vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Nový Renault Scénic jazdí štandardne na 20" diskoch

Aj Scénic má svoju svetovú premiéru za sebou. Nové MPV je vo všetkých smeroch väčšie ako predchodca a záujemcov bude lákať na päť dieselových a dva benzínové motory.
Ženeva 2016 naživo: Nový Renault Scénic jazdí štandardne na 20" diskoch

Renault odhalil novú generáciu modelu Scénic. Tá je s dĺžkou 4406 mm, šírkou 1865 mm, rázvorom 2734 mm a výškou 1653 mm výrazne väčšia ako predchodca. Presne povedané je o štyri centimetre dlhšia, o dva širšia, o 13 mm vyššia a rázvor náprav sa natiahol o 32 mm. Renault opäť stavil na štýl crossoveru, takže Scénicu doprial vyšší podvozok. Svetlá výška má teraz 170 mm, čo je o štyri centimetre viac.

Francúzska automobilka vyzdvihuje dynamický dizajn, ktorý podčiarkujú obrovské dvadsaťpalcové kolesá obuté do pneumatík s rozmerom 195/55 R20. Renault vo svojej tlačovej správe píše, že tieto disky budú štandardom pre všetky verzie. Nová sada pneumatík nebude úplne najlacnejšia záležitosť.

Untitled 10.jpgUntitled 11.jpgUntitled 13.jpg
Scénic vyzerá parádne. Atraktívny design majú podtrhnúť obrovské dvadsaťpalcové kolesá, ktoré sú štandardom pre všetky verzie

Interiér do značnej miery kopíruje to, čo už poznáme z modelov Espace alebo Mégane. Kabína má byť priestranná a praktická. Kufor zvládne 572 litrov v základe a v ďalších schránkach rozmiestnených rôzne po interiéri nájdete ešte dohormoady 63 litrov. Štandardom bude zadné sedadlo delené v pomere 60/40, pričom jednotlivé časti možno tiež posúvať v pozdĺžnom smere.

Scénic ponúkne rad rôznych asistenčných systémov. Tešiť sa môžeme napríklad na stráženie jazdných pruhov, adaptívny tempomat, cúvaciu kameru, automatické prepínanie diaľkových svetiel, aktívny parkovací asistent alebo dokonca systém detekcie chodcov.

Ponuka motorov zahŕňa päť dieselov a dve benzínové jednotky. K dispozícii budú štvorvalec dCi s objemom 1,5 litra s výkonom 95 alebo 110 koní, alternatívou je tisícšesťstovka s výkonmi 130 alebo 160 koní. Záujemcovia o benzín budú musieť siahnuť iba po motore 1.2 TCe, ktorý je k dispozícii vo verziách s výkonom 100 alebo 130 koní. Ponuka motorov tak kopíruje Mégane. Pred koncom roka pridá Renault ešte motor dCi 100 Hybrid Assist.
Vo výbave potom očakávajte napríklad sedadlá s masážou, farebný head-up displej alebo ozvučenie Bose.

Untitled 15.jpgUntitled 8.jpgUntitled 9.jpgmégane_26.jpgmégane_27.jpgmégane_28.jpgmégane_29.jpgmégane_30.jpgmégane_02.jpgmégane_03.jpgmégane_04.jpgmégane_05.jpgmégane_06.jpgmégane_07.jpgmégane_08.jpgmégane_09.jpgmégane_10.jpgmégane_11.jpgmégane_12.jpgmégane_13.jpgmégane_14.jpgmégane_15.jpgmégane_16.jpgmégane_17.jpgmégane_18.jpgmégane_19.jpgmégane_20.jpgmégane_21.jpgmégane_22.jpgmégane_23.jpgmégane_24.jpgmégane_25.jpg

 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY