vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Seat predstavil SUV Ateca. Dostane aj trojvalec

Seat odhalil svoje SUV. To sa volá Ateca a ponúkať sa bude aj s litrovým trojvalcom. Prvá cena nemá presiahnuť 20 000 eur.
Ženeva 2016 naživo: Seat predstavil SUV Ateca. Dostane aj trojvalec

Zatiaľ čo Škoda na svoj KodiaQ ešte len čaká, respektíve sa v Ženeve prezentuje konceptom Vision S, Seat už ukazuje hotové auto, ktoré mieri do sériovej výroby. Nové SUV španielskej značky sa volá Ateca a vyrábať sa bude v Českej republike.

Seat Ateca používa rovnakú techniku ako Volkswagen Tiguan, takže sa môžeme tešiť na motory 1.6 TDI, 2.0 TDI, 1.0 TSI a 1.4 TSI. Základný trojvalec je samozrejme motor, ktorý sa bude predávať za menej ako 20 000 eur, ako sľubuje Seat.

Paleta benzínových jednotiek tak obsahuje výkony 85 kW (115 k) pri motore 1.0 TSI, 110 kW (150 k) v prípade 1.4 TSI (ten bude dostupný aj s DSG) a rovnakú jednotku si budeme môcť zaobstarať aj s pohonom všetkých kolies alebo v kombiaci DSG + 4WD.

ateca_03.jpgateca_05.jpgateca_06.jpg
Nový Seat Ateca bude v ponuke s litrovým trojvalcom, alebo aj dvojlitrovým dieselom. V ponuke nechýba ani pohon všetkých kolies

Záujemcovia o diesel budú začínať na výkone 85 kW (115 k) v prípade motora 1.6 TDI, silnejšou alternatívou je dvojliter (110 kW/150 k), ktorý pôjde kombinovať s automatom, alebo s pohonom 4x4. Vrcholom bude 2.0 TDI (140 kW/190 k), čo tiež bude jediný diesel, ktorý dostanete ako s automatom, tak s pohonom všetkých kolies. Zároveň je to aj najrýchlejší motor v ponuke, keď dokáže rozbehnúť ATEC na stovku za sedem sekúnd.

SUV Ateca je podľa automobilky dôležitým pilierom nových plánov značky. Tá sa nadychuje k modelovej ofenzíve. Počas tohto a budúceho roka máme čakať štyri nové modely. Seat v roku 2015 predal vyše 400 000 áut, z nich 160 000 pripadá na model Leon.

Pokiaľ ide o SUV Seat Ateca, prináša samozrejme rozsiahlu bezpečnostnú a asistenčnú výbavu a aj široké možnosti konektivity. Základom všetkého sú koncernové systémy známe z už predstavených Volkswagenov či Audi.

ateca_07.jpgateca_08.jpgateca_09.jpgateca_10.jpgateca_12.jpgateca_13.jpgateca_01.jpgateca_02.jpgateca_03_1.jpgateca_04.jpgateca_05_1.jpgateca_06_1.jpgateca_07_1.jpgateca_08_1.jpgateca_09_1.jpgateca_10_1.jpg

 

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY