vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Nový Renault Scénic jazdí štandardne na 20" diskoch

Aj Scénic má svoju svetovú premiéru za sebou. Nové MPV je vo všetkých smeroch väčšie ako predchodca a záujemcov bude lákať na päť dieselových a dva benzínové motory.
Ženeva 2016 naživo: Nový Renault Scénic jazdí štandardne na 20" diskoch

Renault odhalil novú generáciu modelu Scénic. Tá je s dĺžkou 4406 mm, šírkou 1865 mm, rázvorom 2734 mm a výškou 1653 mm výrazne väčšia ako predchodca. Presne povedané je o štyri centimetre dlhšia, o dva širšia, o 13 mm vyššia a rázvor náprav sa natiahol o 32 mm. Renault opäť stavil na štýl crossoveru, takže Scénicu doprial vyšší podvozok. Svetlá výška má teraz 170 mm, čo je o štyri centimetre viac.

Francúzska automobilka vyzdvihuje dynamický dizajn, ktorý podčiarkujú obrovské dvadsaťpalcové kolesá obuté do pneumatík s rozmerom 195/55 R20. Renault vo svojej tlačovej správe píše, že tieto disky budú štandardom pre všetky verzie. Nová sada pneumatík nebude úplne najlacnejšia záležitosť.

Untitled 10.jpgUntitled 11.jpgUntitled 13.jpg
Scénic vyzerá parádne. Atraktívny design majú podtrhnúť obrovské dvadsaťpalcové kolesá, ktoré sú štandardom pre všetky verzie

Interiér do značnej miery kopíruje to, čo už poznáme z modelov Espace alebo Mégane. Kabína má byť priestranná a praktická. Kufor zvládne 572 litrov v základe a v ďalších schránkach rozmiestnených rôzne po interiéri nájdete ešte dohormoady 63 litrov. Štandardom bude zadné sedadlo delené v pomere 60/40, pričom jednotlivé časti možno tiež posúvať v pozdĺžnom smere.

Scénic ponúkne rad rôznych asistenčných systémov. Tešiť sa môžeme napríklad na stráženie jazdných pruhov, adaptívny tempomat, cúvaciu kameru, automatické prepínanie diaľkových svetiel, aktívny parkovací asistent alebo dokonca systém detekcie chodcov.

Ponuka motorov zahŕňa päť dieselov a dve benzínové jednotky. K dispozícii budú štvorvalec dCi s objemom 1,5 litra s výkonom 95 alebo 110 koní, alternatívou je tisícšesťstovka s výkonmi 130 alebo 160 koní. Záujemcovia o benzín budú musieť siahnuť iba po motore 1.2 TCe, ktorý je k dispozícii vo verziách s výkonom 100 alebo 130 koní. Ponuka motorov tak kopíruje Mégane. Pred koncom roka pridá Renault ešte motor dCi 100 Hybrid Assist.
Vo výbave potom očakávajte napríklad sedadlá s masážou, farebný head-up displej alebo ozvučenie Bose.

Untitled 15.jpgUntitled 8.jpgUntitled 9.jpgmégane_26.jpgmégane_27.jpgmégane_28.jpgmégane_29.jpgmégane_30.jpgmégane_02.jpgmégane_03.jpgmégane_04.jpgmégane_05.jpgmégane_06.jpgmégane_07.jpgmégane_08.jpgmégane_09.jpgmégane_10.jpgmégane_11.jpgmégane_12.jpgmégane_13.jpgmégane_14.jpgmégane_15.jpgmégane_16.jpgmégane_17.jpgmégane_18.jpgmégane_19.jpgmégane_20.jpgmégane_21.jpgmégane_22.jpgmégane_23.jpgmégane_24.jpgmégane_25.jpg

 

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY