vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Toyota C-HR je rovnako radikálna ako koncept

Ženeva 2016 naživo: Toyota C-HR je rovnako radikálna ako koncept

Toyota si na ženevský autosalón priviezla malý crossover pomenovaný C-HR. Vzhľad auta, ktoré bude bojovať o zákazníkov najmä s Nissanom Juke, je veľmi radikálny a príliš sa nevzďaľuje minuloročnému konceptu rovnakého mena. Interiér nového modelu sme si v Ženeve prehliadnuť nemohli a nie je ani na oficiálnych fotografiách.

Toyota tvrdí, že pri ladení jazdných vlastností usilovala o navodenie rovnakého pocitu z jazdy, aký poskytuje "moderný hatchback segmentu C". Preto má - na rozdiel od mnohých zástupcov rovnakej kategórie - viacprvkovú zadnú nápravu.

IMG_3549.jpgIMG_3551.jpgIMG_3555.jpgIMG_3548.jpgIMG_3554.jpgIMG_3552.jpg
Toyota C-HR je malý crossover, namierený hlavne proti Nissanu Juke; vedľa hybridnej verzie ponúkne Toyota aj preplňovanú benzinovú tisícdvestovku

Vedľa hybridného hnacieho ústrojenstva z modelu Prius dá Toyota C-HR zákazníkom na výber aj nový preplňovaný motor 1,2 l 85 kW z Aurisu. Vedľa manuálnej prevodovky si budete môcť zvoliť aj variátorovú skriňu CVT, prípadne aj pohon všetkých kolies. Na niektorých (nemenovaných) trhoch chce Toyota ponúkať nový model aj s motorom 2.0 a CVT. O dieseli zatiaľ reč nie je.

Toyota C-HR sa bude vyrábať v Turecku, dizajn však vznikal v Kalifornii.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY