vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Volkswagen T-Cross Breeze ako SUV kabrio

Volkswagen T-Cross Breeze je prvým závanom novej generácie moderných vozidiel kategórie SUV automobilky VW.
Ženeva 2016 naživo: Volkswagen T-Cross Breeze ako SUV kabrio
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen T-Cross Breeze
  2. Fotogaléria: Volkswagen T-Cross Breeze

Volkswagen práve predstavil nový koncept veľmi kompaktného SUV so skladacou strechou. Volá sa T-Cross Breeze, váži 1250 kg a s dĺžkou 4,1 m nie je o moc väčšie ako VW Polo alebo Škoda Fabia. Má to byť prvá ochutnávka novej generácie modelov kategórie SUV, ktoré automobilka chystá.

breez.jpgbreez_1.jpgbreez_2.jpgChcete malé SUV so sťahovacou strechou? Počkajte si na produkčnú verziu konceptu T-Cross Breeze. Pod kapotou je trojvalec 1.0 TSI s výkonom 110 koní a krútiacim momentom 175 Nm

Volkswagen zatiaľ predáva veľké SUV Tiguan a Touareg, ale v blízkej budúcnosti do tohto obľúbeného segmentu dorazia ďalšie tri modely. Jeden teraz máme pred sebou, aj keď je otázka, ako to bude s kabrioletom a sériovou výrobou. Avšak malé SUV založené na tomto koncepte je "hotová" vec.

Práve malá SUV sú v Európe stále populárnejšie, veď aj vďaka nim sa prvýkrát v histórii stal segment SUV najpredávanejšou na celom európskom trhu. Pod kapotou konceptu VW T-Cross Breeze pracuje preplňovaný trojvalec 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a krútiacim momentom 175 Nm od 1500 ot. Je spojený so sedemstupňovým automatom DSG, na 100 km/h sa rozbehne za 10,3 sekundy, maximálna rýchlosť je 188 km/h a spotrebuje v kombinácii 5,0 litra na 100 km.

VW_7552.jpgVW_7549.jpgVW_7555.jpgDesign konceptu T-Cross Breeze naznačuje ďalšie dve chystané SUV. Novinkou je aj beztlačidlové poňatie interiéru a ovládanie základných funkcií "by wire"

Koncept Volkswagen T-Cross Breeze prichádza s novým dizajnovým jazykom, ktorý prevezmú ďalšie dva modely kategórie SUV. Novinkou je napríklad aj filozofia "by wire" v poňatí niektorých ovládacích prvkov v interiéri. Napríklad volič prevodovky už nemá so samotnou prevodovkou pevné spojenie a je to len elektronický spínač. Rovnako tak zmizne nadobro mechanická parkovacia brzda.

Volkswagen si predstavuje interiér budúcnosti ako beztlačidlový, takže nový koncept sa drží tohto scenára. Prakticky všetky funkcie sa ovládajú cez koncept kového palubného systému s multifunkčnými dotykovými obrazovkami a hlasovým ovládaním.

breez_8.jpgbreez_3.jpgbreez_4.jpgbreez_5.jpgbreez_6.jpgbreez_7.jpg
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY