vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Porsche 911 R je lahôdka pre fajnšmekrov

Limitovaná edícia Porsche 911 R je najľahšia a najturistickejšia 911 v ponuke. Vznikne len 991 kusov.
Ženeva 2016 naživo: Porsche 911 R je lahôdka pre fajnšmekrov

To bolo náreku, keď športové modely Porsche 911 GT3 a GT3 RS prišli o manuálnu prevodovku. A keď potom prišlo preplňovanie aj do bežnej modelovej rady 911, museli si puristi trhať vlasy snáď ešte väčšou silou než pri prechode na vodné chladenie v 90. rokoch.

911r_05.jpg911r_09.jpg911r_03.jpg
Porsche vyrobí len 991 kusov modelu 911 R. Motor pochádza GT3 RS a má rovných 500 atmosférických koní. Prevodovka je manuálna, akcelerácia na 100 km/h trvá 3,8 sekundy

Porsche 911 R ale vracia nádej všetkým, ktorí chceli nad automobilkou Porsche po vlne downsizingu zlomiť palicu. Síce je to len limitovaná edícia (vznikne iba 991 kusov), ale je to presne to, čo ortodoxní nadšenci chcú. Nová obmedzená séria totiž prináša techniku z GT3 RS spojenú s manuálnou prevodovkou.

Porsche 911 R tiež nemá agresívny aerodynamický bodykit, ktorý je naopak pre GT3 RS typický. Atmosférický plochý šesťvalec má objem 4,0 l a na zadné kolesá posiela najvyšší výkon 500 koní. To je skutočne pekná hodnota na relatívne malý atmosférický motor s homologáciou pre cestnú prevádzku. Litrový výkon je 125 koní.

Novinka je tiež najľahšia 911 v ponuke a pretože to Porsche myslí so surovým zážitkom z jazdy vážne, v základe nedostanete ani rádio alebo klimatizáciu. Avšak tieto vymoženosti zrejme budú za príplatok. V základe je aj odľahčený titánový výfuk a diely karosérie sú z kompozitov a hliníka.

911r_11.jpg911r_01.jpg911r_04.jpg
Porsche 911 R nemá ani rádio alebo klimatizáciu. Aj to je dôvod, prečo je to najľahšia 911 v ponuke. Dostanete ale stabilizáciu, natáčanie zadnej nápravy a automatické medziplyny

Z 0 na 100 km/h akceleruje Porsche 911R za 3,8 sekundy a rozbehne sa na 320 km/h. Avšak tú surovosť zážitkov trochu kazí prítomnosť aktívneho natáčania zadnej nápravy a hlavne prítomnosť systému, ktorý automaticky dáva medziplynom. Je však vypínateľný, takže ak chcete porovnávanie otáčok motora a výstupného hriadeľa prevodovky robiť sami, môžete.

porsche_1.jpgporsche_2.jpgporsche_3.jpgporsche_4.jpg911r_06.jpg911r_08.jpg911 R Light (2).jpg911 R Light (20).jpg911 R Light (7).jpg
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY