťstupňová prevodovka s manuálnym radením. Zenos E10 má vynikať pohotovostnou hmotnosťou len 650 kg a výrobca sľubuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,5 s a dosiahnutie najvyššej rýchlosti 217 km/h.

E10 má byť k dostaniu ako otvorený roadster a ako uzavreté kupé, motorov a ďalších verzií potom bude na spôsob Caterhamu celá rada.

 

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY