vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Toyota C-HR je rovnako radikálna ako koncept

Ženeva 2016 naživo: Toyota C-HR je rovnako radikálna ako koncept

Toyota si na ženevský autosalón priviezla malý crossover pomenovaný C-HR. Vzhľad auta, ktoré bude bojovať o zákazníkov najmä s Nissanom Juke, je veľmi radikálny a príliš sa nevzďaľuje minuloročnému konceptu rovnakého mena. Interiér nového modelu sme si v Ženeve prehliadnuť nemohli a nie je ani na oficiálnych fotografiách.

Toyota tvrdí, že pri ladení jazdných vlastností usilovala o navodenie rovnakého pocitu z jazdy, aký poskytuje "moderný hatchback segmentu C". Preto má - na rozdiel od mnohých zástupcov rovnakej kategórie - viacprvkovú zadnú nápravu.

IMG_3549.jpgIMG_3551.jpgIMG_3555.jpgIMG_3548.jpgIMG_3554.jpgIMG_3552.jpg
Toyota C-HR je malý crossover, namierený hlavne proti Nissanu Juke; vedľa hybridnej verzie ponúkne Toyota aj preplňovanú benzinovú tisícdvestovku

Vedľa hybridného hnacieho ústrojenstva z modelu Prius dá Toyota C-HR zákazníkom na výber aj nový preplňovaný motor 1,2 l 85 kW z Aurisu. Vedľa manuálnej prevodovky si budete môcť zvoliť aj variátorovú skriňu CVT, prípadne aj pohon všetkých kolies. Na niektorých (nemenovaných) trhoch chce Toyota ponúkať nový model aj s motorom 2.0 a CVT. O dieseli zatiaľ reč nie je.

Toyota C-HR sa bude vyrábať v Turecku, dizajn však vznikal v Kalifornii.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY