vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Pagani Huayra BC stojí rovnako ako Bugatti Chiron

Ženeva 2016 naživo: Pagani Huayra BC stojí rovnako ako Bugatti Chiron

Bude ich len dvadsať, cenovka je prakticky rovnaká ako pri novom superšporte Bugatti Chiron, ale napriek tomu už sa po talianskom superšporte od Pagani len tak zaprášilo. Niektorí trochu majetnejší jedinci pochopili, že investovať viac ako 2 milióny eur do tohto exkluzívneho vozidla má zmysel.

1154018_AQ2Y9947.JPG1154045_AQ2Y9954.JPG1153201_AD8T3923.JPG
Síce stojí Pagani Huayra BC skoro rovnako ako nové Bugatti Chiron, ale už je prakticky vypredané. Dvanásťvalec twin-turbo od Mercedesu má 800 koní a 1000 Nm

Pagani Huayra BC je odľahčený špeciál, ktorý nadväzuje na tradíciu modelov Zonda R a Zonda Cinque. Označenie BC vyjadruje iniciály Benny Caiola, čo bol vôbec prvý zákazník automobilky Pagani a sám Horacio Pagani ho považuje za veľký zdroj inšpirácie.

Pagani Huayra BC síce vyzerá ako trochu vyladená Huayra, ale údajne ani jeden karbónový panel karosérie s výnimkou strechy nie je pôvodný. Cieľom bolo posunúť ešte ďalej možnosti aktívnej aerodynamiky. Huayra BC generuje nielen vyšší prítlak, ale aj menší aerodynamický odpor.

S hmotnosťou 1218 kg je Pagani Huayra BC o 132 kg ľahšie ako štandardný model. Hmotnosť bola ušetrená prakticky na každom mysliteľnom mieste od podvozku cez kolesá a interiér po závodnú prevodovku XTRAC alebo panely karosérie. Navyše bol posilnený aj motor.

O pohon sa stále stará dvoma turbodúchadlami preplňovaný šesťlitrový dvanásťvalec Mercedes-AMG, ktorého výkon vzrástol z 522 kW (710 k) na 588 kW (800 koní) a krútiaci moment z 900 Nm na rovných 1000 Nm. Pagani ešte neudáva hodnoty zrýchlenia a maximálnej rýchlosti, ale štandardná Huayra zrýchli na 100 km/h za 3,2 s a rozbehne sa na 370 km/h.

1153185_AD8T3917.JPG1153193_AD8T3920.JPG1153209_AD8T3924.JPG1153219_AD8T3927.JPG1153237_AD8T3928.JPG1154013_AQ2Y9942.JPG1154026_AQ2Y9949.JPG1154034_AQ2Y9951.JPG1154061_AQ2Y9957.JPG1154076_AQ2Y9960.JPG1154086_AQ2Y9962.JPG
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY