vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Yebbujana R2 a ďalších 7 neznámych mien

Nielen známe automobilky sú na veľkých autosalónoch vidieť. Aktuálne v Ženeve tak môžete stretnúť mená typu Yebbujana, Micro Microlino, Bee Bee alebo Kyburz.
Ženeva 2016 naživo: Yebbujana R2 a ďalších 7 neznámych mien

Ženeva je ako prvý veľký európsky autosalón roka preplnená všetkými možnými novinkami, pričom sa autosalónu zúčastňujú všetky známe automobilky. Okrem nich tu ale majú svoje stánky aj menej známe značky, ktoré poväčšine predstavujú rôzne variácie na elektrické autá a vozidlá.

Z pohľadu slovenského návštevníka samozrejme na prvý pohľad svojim názvom zaujme Yebbujana R2. Ide o malý elektrický roadster, ktorý disponuje pomerne zaujímavými parametrami. Elektromotor s výkonom 80 kW údajne zvládne rýchlosť až 199 km/h a dojazd je podľa typu batérií, ktoré sú k dispozícii vo verziách 40,5 kWh a 81 kWh, až 765 km. Cena vozidla so slabšími akmulátormi je 33 000 eur, tie výkonnejšie vyjdú na 47-tisíc eur.

1AQ2Y1087.jpg1AQ2Y1090.jpg1AQ2Y1093.jpg1AQ2Y1097.jpg1AQ2Y1094.jpg
Yebbujana R2 je podľa tabuľkových údajov pomerne zaujímavý elektrický roadster. Údajne zvládne až 199 km/h a dojazd na jedno nabitie by mal byť viac než 700 km

Ďalším veľmi zaujímavým strojom je Lazareth LM847, čo je pre zmenu diametrálne odlišný pohľad na osobnú prepravu. V podstate ide o osemvalcový motor Maserati, ktorý dostal podobu obrovského motocykla. Má štyri kolesá, výkon 470 koní a váži 400 kg.

1AD8T5042.jpg1AD8T5044.jpg
Na schôdzky môžete jazdiť buď malým elektromobilom, alebo napríklad na osemvalcovom motore pôvodem z Maserati. Výkon je 470, váha 400 kg

V galérii nájdete ešte ďalšie mená ako Micro Microlino, ktoré predstavuje elektrickú reinkarnáciu BMW Isetta, nechýba plážové vozítko Bee Bee XS, autá vytlačené na 3D tlačiarni v podobe modelu EDAG Light Cocoon a Soulmate, elektrický automobil pre zábavu Kyburz Erode alebo Quantino, o ktorom sme ale už písali skôr.

1AQ2Y1102.jpg1AQ2Y1107.jpg1AQ2Y1112.jpg1AD8T5048.jpg1AD8T5052.jpg1AD8T5056.jpg1AD8T5059.jpg1AD8T5009.jpg1AD8T5011.jpg1AD8T5018.jpg1AD8T5029.jpg1AD8T5032.jpg1AQ2Y0899.jpgu41a9516-1.jpgu41a9517-1.jpgu41a9519-1.jpgu41a9520-1.jpg_DSF0340.JPG_DSF0342.JPG_DSF0345.JPG
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY