vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Seat predstavil SUV Ateca. Dostane aj trojvalec

Seat odhalil svoje SUV. To sa volá Ateca a ponúkať sa bude aj s litrovým trojvalcom. Prvá cena nemá presiahnuť 20 000 eur.
Ženeva 2016 naživo: Seat predstavil SUV Ateca. Dostane aj trojvalec

Zatiaľ čo Škoda na svoj KodiaQ ešte len čaká, respektíve sa v Ženeve prezentuje konceptom Vision S, Seat už ukazuje hotové auto, ktoré mieri do sériovej výroby. Nové SUV španielskej značky sa volá Ateca a vyrábať sa bude v Českej republike.

Seat Ateca používa rovnakú techniku ako Volkswagen Tiguan, takže sa môžeme tešiť na motory 1.6 TDI, 2.0 TDI, 1.0 TSI a 1.4 TSI. Základný trojvalec je samozrejme motor, ktorý sa bude predávať za menej ako 20 000 eur, ako sľubuje Seat.

Paleta benzínových jednotiek tak obsahuje výkony 85 kW (115 k) pri motore 1.0 TSI, 110 kW (150 k) v prípade 1.4 TSI (ten bude dostupný aj s DSG) a rovnakú jednotku si budeme môcť zaobstarať aj s pohonom všetkých kolies alebo v kombiaci DSG + 4WD.

ateca_03.jpgateca_05.jpgateca_06.jpg
Nový Seat Ateca bude v ponuke s litrovým trojvalcom, alebo aj dvojlitrovým dieselom. V ponuke nechýba ani pohon všetkých kolies

Záujemcovia o diesel budú začínať na výkone 85 kW (115 k) v prípade motora 1.6 TDI, silnejšou alternatívou je dvojliter (110 kW/150 k), ktorý pôjde kombinovať s automatom, alebo s pohonom 4x4. Vrcholom bude 2.0 TDI (140 kW/190 k), čo tiež bude jediný diesel, ktorý dostanete ako s automatom, tak s pohonom všetkých kolies. Zároveň je to aj najrýchlejší motor v ponuke, keď dokáže rozbehnúť ATEC na stovku za sedem sekúnd.

SUV Ateca je podľa automobilky dôležitým pilierom nových plánov značky. Tá sa nadychuje k modelovej ofenzíve. Počas tohto a budúceho roka máme čakať štyri nové modely. Seat v roku 2015 predal vyše 400 000 áut, z nich 160 000 pripadá na model Leon.

Pokiaľ ide o SUV Seat Ateca, prináša samozrejme rozsiahlu bezpečnostnú a asistenčnú výbavu a aj široké možnosti konektivity. Základom všetkého sú koncernové systémy známe z už predstavených Volkswagenov či Audi.

ateca_07.jpgateca_08.jpgateca_09.jpgateca_10.jpgateca_12.jpgateca_13.jpgateca_01.jpgateca_02.jpgateca_03_1.jpgateca_04.jpgateca_05_1.jpgateca_06_1.jpgateca_07_1.jpgateca_08_1.jpgateca_09_1.jpgateca_10_1.jpg

 

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY