vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Volkswagen T-Cross Breeze ako SUV kabrio

Volkswagen T-Cross Breeze je prvým závanom novej generácie moderných vozidiel kategórie SUV automobilky VW.
Ženeva 2016 naživo: Volkswagen T-Cross Breeze ako SUV kabrio
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen T-Cross Breeze
  2. Fotogaléria: Volkswagen T-Cross Breeze

Volkswagen práve predstavil nový koncept veľmi kompaktného SUV so skladacou strechou. Volá sa T-Cross Breeze, váži 1250 kg a s dĺžkou 4,1 m nie je o moc väčšie ako VW Polo alebo Škoda Fabia. Má to byť prvá ochutnávka novej generácie modelov kategórie SUV, ktoré automobilka chystá.

breez.jpgbreez_1.jpgbreez_2.jpgChcete malé SUV so sťahovacou strechou? Počkajte si na produkčnú verziu konceptu T-Cross Breeze. Pod kapotou je trojvalec 1.0 TSI s výkonom 110 koní a krútiacim momentom 175 Nm

Volkswagen zatiaľ predáva veľké SUV Tiguan a Touareg, ale v blízkej budúcnosti do tohto obľúbeného segmentu dorazia ďalšie tri modely. Jeden teraz máme pred sebou, aj keď je otázka, ako to bude s kabrioletom a sériovou výrobou. Avšak malé SUV založené na tomto koncepte je "hotová" vec.

Práve malá SUV sú v Európe stále populárnejšie, veď aj vďaka nim sa prvýkrát v histórii stal segment SUV najpredávanejšou na celom európskom trhu. Pod kapotou konceptu VW T-Cross Breeze pracuje preplňovaný trojvalec 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a krútiacim momentom 175 Nm od 1500 ot. Je spojený so sedemstupňovým automatom DSG, na 100 km/h sa rozbehne za 10,3 sekundy, maximálna rýchlosť je 188 km/h a spotrebuje v kombinácii 5,0 litra na 100 km.

VW_7552.jpgVW_7549.jpgVW_7555.jpgDesign konceptu T-Cross Breeze naznačuje ďalšie dve chystané SUV. Novinkou je aj beztlačidlové poňatie interiéru a ovládanie základných funkcií "by wire"

Koncept Volkswagen T-Cross Breeze prichádza s novým dizajnovým jazykom, ktorý prevezmú ďalšie dva modely kategórie SUV. Novinkou je napríklad aj filozofia "by wire" v poňatí niektorých ovládacích prvkov v interiéri. Napríklad volič prevodovky už nemá so samotnou prevodovkou pevné spojenie a je to len elektronický spínač. Rovnako tak zmizne nadobro mechanická parkovacia brzda.

Volkswagen si predstavuje interiér budúcnosti ako beztlačidlový, takže nový koncept sa drží tohto scenára. Prakticky všetky funkcie sa ovládajú cez koncept kového palubného systému s multifunkčnými dotykovými obrazovkami a hlasovým ovládaním.

breez_8.jpgbreez_3.jpgbreez_4.jpgbreez_5.jpgbreez_6.jpgbreez_7.jpg
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY