vytisknout velikost písma Zenos E10: športiak novej značky ponúkne cez 200 koní a hmotnosť 650 kg

V Albione vznikol nový malosériový producent ľahkých športových vozidiel. Jeho prvý automobil ponesie označenie Zenos E10.
Zenos E10: športiak novej značky ponúkne cez 200 koní a hmotnosť 650 kg

Veľká Británia síce prakticky prišla o väčšinu svojho ešte pred pol storočím neprekonateľného automobilového priemyslu, avšak jeho odkaz ďalej žije malosériovou výrobou športových vozov, pričom ako prvé vás zrejme napadne meno Caterham. A práve niekdajší majiteľ tejto spoločnosti a generálny riaditeľ Lotus Cars Ansar Ali teraz spolu s Markom Edwardsom zakladá novú spoločnosť Zenos Cars.

Zenos E10 1.jpgZenos E10 2.jpg
Zenos E10 na prvých obrázkoch

Firma Zenos má v pláne počas nasledujúcich piatich rokov predstaviť celkom päť nových modelov, pričom prvý automobil s označením E10 vyrazí k svojim zákazníkom vraj už v prvom polroku budúceho roka. K dispozícii máme zatiaľ len počítačové kresby, ale aj z nich sú dobre viditeľné agresívne, ostro rezané rysy. Základom je úzky monokok vyrobený z kombinácie hliníka a uhlíkových kompozitov. Pripevnené sú k nemu široké blatníky a interiér ponúkne dve oddelené miesta.

O pohon sa postará pred zadnou nápravou priečne uložený dvojlitrový štvorvalec Ford s preplňovaním a výkonom 203 koní (149 kW), nadväzovať na neho bude päťstupňová prevodovka s manuálnym radením. Zenos E10 má vynikať pohotovostnou hmotnosťou len 650 kg a výrobca sľubuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,5 s a dosiahnutie najvyššej rýchlosti 217 km/h.

E10 má byť k dostaniu ako otvorený roadster a ako uzavreté kupé, motorov a ďalších verzií potom bude na spôsob Caterhamu celá rada.

 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY