vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Pagani Huayra BC stojí rovnako ako Bugatti Chiron

Ženeva 2016 naživo: Pagani Huayra BC stojí rovnako ako Bugatti Chiron

Bude ich len dvadsať, cenovka je prakticky rovnaká ako pri novom superšporte Bugatti Chiron, ale napriek tomu už sa po talianskom superšporte od Pagani len tak zaprášilo. Niektorí trochu majetnejší jedinci pochopili, že investovať viac ako 2 milióny eur do tohto exkluzívneho vozidla má zmysel.

1154018_AQ2Y9947.JPG1154045_AQ2Y9954.JPG1153201_AD8T3923.JPG
Síce stojí Pagani Huayra BC skoro rovnako ako nové Bugatti Chiron, ale už je prakticky vypredané. Dvanásťvalec twin-turbo od Mercedesu má 800 koní a 1000 Nm

Pagani Huayra BC je odľahčený špeciál, ktorý nadväzuje na tradíciu modelov Zonda R a Zonda Cinque. Označenie BC vyjadruje iniciály Benny Caiola, čo bol vôbec prvý zákazník automobilky Pagani a sám Horacio Pagani ho považuje za veľký zdroj inšpirácie.

Pagani Huayra BC síce vyzerá ako trochu vyladená Huayra, ale údajne ani jeden karbónový panel karosérie s výnimkou strechy nie je pôvodný. Cieľom bolo posunúť ešte ďalej možnosti aktívnej aerodynamiky. Huayra BC generuje nielen vyšší prítlak, ale aj menší aerodynamický odpor.

S hmotnosťou 1218 kg je Pagani Huayra BC o 132 kg ľahšie ako štandardný model. Hmotnosť bola ušetrená prakticky na každom mysliteľnom mieste od podvozku cez kolesá a interiér po závodnú prevodovku XTRAC alebo panely karosérie. Navyše bol posilnený aj motor.

O pohon sa stále stará dvoma turbodúchadlami preplňovaný šesťlitrový dvanásťvalec Mercedes-AMG, ktorého výkon vzrástol z 522 kW (710 k) na 588 kW (800 koní) a krútiaci moment z 900 Nm na rovných 1000 Nm. Pagani ešte neudáva hodnoty zrýchlenia a maximálnej rýchlosti, ale štandardná Huayra zrýchli na 100 km/h za 3,2 s a rozbehne sa na 370 km/h.

1153185_AD8T3917.JPG1153193_AD8T3920.JPG1153209_AD8T3924.JPG1153219_AD8T3927.JPG1153237_AD8T3928.JPG1154013_AQ2Y9942.JPG1154026_AQ2Y9949.JPG1154034_AQ2Y9951.JPG1154061_AQ2Y9957.JPG1154076_AQ2Y9960.JPG1154086_AQ2Y9962.JPG
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY