vytisknout velikost písma Zenos E10: športiak novej značky ponúkne cez 200 koní a hmotnosť 650 kg

V Albione vznikol nový malosériový producent ľahkých športových vozidiel. Jeho prvý automobil ponesie označenie Zenos E10.
Zenos E10: športiak novej značky ponúkne cez 200 koní a hmotnosť 650 kg

Veľká Británia síce prakticky prišla o väčšinu svojho ešte pred pol storočím neprekonateľného automobilového priemyslu, avšak jeho odkaz ďalej žije malosériovou výrobou športových vozov, pričom ako prvé vás zrejme napadne meno Caterham. A práve niekdajší majiteľ tejto spoločnosti a generálny riaditeľ Lotus Cars Ansar Ali teraz spolu s Markom Edwardsom zakladá novú spoločnosť Zenos Cars.

Zenos E10 1.jpgZenos E10 2.jpg
Zenos E10 na prvých obrázkoch

Firma Zenos má v pláne počas nasledujúcich piatich rokov predstaviť celkom päť nových modelov, pričom prvý automobil s označením E10 vyrazí k svojim zákazníkom vraj už v prvom polroku budúceho roka. K dispozícii máme zatiaľ len počítačové kresby, ale aj z nich sú dobre viditeľné agresívne, ostro rezané rysy. Základom je úzky monokok vyrobený z kombinácie hliníka a uhlíkových kompozitov. Pripevnené sú k nemu široké blatníky a interiér ponúkne dve oddelené miesta.

O pohon sa postará pred zadnou nápravou priečne uložený dvojlitrový štvorvalec Ford s preplňovaním a výkonom 203 koní (149 kW), nadväzovať na neho bude päťstupňová prevodovka s manuálnym radením. Zenos E10 má vynikať pohotovostnou hmotnosťou len 650 kg a výrobca sľubuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,5 s a dosiahnutie najvyššej rýchlosti 217 km/h.

E10 má byť k dostaniu ako otvorený roadster a ako uzavreté kupé, motorov a ďalších verzií potom bude na spôsob Caterhamu celá rada.

 

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY