vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Porsche 911 R je lahôdka pre fajnšmekrov

Limitovaná edícia Porsche 911 R je najľahšia a najturistickejšia 911 v ponuke. Vznikne len 991 kusov.
Ženeva 2016 naživo: Porsche 911 R je lahôdka pre fajnšmekrov

To bolo náreku, keď športové modely Porsche 911 GT3 a GT3 RS prišli o manuálnu prevodovku. A keď potom prišlo preplňovanie aj do bežnej modelovej rady 911, museli si puristi trhať vlasy snáď ešte väčšou silou než pri prechode na vodné chladenie v 90. rokoch.

911r_05.jpg911r_09.jpg911r_03.jpg
Porsche vyrobí len 991 kusov modelu 911 R. Motor pochádza GT3 RS a má rovných 500 atmosférických koní. Prevodovka je manuálna, akcelerácia na 100 km/h trvá 3,8 sekundy

Porsche 911 R ale vracia nádej všetkým, ktorí chceli nad automobilkou Porsche po vlne downsizingu zlomiť palicu. Síce je to len limitovaná edícia (vznikne iba 991 kusov), ale je to presne to, čo ortodoxní nadšenci chcú. Nová obmedzená séria totiž prináša techniku z GT3 RS spojenú s manuálnou prevodovkou.

Porsche 911 R tiež nemá agresívny aerodynamický bodykit, ktorý je naopak pre GT3 RS typický. Atmosférický plochý šesťvalec má objem 4,0 l a na zadné kolesá posiela najvyšší výkon 500 koní. To je skutočne pekná hodnota na relatívne malý atmosférický motor s homologáciou pre cestnú prevádzku. Litrový výkon je 125 koní.

Novinka je tiež najľahšia 911 v ponuke a pretože to Porsche myslí so surovým zážitkom z jazdy vážne, v základe nedostanete ani rádio alebo klimatizáciu. Avšak tieto vymoženosti zrejme budú za príplatok. V základe je aj odľahčený titánový výfuk a diely karosérie sú z kompozitov a hliníka.

911r_11.jpg911r_01.jpg911r_04.jpg
Porsche 911 R nemá ani rádio alebo klimatizáciu. Aj to je dôvod, prečo je to najľahšia 911 v ponuke. Dostanete ale stabilizáciu, natáčanie zadnej nápravy a automatické medziplyny

Z 0 na 100 km/h akceleruje Porsche 911R za 3,8 sekundy a rozbehne sa na 320 km/h. Avšak tú surovosť zážitkov trochu kazí prítomnosť aktívneho natáčania zadnej nápravy a hlavne prítomnosť systému, ktorý automaticky dáva medziplynom. Je však vypínateľný, takže ak chcete porovnávanie otáčok motora a výstupného hriadeľa prevodovky robiť sami, môžete.

porsche_1.jpgporsche_2.jpgporsche_3.jpgporsche_4.jpg911r_06.jpg911r_08.jpg911 R Light (2).jpg911 R Light (20).jpg911 R Light (7).jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY