vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Porsche 911 R je lahôdka pre fajnšmekrov

Limitovaná edícia Porsche 911 R je najľahšia a najturistickejšia 911 v ponuke. Vznikne len 991 kusov.
Ženeva 2016 naživo: Porsche 911 R je lahôdka pre fajnšmekrov

To bolo náreku, keď športové modely Porsche 911 GT3 a GT3 RS prišli o manuálnu prevodovku. A keď potom prišlo preplňovanie aj do bežnej modelovej rady 911, museli si puristi trhať vlasy snáď ešte väčšou silou než pri prechode na vodné chladenie v 90. rokoch.

911r_05.jpg911r_09.jpg911r_03.jpg
Porsche vyrobí len 991 kusov modelu 911 R. Motor pochádza GT3 RS a má rovných 500 atmosférických koní. Prevodovka je manuálna, akcelerácia na 100 km/h trvá 3,8 sekundy

Porsche 911 R ale vracia nádej všetkým, ktorí chceli nad automobilkou Porsche po vlne downsizingu zlomiť palicu. Síce je to len limitovaná edícia (vznikne iba 991 kusov), ale je to presne to, čo ortodoxní nadšenci chcú. Nová obmedzená séria totiž prináša techniku z GT3 RS spojenú s manuálnou prevodovkou.

Porsche 911 R tiež nemá agresívny aerodynamický bodykit, ktorý je naopak pre GT3 RS typický. Atmosférický plochý šesťvalec má objem 4,0 l a na zadné kolesá posiela najvyšší výkon 500 koní. To je skutočne pekná hodnota na relatívne malý atmosférický motor s homologáciou pre cestnú prevádzku. Litrový výkon je 125 koní.

Novinka je tiež najľahšia 911 v ponuke a pretože to Porsche myslí so surovým zážitkom z jazdy vážne, v základe nedostanete ani rádio alebo klimatizáciu. Avšak tieto vymoženosti zrejme budú za príplatok. V základe je aj odľahčený titánový výfuk a diely karosérie sú z kompozitov a hliníka.

911r_11.jpg911r_01.jpg911r_04.jpg
Porsche 911 R nemá ani rádio alebo klimatizáciu. Aj to je dôvod, prečo je to najľahšia 911 v ponuke. Dostanete ale stabilizáciu, natáčanie zadnej nápravy a automatické medziplyny

Z 0 na 100 km/h akceleruje Porsche 911R za 3,8 sekundy a rozbehne sa na 320 km/h. Avšak tú surovosť zážitkov trochu kazí prítomnosť aktívneho natáčania zadnej nápravy a hlavne prítomnosť systému, ktorý automaticky dáva medziplynom. Je však vypínateľný, takže ak chcete porovnávanie otáčok motora a výstupného hriadeľa prevodovky robiť sami, môžete.

porsche_1.jpgporsche_2.jpgporsche_3.jpgporsche_4.jpg911r_06.jpg911r_08.jpg911 R Light (2).jpg911 R Light (20).jpg911 R Light (7).jpg
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY