vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: VW Phideon je luxusný sedan len pre Čínu

Ženeva 2016 naživo: VW Phideon je luxusný sedan len pre Čínu

Volkswagen na autosalóne v Ženeve predstavil luxusný sedan Phaidon, ktorý je založený na platforme MLB z Audi A6 a zdieľa aj niektoré technické súčasti. Cieľom tohto viac ako päťmetrového luxusného sedanu je vyplniť medzeru, ktorá vznikla po stiahnutí modelu Phaeton z trhu. V Číne sa začne predávať v októbri.

phideon_1.jpgphideon_2.jpgphideon_3.jpg
Volkswagen Phideon je určený výhradne pre čínsky trh. Aj sa tam bude vyrábať v partnerskej automobilke SAIC. Základom Phideonu je platforma MLB z Audi A6

V Európe si ale musíme nechať zájsť chuť. Volkswagen Phideon sa bude vyrábať len v Číne a len pre Čínu. Zaujímavé tiež je, že model Phideon je len o 5 mm kratší ako krátka verzia sedanu Phaeton. Že by teda nakoniec vznikol nový Phaeton na tomto základe? Ťažko povedať, ale podľa dostupných informácií by mal vychádzať z Audi A8.

Pod kapotou Volkswagenu Phideon je zatiaľ preplňovaný vidlicový šesťvalec 3,0 l s výkonom 220 kW (300 koní) a krútiacim momentom 440 Nm. Silu posiela na všetky kolesá osemstupňová automatická prevodovka. Neskôr bude k dispozícii aj motor 2.0 TSI s pohonom predných kolies a aj plug-in hybridný variant.

Phideon - Geneva 2016 2.jpgPhideon - Geneva 2016 3.jpgPhideon - Geneva 2016.jpg
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY