vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: VW Phideon je luxusný sedan len pre Čínu

Ženeva 2016 naživo: VW Phideon je luxusný sedan len pre Čínu

Volkswagen na autosalóne v Ženeve predstavil luxusný sedan Phaidon, ktorý je založený na platforme MLB z Audi A6 a zdieľa aj niektoré technické súčasti. Cieľom tohto viac ako päťmetrového luxusného sedanu je vyplniť medzeru, ktorá vznikla po stiahnutí modelu Phaeton z trhu. V Číne sa začne predávať v októbri.

phideon_1.jpgphideon_2.jpgphideon_3.jpg
Volkswagen Phideon je určený výhradne pre čínsky trh. Aj sa tam bude vyrábať v partnerskej automobilke SAIC. Základom Phideonu je platforma MLB z Audi A6

V Európe si ale musíme nechať zájsť chuť. Volkswagen Phideon sa bude vyrábať len v Číne a len pre Čínu. Zaujímavé tiež je, že model Phideon je len o 5 mm kratší ako krátka verzia sedanu Phaeton. Že by teda nakoniec vznikol nový Phaeton na tomto základe? Ťažko povedať, ale podľa dostupných informácií by mal vychádzať z Audi A8.

Pod kapotou Volkswagenu Phideon je zatiaľ preplňovaný vidlicový šesťvalec 3,0 l s výkonom 220 kW (300 koní) a krútiacim momentom 440 Nm. Silu posiela na všetky kolesá osemstupňová automatická prevodovka. Neskôr bude k dispozícii aj motor 2.0 TSI s pohonom predných kolies a aj plug-in hybridný variant.

Phideon - Geneva 2016 2.jpgPhideon - Geneva 2016 3.jpgPhideon - Geneva 2016.jpg
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY