vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Sériový Lexus LC 500h vyzerá ako koncept

Ženeva 2016 naživo: Sériový Lexus LC 500h vyzerá ako koncept

Automobilka Lexus priviezla do Ženevy produkčnú verziu hybridného kupé LC. Volá sa Lexus LC 500h, ale na rozdiel od atmosférického osemvalca modelu LC 500 ponúka hybridný model "iba" šesťvalec 3,5 l. Celkový výkon hybridu má byť 350 kW (476 k). To je dokonca o 7 kW viac než ponúka atmosférický osemvalec v LC 500.

1155079_AQ2Y0317.JPG1155047_AQ2Y0263.JPG1155051_AQ2Y0273.JPGLexus LC 500h využíva komplikovanú prevodovku. Za hybridnou prevodovkou s planétovým súkolesím je ešte štvorrýchlostný automat. Má to vraj viac spojiť vodiča s autom a zlepšiť reakciu na pedál plynu

Spaľovací šesťvalec 3,5 l ponúkne výkon 230 kW (313 k) a elektromotor pošle do hybridnej sústavy až 162 kW (220 k). Celý hybridný systém je úplná novinka, značka ho pomenovala Lexus Multi Stage Hybrid System.

Technickou novinkou je hybridná prevodovka, ktorá kombinuje klasický hybridný systém s planétovým súkolesím a štyri "pevné" rýchlostné prevody. Podľa Lexusu je to preto, aby auto pôsobilo dynamicky a naozaj radilo rýchlosti. Zákazníci športových áut nechcú kĺzavé otáčky ako v Priuse alebo iných hybridoch.

Pevné prevody vraj poskytujú lepšie spojenie s vozidlom a hlavne ponúkajú lepšie využitie potenciálu elektromotora a nahromadenej elektrickej energie. Hodnoty spotreby a emisií ešte nepoznáme, ale maximálna rýchlosť by mala prekročiť 250 km/h a akcelerácia z 0 na 100 km/h by sa mala odohrať pod päť sekúnd.

1154539_AD8T4125.JPG1154547_AD8T4135.JPG1154551_AD8T4140.JPG1155055_AQ2Y0275.JPG1155059_AQ2Y0279.JPG1155067_AQ2Y0289.JPG1155071_AQ2Y0292.JPG1155075_AQ2Y0303.JPG1152445_AQ2Y9417.JPG1152452_AQ2Y9421.JPG1152461_AQ2Y9424.JPG
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY