vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Seat predstavil SUV Ateca. Dostane aj trojvalec

Seat odhalil svoje SUV. To sa volá Ateca a ponúkať sa bude aj s litrovým trojvalcom. Prvá cena nemá presiahnuť 20 000 eur.
Ženeva 2016 naživo: Seat predstavil SUV Ateca. Dostane aj trojvalec

Zatiaľ čo Škoda na svoj KodiaQ ešte len čaká, respektíve sa v Ženeve prezentuje konceptom Vision S, Seat už ukazuje hotové auto, ktoré mieri do sériovej výroby. Nové SUV španielskej značky sa volá Ateca a vyrábať sa bude v Českej republike.

Seat Ateca používa rovnakú techniku ako Volkswagen Tiguan, takže sa môžeme tešiť na motory 1.6 TDI, 2.0 TDI, 1.0 TSI a 1.4 TSI. Základný trojvalec je samozrejme motor, ktorý sa bude predávať za menej ako 20 000 eur, ako sľubuje Seat.

Paleta benzínových jednotiek tak obsahuje výkony 85 kW (115 k) pri motore 1.0 TSI, 110 kW (150 k) v prípade 1.4 TSI (ten bude dostupný aj s DSG) a rovnakú jednotku si budeme môcť zaobstarať aj s pohonom všetkých kolies alebo v kombiaci DSG + 4WD.

ateca_03.jpgateca_05.jpgateca_06.jpg
Nový Seat Ateca bude v ponuke s litrovým trojvalcom, alebo aj dvojlitrovým dieselom. V ponuke nechýba ani pohon všetkých kolies

Záujemcovia o diesel budú začínať na výkone 85 kW (115 k) v prípade motora 1.6 TDI, silnejšou alternatívou je dvojliter (110 kW/150 k), ktorý pôjde kombinovať s automatom, alebo s pohonom 4x4. Vrcholom bude 2.0 TDI (140 kW/190 k), čo tiež bude jediný diesel, ktorý dostanete ako s automatom, tak s pohonom všetkých kolies. Zároveň je to aj najrýchlejší motor v ponuke, keď dokáže rozbehnúť ATEC na stovku za sedem sekúnd.

SUV Ateca je podľa automobilky dôležitým pilierom nových plánov značky. Tá sa nadychuje k modelovej ofenzíve. Počas tohto a budúceho roka máme čakať štyri nové modely. Seat v roku 2015 predal vyše 400 000 áut, z nich 160 000 pripadá na model Leon.

Pokiaľ ide o SUV Seat Ateca, prináša samozrejme rozsiahlu bezpečnostnú a asistenčnú výbavu a aj široké možnosti konektivity. Základom všetkého sú koncernové systémy známe z už predstavených Volkswagenov či Audi.

ateca_07.jpgateca_08.jpgateca_09.jpgateca_10.jpgateca_12.jpgateca_13.jpgateca_01.jpgateca_02.jpgateca_03_1.jpgateca_04.jpgateca_05_1.jpgateca_06_1.jpgateca_07_1.jpgateca_08_1.jpgateca_09_1.jpgateca_10_1.jpg

 

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY