vytisknout velikost písma Zenos E10: športiak novej značky ponúkne cez 200 koní a hmotnosť 650 kg

V Albione vznikol nový malosériový producent ľahkých športových vozidiel. Jeho prvý automobil ponesie označenie Zenos E10.
Zenos E10: športiak novej značky ponúkne cez 200 koní a hmotnosť 650 kg

Veľká Británia síce prakticky prišla o väčšinu svojho ešte pred pol storočím neprekonateľného automobilového priemyslu, avšak jeho odkaz ďalej žije malosériovou výrobou športových vozov, pričom ako prvé vás zrejme napadne meno Caterham. A práve niekdajší majiteľ tejto spoločnosti a generálny riaditeľ Lotus Cars Ansar Ali teraz spolu s Markom Edwardsom zakladá novú spoločnosť Zenos Cars.

Zenos E10 1.jpgZenos E10 2.jpg
Zenos E10 na prvých obrázkoch

Firma Zenos má v pláne počas nasledujúcich piatich rokov predstaviť celkom päť nových modelov, pričom prvý automobil s označením E10 vyrazí k svojim zákazníkom vraj už v prvom polroku budúceho roka. K dispozícii máme zatiaľ len počítačové kresby, ale aj z nich sú dobre viditeľné agresívne, ostro rezané rysy. Základom je úzky monokok vyrobený z kombinácie hliníka a uhlíkových kompozitov. Pripevnené sú k nemu široké blatníky a interiér ponúkne dve oddelené miesta.

O pohon sa postará pred zadnou nápravou priečne uložený dvojlitrový štvorvalec Ford s preplňovaním a výkonom 203 koní (149 kW), nadväzovať na neho bude päťstupňová prevodovka s manuálnym radením. Zenos E10 má vynikať pohotovostnou hmotnosťou len 650 kg a výrobca sľubuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,5 s a dosiahnutie najvyššej rýchlosti 217 km/h.

E10 má byť k dostaniu ako otvorený roadster a ako uzavreté kupé, motorov a ďalších verzií potom bude na spôsob Caterhamu celá rada.

 

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY