vytisknout velikost písma Zenos E10: športiak novej značky ponúkne cez 200 koní a hmotnosť 650 kg

V Albione vznikol nový malosériový producent ľahkých športových vozidiel. Jeho prvý automobil ponesie označenie Zenos E10.
Zenos E10: športiak novej značky ponúkne cez 200 koní a hmotnosť 650 kg

Veľká Británia síce prakticky prišla o väčšinu svojho ešte pred pol storočím neprekonateľného automobilového priemyslu, avšak jeho odkaz ďalej žije malosériovou výrobou športových vozov, pričom ako prvé vás zrejme napadne meno Caterham. A práve niekdajší majiteľ tejto spoločnosti a generálny riaditeľ Lotus Cars Ansar Ali teraz spolu s Markom Edwardsom zakladá novú spoločnosť Zenos Cars.

Zenos E10 1.jpgZenos E10 2.jpg
Zenos E10 na prvých obrázkoch

Firma Zenos má v pláne počas nasledujúcich piatich rokov predstaviť celkom päť nových modelov, pričom prvý automobil s označením E10 vyrazí k svojim zákazníkom vraj už v prvom polroku budúceho roka. K dispozícii máme zatiaľ len počítačové kresby, ale aj z nich sú dobre viditeľné agresívne, ostro rezané rysy. Základom je úzky monokok vyrobený z kombinácie hliníka a uhlíkových kompozitov. Pripevnené sú k nemu široké blatníky a interiér ponúkne dve oddelené miesta.

O pohon sa postará pred zadnou nápravou priečne uložený dvojlitrový štvorvalec Ford s preplňovaním a výkonom 203 koní (149 kW), nadväzovať na neho bude päťstupňová prevodovka s manuálnym radením. Zenos E10 má vynikať pohotovostnou hmotnosťou len 650 kg a výrobca sľubuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,5 s a dosiahnutie najvyššej rýchlosti 217 km/h.

E10 má byť k dostaniu ako otvorený roadster a ako uzavreté kupé, motorov a ďalších verzií potom bude na spôsob Caterhamu celá rada.

 

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY