vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Nový Renault Scénic jazdí štandardne na 20" diskoch

Aj Scénic má svoju svetovú premiéru za sebou. Nové MPV je vo všetkých smeroch väčšie ako predchodca a záujemcov bude lákať na päť dieselových a dva benzínové motory.
Ženeva 2016 naživo: Nový Renault Scénic jazdí štandardne na 20" diskoch

Renault odhalil novú generáciu modelu Scénic. Tá je s dĺžkou 4406 mm, šírkou 1865 mm, rázvorom 2734 mm a výškou 1653 mm výrazne väčšia ako predchodca. Presne povedané je o štyri centimetre dlhšia, o dva širšia, o 13 mm vyššia a rázvor náprav sa natiahol o 32 mm. Renault opäť stavil na štýl crossoveru, takže Scénicu doprial vyšší podvozok. Svetlá výška má teraz 170 mm, čo je o štyri centimetre viac.

Francúzska automobilka vyzdvihuje dynamický dizajn, ktorý podčiarkujú obrovské dvadsaťpalcové kolesá obuté do pneumatík s rozmerom 195/55 R20. Renault vo svojej tlačovej správe píše, že tieto disky budú štandardom pre všetky verzie. Nová sada pneumatík nebude úplne najlacnejšia záležitosť.

Untitled 10.jpgUntitled 11.jpgUntitled 13.jpg
Scénic vyzerá parádne. Atraktívny design majú podtrhnúť obrovské dvadsaťpalcové kolesá, ktoré sú štandardom pre všetky verzie

Interiér do značnej miery kopíruje to, čo už poznáme z modelov Espace alebo Mégane. Kabína má byť priestranná a praktická. Kufor zvládne 572 litrov v základe a v ďalších schránkach rozmiestnených rôzne po interiéri nájdete ešte dohormoady 63 litrov. Štandardom bude zadné sedadlo delené v pomere 60/40, pričom jednotlivé časti možno tiež posúvať v pozdĺžnom smere.

Scénic ponúkne rad rôznych asistenčných systémov. Tešiť sa môžeme napríklad na stráženie jazdných pruhov, adaptívny tempomat, cúvaciu kameru, automatické prepínanie diaľkových svetiel, aktívny parkovací asistent alebo dokonca systém detekcie chodcov.

Ponuka motorov zahŕňa päť dieselov a dve benzínové jednotky. K dispozícii budú štvorvalec dCi s objemom 1,5 litra s výkonom 95 alebo 110 koní, alternatívou je tisícšesťstovka s výkonmi 130 alebo 160 koní. Záujemcovia o benzín budú musieť siahnuť iba po motore 1.2 TCe, ktorý je k dispozícii vo verziách s výkonom 100 alebo 130 koní. Ponuka motorov tak kopíruje Mégane. Pred koncom roka pridá Renault ešte motor dCi 100 Hybrid Assist.
Vo výbave potom očakávajte napríklad sedadlá s masážou, farebný head-up displej alebo ozvučenie Bose.

Untitled 15.jpgUntitled 8.jpgUntitled 9.jpgmégane_26.jpgmégane_27.jpgmégane_28.jpgmégane_29.jpgmégane_30.jpgmégane_02.jpgmégane_03.jpgmégane_04.jpgmégane_05.jpgmégane_06.jpgmégane_07.jpgmégane_08.jpgmégane_09.jpgmégane_10.jpgmégane_11.jpgmégane_12.jpgmégane_13.jpgmégane_14.jpgmégane_15.jpgmégane_16.jpgmégane_17.jpgmégane_18.jpgmégane_19.jpgmégane_20.jpgmégane_21.jpgmégane_22.jpgmégane_23.jpgmégane_24.jpgmégane_25.jpg

 

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY