vytisknout velikost písma Ženevský autosalón ukáže, čím budeme jazdiť od roku 2021

Ženevský autosalón ukáže, čím budeme jazdiť od roku 2021

Usporiadatelia ženevského autosalónu sa pochválili oznámením, že na nadchádzajúcom ročníku bude vidno "ešte viac ekologických a ekonomických" automobilov. Medzi také autá je počítané všetko, čo produkuje maximálne 95 gramov CO2 na kilometer jazdy, čo je zhodou okolností limit, s ktorým od roku 2021 EÚ počíta ako s povinnosťou pre všetky nové autá.

V Ženeve bude vidno spolu zhruba deväť stoviek vozidiel, približne sto z nich plní limit pre rok 2021 už teraz. Svojim spôsobom možno tento zoznam použiť ako takú veštiacu guľu a pozrieť sa na to, čo si budeme môcť o šesť rokov kúpiť.

Rovno sa rozlúčte s klasickými "väčšími" motormi. Z bežných spaľovacích jednotiek nájdete v zozname iba malé diesely (BMW 116d, C3 1.6 e-HDi, Fabia 1.4 TDI), alebo ešte menšie benzínové jednotky (C1 VTi 68, Citigo 1.0 MPI, Polo TSI). V podstate jediným "normálnym" autom v zozname je Seat Leon ST TGI, teda vozidlo s pohonom na CNG. Všetko ostatné sú potom hybridy alebo rovno elektromobily.

V kontexte "ekonomických a ekologických" automobilov pôsobia skoro až zábavne autá typu Porsche 918 Spyder (k videniu bude s Weissach paketom), Volvo XC90 T8 Twin Engine alebo napríklad V60 Plug-in Hybrid. Tieto autá nie sú ani náhodou ekonomické (sú dosť drahé) a pri bežnej prevádzke nie sú ani úsporné. Ale aj to o niečom svedčí.

Priaznivci elektromobilov sa potom môžu tešiť na Teslu Model S, BMW i3, elektrický Smart alebo elektrickú Kiu Soul.

Nižšie nasleduje kompletný zoznam modelov, ktoré bude vidno v Ženeve a ktoré neprodukujú viac než 95 gramov CO2.

Automobilka Model  Pohon
AUDI A1 Sportback, 1.4 TDI D
AUDI A3 g-tron CNG
AUDI A3 Sportback e-tron H
AUDI A3 g-tron Sportback CNG
BMW 116d EfficientDynamics Edition D
BMW  i3 E
CITROËN C1 VTi 68 P
CITROËN C1 VTi 68 S&S P
CITROËN C3 1.6 e-HDi 90 ETG6 D
CITROËN C3 BlueHDi 100 D
CITROËN C3 PureTech 82 S&S ETG P
CITROËN C4 BlueHDi 100 S&S D
CITROËN C4 BlueHDi 120 S&S D
CITROËN C4 Cactus BlueHDi 100 D
CITROËN C4 Cactus BlueHDi 100 82g D
CITROËN C4 Cactus e-HDi 90 ETG6 D
DS DS 3 BlueHDi 100 S&S D
DS DS 3 BlueHDi 120 S&S D
DS DS 3 Cabrio BlueHDi 100 S&S D
DS DS 3 Cabrio BlueHDi 120 S&S D
DS DS 5 Hybrid4 200 ETG6 H
FIAT Panda 0.9 Twinair Natural Power CNG
HONDA FCV Concept FC
KIA Soul EV E
KIA Picanto P
KIA Rio D
KIA Soul EV E
LANCIA Ypsilon CNG CNG
LEXUS CT200h H
MERCEDES-BENZ B-Klasse Electric Drive E
MERCEDES-BENZ C 350 PLUG-IN HYBRID H
MERCEDES-BENZ S 500 PLUG-IN HYBRID H
MITSUBISHI MOTORS i-MiEV E
MITSUBISHI MOTORS Outlander PHEV H
NISSAN e-NV200 Evalia E
NISSAN Leaf E
NISSAN Note 1.5dCi D
NISSAN Pulsar 1.5 dCi D
OPEL Ampera E
PEUGEOT 108 P
PEUGEOT 208 D
PEUGEOT 308 D
PORSCHE 918 Spyder mit Weissach-Paket H
PORSCHE Cayenne S E-Hybrid H
PORSCHE Panamera S E-Hybrid H
QUANT QUANT E E
QUANT QUANT F E
QUANT QUANTiNO E
RENAULT Twingo P
RENAULT Twizy E
RENAULT Zoe E
RINSPEED Budii E
SEAT Leon ST TGI CNG
SEAT Mii by MANGO 1.0 MPI P
SKODA New Fabia 1.4 TDI D
SKODA Citigo 1.0 MPI Green tec 5-manual 60 HP P
SKODA Citigo G-TEC CNG
SKODA Octavia 1.6 TDI GreenLine D
SMART fortwo P
SMART fortwo electric drive E
SUZUKI Celerio P
TESLA Model S E
TESLA Model S 85D E
TESLA Model S P85D E
TOYOTA Auris Hybrid H
TOYOTA Mirai FC
TOYOTA Prius H
TOYOTA Prius Plug-in Hybrid H
TOYOTA Yaris Hybrid H
VOLKSWAGEN Golf GTE H
VOLKSWAGEN Golf Variant HyMotion FC
VOLKSWAGEN Passat GTE H
VOLKSWAGEN Polo TSI BlueMotion P
VOLVO V60 Plug-in Hybrid H
VOLVO XC90 T8 Twin Engine H
D - diesel, CNG - pohon na zemný plyn, P - benzínový motor, H - hybrid, E - elektromobil, FC - vodíkový pohon
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY