vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Yebbujana R2 a ďalších 7 neznámych mien

Nielen známe automobilky sú na veľkých autosalónoch vidieť. Aktuálne v Ženeve tak môžete stretnúť mená typu Yebbujana, Micro Microlino, Bee Bee alebo Kyburz.
Ženeva 2016 naživo: Yebbujana R2 a ďalších 7 neznámych mien

Ženeva je ako prvý veľký európsky autosalón roka preplnená všetkými možnými novinkami, pričom sa autosalónu zúčastňujú všetky známe automobilky. Okrem nich tu ale majú svoje stánky aj menej známe značky, ktoré poväčšine predstavujú rôzne variácie na elektrické autá a vozidlá.

Z pohľadu slovenského návštevníka samozrejme na prvý pohľad svojim názvom zaujme Yebbujana R2. Ide o malý elektrický roadster, ktorý disponuje pomerne zaujímavými parametrami. Elektromotor s výkonom 80 kW údajne zvládne rýchlosť až 199 km/h a dojazd je podľa typu batérií, ktoré sú k dispozícii vo verziách 40,5 kWh a 81 kWh, až 765 km. Cena vozidla so slabšími akmulátormi je 33 000 eur, tie výkonnejšie vyjdú na 47-tisíc eur.

1AQ2Y1087.jpg1AQ2Y1090.jpg1AQ2Y1093.jpg1AQ2Y1097.jpg1AQ2Y1094.jpg
Yebbujana R2 je podľa tabuľkových údajov pomerne zaujímavý elektrický roadster. Údajne zvládne až 199 km/h a dojazd na jedno nabitie by mal byť viac než 700 km

Ďalším veľmi zaujímavým strojom je Lazareth LM847, čo je pre zmenu diametrálne odlišný pohľad na osobnú prepravu. V podstate ide o osemvalcový motor Maserati, ktorý dostal podobu obrovského motocykla. Má štyri kolesá, výkon 470 koní a váži 400 kg.

1AD8T5042.jpg1AD8T5044.jpg
Na schôdzky môžete jazdiť buď malým elektromobilom, alebo napríklad na osemvalcovom motore pôvodem z Maserati. Výkon je 470, váha 400 kg

V galérii nájdete ešte ďalšie mená ako Micro Microlino, ktoré predstavuje elektrickú reinkarnáciu BMW Isetta, nechýba plážové vozítko Bee Bee XS, autá vytlačené na 3D tlačiarni v podobe modelu EDAG Light Cocoon a Soulmate, elektrický automobil pre zábavu Kyburz Erode alebo Quantino, o ktorom sme ale už písali skôr.

1AQ2Y1102.jpg1AQ2Y1107.jpg1AQ2Y1112.jpg1AD8T5048.jpg1AD8T5052.jpg1AD8T5056.jpg1AD8T5059.jpg1AD8T5009.jpg1AD8T5011.jpg1AD8T5018.jpg1AD8T5029.jpg1AD8T5032.jpg1AQ2Y0899.jpgu41a9516-1.jpgu41a9517-1.jpgu41a9519-1.jpgu41a9520-1.jpg_DSF0340.JPG_DSF0342.JPG_DSF0345.JPG
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY