vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: VW Phideon je luxusný sedan len pre Čínu

Ženeva 2016 naživo: VW Phideon je luxusný sedan len pre Čínu

Volkswagen na autosalóne v Ženeve predstavil luxusný sedan Phaidon, ktorý je založený na platforme MLB z Audi A6 a zdieľa aj niektoré technické súčasti. Cieľom tohto viac ako päťmetrového luxusného sedanu je vyplniť medzeru, ktorá vznikla po stiahnutí modelu Phaeton z trhu. V Číne sa začne predávať v októbri.

phideon_1.jpgphideon_2.jpgphideon_3.jpg
Volkswagen Phideon je určený výhradne pre čínsky trh. Aj sa tam bude vyrábať v partnerskej automobilke SAIC. Základom Phideonu je platforma MLB z Audi A6

V Európe si ale musíme nechať zájsť chuť. Volkswagen Phideon sa bude vyrábať len v Číne a len pre Čínu. Zaujímavé tiež je, že model Phideon je len o 5 mm kratší ako krátka verzia sedanu Phaeton. Že by teda nakoniec vznikol nový Phaeton na tomto základe? Ťažko povedať, ale podľa dostupných informácií by mal vychádzať z Audi A8.

Pod kapotou Volkswagenu Phideon je zatiaľ preplňovaný vidlicový šesťvalec 3,0 l s výkonom 220 kW (300 koní) a krútiacim momentom 440 Nm. Silu posiela na všetky kolesá osemstupňová automatická prevodovka. Neskôr bude k dispozícii aj motor 2.0 TSI s pohonom predných kolies a aj plug-in hybridný variant.

Phideon - Geneva 2016 2.jpgPhideon - Geneva 2016 3.jpgPhideon - Geneva 2016.jpg
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY