vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Seat predstavil SUV Ateca. Dostane aj trojvalec

Seat odhalil svoje SUV. To sa volá Ateca a ponúkať sa bude aj s litrovým trojvalcom. Prvá cena nemá presiahnuť 20 000 eur.
Ženeva 2016 naživo: Seat predstavil SUV Ateca. Dostane aj trojvalec

Zatiaľ čo Škoda na svoj KodiaQ ešte len čaká, respektíve sa v Ženeve prezentuje konceptom Vision S, Seat už ukazuje hotové auto, ktoré mieri do sériovej výroby. Nové SUV španielskej značky sa volá Ateca a vyrábať sa bude v Českej republike.

Seat Ateca používa rovnakú techniku ako Volkswagen Tiguan, takže sa môžeme tešiť na motory 1.6 TDI, 2.0 TDI, 1.0 TSI a 1.4 TSI. Základný trojvalec je samozrejme motor, ktorý sa bude predávať za menej ako 20 000 eur, ako sľubuje Seat.

Paleta benzínových jednotiek tak obsahuje výkony 85 kW (115 k) pri motore 1.0 TSI, 110 kW (150 k) v prípade 1.4 TSI (ten bude dostupný aj s DSG) a rovnakú jednotku si budeme môcť zaobstarať aj s pohonom všetkých kolies alebo v kombiaci DSG + 4WD.

ateca_03.jpgateca_05.jpgateca_06.jpg
Nový Seat Ateca bude v ponuke s litrovým trojvalcom, alebo aj dvojlitrovým dieselom. V ponuke nechýba ani pohon všetkých kolies

Záujemcovia o diesel budú začínať na výkone 85 kW (115 k) v prípade motora 1.6 TDI, silnejšou alternatívou je dvojliter (110 kW/150 k), ktorý pôjde kombinovať s automatom, alebo s pohonom 4x4. Vrcholom bude 2.0 TDI (140 kW/190 k), čo tiež bude jediný diesel, ktorý dostanete ako s automatom, tak s pohonom všetkých kolies. Zároveň je to aj najrýchlejší motor v ponuke, keď dokáže rozbehnúť ATEC na stovku za sedem sekúnd.

SUV Ateca je podľa automobilky dôležitým pilierom nových plánov značky. Tá sa nadychuje k modelovej ofenzíve. Počas tohto a budúceho roka máme čakať štyri nové modely. Seat v roku 2015 predal vyše 400 000 áut, z nich 160 000 pripadá na model Leon.

Pokiaľ ide o SUV Seat Ateca, prináša samozrejme rozsiahlu bezpečnostnú a asistenčnú výbavu a aj široké možnosti konektivity. Základom všetkého sú koncernové systémy známe z už predstavených Volkswagenov či Audi.

ateca_07.jpgateca_08.jpgateca_09.jpgateca_10.jpgateca_12.jpgateca_13.jpgateca_01.jpgateca_02.jpgateca_03_1.jpgateca_04.jpgateca_05_1.jpgateca_06_1.jpgateca_07_1.jpgateca_08_1.jpgateca_09_1.jpgateca_10_1.jpg

 

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY