vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Porsche 911 R je lahôdka pre fajnšmekrov

Limitovaná edícia Porsche 911 R je najľahšia a najturistickejšia 911 v ponuke. Vznikne len 991 kusov.
Ženeva 2016 naživo: Porsche 911 R je lahôdka pre fajnšmekrov

To bolo náreku, keď športové modely Porsche 911 GT3 a GT3 RS prišli o manuálnu prevodovku. A keď potom prišlo preplňovanie aj do bežnej modelovej rady 911, museli si puristi trhať vlasy snáď ešte väčšou silou než pri prechode na vodné chladenie v 90. rokoch.

911r_05.jpg911r_09.jpg911r_03.jpg
Porsche vyrobí len 991 kusov modelu 911 R. Motor pochádza GT3 RS a má rovných 500 atmosférických koní. Prevodovka je manuálna, akcelerácia na 100 km/h trvá 3,8 sekundy

Porsche 911 R ale vracia nádej všetkým, ktorí chceli nad automobilkou Porsche po vlne downsizingu zlomiť palicu. Síce je to len limitovaná edícia (vznikne iba 991 kusov), ale je to presne to, čo ortodoxní nadšenci chcú. Nová obmedzená séria totiž prináša techniku z GT3 RS spojenú s manuálnou prevodovkou.

Porsche 911 R tiež nemá agresívny aerodynamický bodykit, ktorý je naopak pre GT3 RS typický. Atmosférický plochý šesťvalec má objem 4,0 l a na zadné kolesá posiela najvyšší výkon 500 koní. To je skutočne pekná hodnota na relatívne malý atmosférický motor s homologáciou pre cestnú prevádzku. Litrový výkon je 125 koní.

Novinka je tiež najľahšia 911 v ponuke a pretože to Porsche myslí so surovým zážitkom z jazdy vážne, v základe nedostanete ani rádio alebo klimatizáciu. Avšak tieto vymoženosti zrejme budú za príplatok. V základe je aj odľahčený titánový výfuk a diely karosérie sú z kompozitov a hliníka.

911r_11.jpg911r_01.jpg911r_04.jpg
Porsche 911 R nemá ani rádio alebo klimatizáciu. Aj to je dôvod, prečo je to najľahšia 911 v ponuke. Dostanete ale stabilizáciu, natáčanie zadnej nápravy a automatické medziplyny

Z 0 na 100 km/h akceleruje Porsche 911R za 3,8 sekundy a rozbehne sa na 320 km/h. Avšak tú surovosť zážitkov trochu kazí prítomnosť aktívneho natáčania zadnej nápravy a hlavne prítomnosť systému, ktorý automaticky dáva medziplynom. Je však vypínateľný, takže ak chcete porovnávanie otáčok motora a výstupného hriadeľa prevodovky robiť sami, môžete.

porsche_1.jpgporsche_2.jpgporsche_3.jpgporsche_4.jpg911r_06.jpg911r_08.jpg911 R Light (2).jpg911 R Light (20).jpg911 R Light (7).jpg
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY