vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Subaru XV Concept sa ukázalo vo svetovej premiére

Ženeva 2016 naživo: Subaru XV Concept sa ukázalo vo svetovej premiére

Subaru dorazilo do Ženevy s konceptom XV, ktorý sa tu predstavuje vo svetovej premiére. Táto štúdia nadväzuje na Subaru Impreza Concept predstavený na jeseň v Tokiu a predznamenáva novú generáciu modelu XV.

Subaru XV Concept je vozidlo dlhé 4520 mm, široké 1920 mm a vysoké 1570 mm, ide teda o pomerne veľké auto. Pre porovnanie existujúce XV meria na dĺžku 4450 mm a na šírku 1780 mm. Výška je pri oboch zhodná. Koncept má rázvor náprav dlhý 2670 mm, čo je o 35 mm viac v porovnaní s existujúcim XV. Nič podrobnejšie ale automobilka na tému novej štúdie vo svojej tlačovej správe nezverejnila.

subaru_01.JPGsubaru_02.JPGsubaru_03.JPG
Subaru postupne ukázalo koncpet novej Imprezy ako hatchback aj sedan. V Ženeve došlo na oplastované XV, ktoré by časom malo nahradiť aktuálne Subaru XV

Všeobecne sa počíta s prítomnosťou benzínovej preplňovanej tisícšestovky, ktorá by mohla byť doplnená o elektromotor na zadnej náprave, čo je systém, ktorý Subaru už ukázalo na iných konceptoch skôr.

Z tohto konceptu, respektíve z tokijskej štúdie, vzíde sériová Impreza novej generácie, pričom by sa tak malo stať ešte tento rok. Ako to ale pri automobilke Subaru chodí, najprv sa dočká japonský a americký trh. Európski záujemcovia si budú musieť ešte nejaký ten rok počkať.

subaru_04.JPGsubaru_05.JPGsubaru_06.JPGsubaru_07.JPGsubaru_09.JPGsubaru_10.JPGsubaru_11.JPGsubaru_12.JPGsubaru_13.JPGsubaru_14.JPGsubaru_15.JPGsubaru_16.JPG
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY