vytisknout velikost písma Ženevská premiéra aj pre Porsche Cayman GT4

Ženevská premiéra aj pre Porsche Cayman GT4

Nové Porsche 911 GT3 RS za viac ako 200-tisíc eur nie je jediné ostré Porsche, ktoré sa predstavuje v Ženeve. Pozornosť si zaslúži aj ostrý Cayman GT4, ktorý si vypožičal motor z Carrery S, teda plochý šesťvalec 3,8 l vyladený na výkon 385 koní.

DLF_7210.JPGDLF_7223.JPGDLF_7232.JPGAgresívny bodykit má svoju funkciu, predovšetkým aerodynamickú. Na rozdiel od 911 GT3 RS je Cayman GT4 pomerne jednoduchý a má stále klasickú manuálnu prevodovku

S cenou 87-tisíc eur je nový ostrý Cayman v porovnaní s 911 GT3 RS o viac ako polovicu lacnejší, ale pochybujeme, že bude ponúkať aj menej ako polovičné zážitky. Má napríklad klasický manuál a jeho dynamické parametre vyzerajú tak nejako použitelnejšie aj v reálnom svete.

Stovka za 4,4 sekundy stačí, rovnako tak maximálna rýchlosť 295 km/h. Porsche Cayman GT4 sa nastavením podvozku od bežného cestného modelu dosť líši, aby auto lepšie fungovalo v plnom nasadení na okruhu. Tomu sa podriaďuje aj aerodynamika a napríklad účinnejšie chladenie a brzdy.

DLF_7214.JPGDLF_7217.JPGDLF_7225.JPGDLF_7227.JPGDLF_7229.JPGc5a036d0-a3e8-0132-79f5-00163e17fa4b.jpgcff2b840-a3e8-0132-79f6-00163e17fa4b.jpg

 

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY