vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Pagani Huayra BC stojí rovnako ako Bugatti Chiron

Ženeva 2016 naživo: Pagani Huayra BC stojí rovnako ako Bugatti Chiron

Bude ich len dvadsať, cenovka je prakticky rovnaká ako pri novom superšporte Bugatti Chiron, ale napriek tomu už sa po talianskom superšporte od Pagani len tak zaprášilo. Niektorí trochu majetnejší jedinci pochopili, že investovať viac ako 2 milióny eur do tohto exkluzívneho vozidla má zmysel.

1154018_AQ2Y9947.JPG1154045_AQ2Y9954.JPG1153201_AD8T3923.JPG
Síce stojí Pagani Huayra BC skoro rovnako ako nové Bugatti Chiron, ale už je prakticky vypredané. Dvanásťvalec twin-turbo od Mercedesu má 800 koní a 1000 Nm

Pagani Huayra BC je odľahčený špeciál, ktorý nadväzuje na tradíciu modelov Zonda R a Zonda Cinque. Označenie BC vyjadruje iniciály Benny Caiola, čo bol vôbec prvý zákazník automobilky Pagani a sám Horacio Pagani ho považuje za veľký zdroj inšpirácie.

Pagani Huayra BC síce vyzerá ako trochu vyladená Huayra, ale údajne ani jeden karbónový panel karosérie s výnimkou strechy nie je pôvodný. Cieľom bolo posunúť ešte ďalej možnosti aktívnej aerodynamiky. Huayra BC generuje nielen vyšší prítlak, ale aj menší aerodynamický odpor.

S hmotnosťou 1218 kg je Pagani Huayra BC o 132 kg ľahšie ako štandardný model. Hmotnosť bola ušetrená prakticky na každom mysliteľnom mieste od podvozku cez kolesá a interiér po závodnú prevodovku XTRAC alebo panely karosérie. Navyše bol posilnený aj motor.

O pohon sa stále stará dvoma turbodúchadlami preplňovaný šesťlitrový dvanásťvalec Mercedes-AMG, ktorého výkon vzrástol z 522 kW (710 k) na 588 kW (800 koní) a krútiaci moment z 900 Nm na rovných 1000 Nm. Pagani ešte neudáva hodnoty zrýchlenia a maximálnej rýchlosti, ale štandardná Huayra zrýchli na 100 km/h za 3,2 s a rozbehne sa na 370 km/h.

1153185_AD8T3917.JPG1153193_AD8T3920.JPG1153209_AD8T3924.JPG1153219_AD8T3927.JPG1153237_AD8T3928.JPG1154013_AQ2Y9942.JPG1154026_AQ2Y9949.JPG1154034_AQ2Y9951.JPG1154061_AQ2Y9957.JPG1154076_AQ2Y9960.JPG1154086_AQ2Y9962.JPG
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY