vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Volkswagen T-Cross Breeze ako SUV kabrio

Volkswagen T-Cross Breeze je prvým závanom novej generácie moderných vozidiel kategórie SUV automobilky VW.
Ženeva 2016 naživo: Volkswagen T-Cross Breeze ako SUV kabrio
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen T-Cross Breeze
  2. Fotogaléria: Volkswagen T-Cross Breeze

Volkswagen práve predstavil nový koncept veľmi kompaktného SUV so skladacou strechou. Volá sa T-Cross Breeze, váži 1250 kg a s dĺžkou 4,1 m nie je o moc väčšie ako VW Polo alebo Škoda Fabia. Má to byť prvá ochutnávka novej generácie modelov kategórie SUV, ktoré automobilka chystá.

breez.jpgbreez_1.jpgbreez_2.jpgChcete malé SUV so sťahovacou strechou? Počkajte si na produkčnú verziu konceptu T-Cross Breeze. Pod kapotou je trojvalec 1.0 TSI s výkonom 110 koní a krútiacim momentom 175 Nm

Volkswagen zatiaľ predáva veľké SUV Tiguan a Touareg, ale v blízkej budúcnosti do tohto obľúbeného segmentu dorazia ďalšie tri modely. Jeden teraz máme pred sebou, aj keď je otázka, ako to bude s kabrioletom a sériovou výrobou. Avšak malé SUV založené na tomto koncepte je "hotová" vec.

Práve malá SUV sú v Európe stále populárnejšie, veď aj vďaka nim sa prvýkrát v histórii stal segment SUV najpredávanejšou na celom európskom trhu. Pod kapotou konceptu VW T-Cross Breeze pracuje preplňovaný trojvalec 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a krútiacim momentom 175 Nm od 1500 ot. Je spojený so sedemstupňovým automatom DSG, na 100 km/h sa rozbehne za 10,3 sekundy, maximálna rýchlosť je 188 km/h a spotrebuje v kombinácii 5,0 litra na 100 km.

VW_7552.jpgVW_7549.jpgVW_7555.jpgDesign konceptu T-Cross Breeze naznačuje ďalšie dve chystané SUV. Novinkou je aj beztlačidlové poňatie interiéru a ovládanie základných funkcií "by wire"

Koncept Volkswagen T-Cross Breeze prichádza s novým dizajnovým jazykom, ktorý prevezmú ďalšie dva modely kategórie SUV. Novinkou je napríklad aj filozofia "by wire" v poňatí niektorých ovládacích prvkov v interiéri. Napríklad volič prevodovky už nemá so samotnou prevodovkou pevné spojenie a je to len elektronický spínač. Rovnako tak zmizne nadobro mechanická parkovacia brzda.

Volkswagen si predstavuje interiér budúcnosti ako beztlačidlový, takže nový koncept sa drží tohto scenára. Prakticky všetky funkcie sa ovládajú cez koncept kového palubného systému s multifunkčnými dotykovými obrazovkami a hlasovým ovládaním.

breez_8.jpgbreez_3.jpgbreez_4.jpgbreez_5.jpgbreez_6.jpgbreez_7.jpg
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY