vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Pagani Huayra BC stojí rovnako ako Bugatti Chiron

Ženeva 2016 naživo: Pagani Huayra BC stojí rovnako ako Bugatti Chiron

Bude ich len dvadsať, cenovka je prakticky rovnaká ako pri novom superšporte Bugatti Chiron, ale napriek tomu už sa po talianskom superšporte od Pagani len tak zaprášilo. Niektorí trochu majetnejší jedinci pochopili, že investovať viac ako 2 milióny eur do tohto exkluzívneho vozidla má zmysel.

1154018_AQ2Y9947.JPG1154045_AQ2Y9954.JPG1153201_AD8T3923.JPG
Síce stojí Pagani Huayra BC skoro rovnako ako nové Bugatti Chiron, ale už je prakticky vypredané. Dvanásťvalec twin-turbo od Mercedesu má 800 koní a 1000 Nm

Pagani Huayra BC je odľahčený špeciál, ktorý nadväzuje na tradíciu modelov Zonda R a Zonda Cinque. Označenie BC vyjadruje iniciály Benny Caiola, čo bol vôbec prvý zákazník automobilky Pagani a sám Horacio Pagani ho považuje za veľký zdroj inšpirácie.

Pagani Huayra BC síce vyzerá ako trochu vyladená Huayra, ale údajne ani jeden karbónový panel karosérie s výnimkou strechy nie je pôvodný. Cieľom bolo posunúť ešte ďalej možnosti aktívnej aerodynamiky. Huayra BC generuje nielen vyšší prítlak, ale aj menší aerodynamický odpor.

S hmotnosťou 1218 kg je Pagani Huayra BC o 132 kg ľahšie ako štandardný model. Hmotnosť bola ušetrená prakticky na každom mysliteľnom mieste od podvozku cez kolesá a interiér po závodnú prevodovku XTRAC alebo panely karosérie. Navyše bol posilnený aj motor.

O pohon sa stále stará dvoma turbodúchadlami preplňovaný šesťlitrový dvanásťvalec Mercedes-AMG, ktorého výkon vzrástol z 522 kW (710 k) na 588 kW (800 koní) a krútiaci moment z 900 Nm na rovných 1000 Nm. Pagani ešte neudáva hodnoty zrýchlenia a maximálnej rýchlosti, ale štandardná Huayra zrýchli na 100 km/h za 3,2 s a rozbehne sa na 370 km/h.

1153185_AD8T3917.JPG1153193_AD8T3920.JPG1153209_AD8T3924.JPG1153219_AD8T3927.JPG1153237_AD8T3928.JPG1154013_AQ2Y9942.JPG1154026_AQ2Y9949.JPG1154034_AQ2Y9951.JPG1154061_AQ2Y9957.JPG1154076_AQ2Y9960.JPG1154086_AQ2Y9962.JPG
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY