vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Sériový Lexus LC 500h vyzerá ako koncept

Ženeva 2016 naživo: Sériový Lexus LC 500h vyzerá ako koncept

Automobilka Lexus priviezla do Ženevy produkčnú verziu hybridného kupé LC. Volá sa Lexus LC 500h, ale na rozdiel od atmosférického osemvalca modelu LC 500 ponúka hybridný model "iba" šesťvalec 3,5 l. Celkový výkon hybridu má byť 350 kW (476 k). To je dokonca o 7 kW viac než ponúka atmosférický osemvalec v LC 500.

1155079_AQ2Y0317.JPG1155047_AQ2Y0263.JPG1155051_AQ2Y0273.JPGLexus LC 500h využíva komplikovanú prevodovku. Za hybridnou prevodovkou s planétovým súkolesím je ešte štvorrýchlostný automat. Má to vraj viac spojiť vodiča s autom a zlepšiť reakciu na pedál plynu

Spaľovací šesťvalec 3,5 l ponúkne výkon 230 kW (313 k) a elektromotor pošle do hybridnej sústavy až 162 kW (220 k). Celý hybridný systém je úplná novinka, značka ho pomenovala Lexus Multi Stage Hybrid System.

Technickou novinkou je hybridná prevodovka, ktorá kombinuje klasický hybridný systém s planétovým súkolesím a štyri "pevné" rýchlostné prevody. Podľa Lexusu je to preto, aby auto pôsobilo dynamicky a naozaj radilo rýchlosti. Zákazníci športových áut nechcú kĺzavé otáčky ako v Priuse alebo iných hybridoch.

Pevné prevody vraj poskytujú lepšie spojenie s vozidlom a hlavne ponúkajú lepšie využitie potenciálu elektromotora a nahromadenej elektrickej energie. Hodnoty spotreby a emisií ešte nepoznáme, ale maximálna rýchlosť by mala prekročiť 250 km/h a akcelerácia z 0 na 100 km/h by sa mala odohrať pod päť sekúnd.

1154539_AD8T4125.JPG1154547_AD8T4135.JPG1154551_AD8T4140.JPG1155055_AQ2Y0275.JPG1155059_AQ2Y0279.JPG1155067_AQ2Y0289.JPG1155071_AQ2Y0292.JPG1155075_AQ2Y0303.JPG1152445_AQ2Y9417.JPG1152452_AQ2Y9421.JPG1152461_AQ2Y9424.JPG
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY