vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Subaru XV Concept sa ukázalo vo svetovej premiére

Ženeva 2016 naživo: Subaru XV Concept sa ukázalo vo svetovej premiére

Subaru dorazilo do Ženevy s konceptom XV, ktorý sa tu predstavuje vo svetovej premiére. Táto štúdia nadväzuje na Subaru Impreza Concept predstavený na jeseň v Tokiu a predznamenáva novú generáciu modelu XV.

Subaru XV Concept je vozidlo dlhé 4520 mm, široké 1920 mm a vysoké 1570 mm, ide teda o pomerne veľké auto. Pre porovnanie existujúce XV meria na dĺžku 4450 mm a na šírku 1780 mm. Výška je pri oboch zhodná. Koncept má rázvor náprav dlhý 2670 mm, čo je o 35 mm viac v porovnaní s existujúcim XV. Nič podrobnejšie ale automobilka na tému novej štúdie vo svojej tlačovej správe nezverejnila.

subaru_01.JPGsubaru_02.JPGsubaru_03.JPG
Subaru postupne ukázalo koncpet novej Imprezy ako hatchback aj sedan. V Ženeve došlo na oplastované XV, ktoré by časom malo nahradiť aktuálne Subaru XV

Všeobecne sa počíta s prítomnosťou benzínovej preplňovanej tisícšestovky, ktorá by mohla byť doplnená o elektromotor na zadnej náprave, čo je systém, ktorý Subaru už ukázalo na iných konceptoch skôr.

Z tohto konceptu, respektíve z tokijskej štúdie, vzíde sériová Impreza novej generácie, pričom by sa tak malo stať ešte tento rok. Ako to ale pri automobilke Subaru chodí, najprv sa dočká japonský a americký trh. Európski záujemcovia si budú musieť ešte nejaký ten rok počkať.

subaru_04.JPGsubaru_05.JPGsubaru_06.JPGsubaru_07.JPGsubaru_09.JPGsubaru_10.JPGsubaru_11.JPGsubaru_12.JPGsubaru_13.JPGsubaru_14.JPGsubaru_15.JPGsubaru_16.JPG
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY