vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Porsche 911 R je lahôdka pre fajnšmekrov

Limitovaná edícia Porsche 911 R je najľahšia a najturistickejšia 911 v ponuke. Vznikne len 991 kusov.
Ženeva 2016 naživo: Porsche 911 R je lahôdka pre fajnšmekrov

To bolo náreku, keď športové modely Porsche 911 GT3 a GT3 RS prišli o manuálnu prevodovku. A keď potom prišlo preplňovanie aj do bežnej modelovej rady 911, museli si puristi trhať vlasy snáď ešte väčšou silou než pri prechode na vodné chladenie v 90. rokoch.

911r_05.jpg911r_09.jpg911r_03.jpg
Porsche vyrobí len 991 kusov modelu 911 R. Motor pochádza GT3 RS a má rovných 500 atmosférických koní. Prevodovka je manuálna, akcelerácia na 100 km/h trvá 3,8 sekundy

Porsche 911 R ale vracia nádej všetkým, ktorí chceli nad automobilkou Porsche po vlne downsizingu zlomiť palicu. Síce je to len limitovaná edícia (vznikne iba 991 kusov), ale je to presne to, čo ortodoxní nadšenci chcú. Nová obmedzená séria totiž prináša techniku z GT3 RS spojenú s manuálnou prevodovkou.

Porsche 911 R tiež nemá agresívny aerodynamický bodykit, ktorý je naopak pre GT3 RS typický. Atmosférický plochý šesťvalec má objem 4,0 l a na zadné kolesá posiela najvyšší výkon 500 koní. To je skutočne pekná hodnota na relatívne malý atmosférický motor s homologáciou pre cestnú prevádzku. Litrový výkon je 125 koní.

Novinka je tiež najľahšia 911 v ponuke a pretože to Porsche myslí so surovým zážitkom z jazdy vážne, v základe nedostanete ani rádio alebo klimatizáciu. Avšak tieto vymoženosti zrejme budú za príplatok. V základe je aj odľahčený titánový výfuk a diely karosérie sú z kompozitov a hliníka.

911r_11.jpg911r_01.jpg911r_04.jpg
Porsche 911 R nemá ani rádio alebo klimatizáciu. Aj to je dôvod, prečo je to najľahšia 911 v ponuke. Dostanete ale stabilizáciu, natáčanie zadnej nápravy a automatické medziplyny

Z 0 na 100 km/h akceleruje Porsche 911R za 3,8 sekundy a rozbehne sa na 320 km/h. Avšak tú surovosť zážitkov trochu kazí prítomnosť aktívneho natáčania zadnej nápravy a hlavne prítomnosť systému, ktorý automaticky dáva medziplynom. Je však vypínateľný, takže ak chcete porovnávanie otáčok motora a výstupného hriadeľa prevodovky robiť sami, môžete.

porsche_1.jpgporsche_2.jpgporsche_3.jpgporsche_4.jpg911r_06.jpg911r_08.jpg911 R Light (2).jpg911 R Light (20).jpg911 R Light (7).jpg
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY