vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Volkswagen T-Cross Breeze ako SUV kabrio

Volkswagen T-Cross Breeze je prvým závanom novej generácie moderných vozidiel kategórie SUV automobilky VW.
Ženeva 2016 naživo: Volkswagen T-Cross Breeze ako SUV kabrio
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen T-Cross Breeze
  2. Fotogaléria: Volkswagen T-Cross Breeze

Volkswagen práve predstavil nový koncept veľmi kompaktného SUV so skladacou strechou. Volá sa T-Cross Breeze, váži 1250 kg a s dĺžkou 4,1 m nie je o moc väčšie ako VW Polo alebo Škoda Fabia. Má to byť prvá ochutnávka novej generácie modelov kategórie SUV, ktoré automobilka chystá.

breez.jpgbreez_1.jpgbreez_2.jpgChcete malé SUV so sťahovacou strechou? Počkajte si na produkčnú verziu konceptu T-Cross Breeze. Pod kapotou je trojvalec 1.0 TSI s výkonom 110 koní a krútiacim momentom 175 Nm

Volkswagen zatiaľ predáva veľké SUV Tiguan a Touareg, ale v blízkej budúcnosti do tohto obľúbeného segmentu dorazia ďalšie tri modely. Jeden teraz máme pred sebou, aj keď je otázka, ako to bude s kabrioletom a sériovou výrobou. Avšak malé SUV založené na tomto koncepte je "hotová" vec.

Práve malá SUV sú v Európe stále populárnejšie, veď aj vďaka nim sa prvýkrát v histórii stal segment SUV najpredávanejšou na celom európskom trhu. Pod kapotou konceptu VW T-Cross Breeze pracuje preplňovaný trojvalec 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a krútiacim momentom 175 Nm od 1500 ot. Je spojený so sedemstupňovým automatom DSG, na 100 km/h sa rozbehne za 10,3 sekundy, maximálna rýchlosť je 188 km/h a spotrebuje v kombinácii 5,0 litra na 100 km.

VW_7552.jpgVW_7549.jpgVW_7555.jpgDesign konceptu T-Cross Breeze naznačuje ďalšie dve chystané SUV. Novinkou je aj beztlačidlové poňatie interiéru a ovládanie základných funkcií "by wire"

Koncept Volkswagen T-Cross Breeze prichádza s novým dizajnovým jazykom, ktorý prevezmú ďalšie dva modely kategórie SUV. Novinkou je napríklad aj filozofia "by wire" v poňatí niektorých ovládacích prvkov v interiéri. Napríklad volič prevodovky už nemá so samotnou prevodovkou pevné spojenie a je to len elektronický spínač. Rovnako tak zmizne nadobro mechanická parkovacia brzda.

Volkswagen si predstavuje interiér budúcnosti ako beztlačidlový, takže nový koncept sa drží tohto scenára. Prakticky všetky funkcie sa ovládajú cez koncept kového palubného systému s multifunkčnými dotykovými obrazovkami a hlasovým ovládaním.

breez_8.jpgbreez_3.jpgbreez_4.jpgbreez_5.jpgbreez_6.jpgbreez_7.jpg
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY