vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Mercedes-AMG C 43 Cabriolet má po premiére

Ženeva 2016 naživo: Mercedes-AMG C 43 Cabriolet má po premiére
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz C Cabriolet
  2. Mercedes-Benz C Cabriolet: Oficiálna fotogaléria

Mercedes otvoril svoju úvodnú tlačovou konferenciou tohtoročný ženevský autosalón. V Predvečer prvého novinárskeho dňa ukázal svoju hlavnú novinku, a síce Mercedes-Benz triedy C v prevedení kabriolet. Mimochodom je to vôbec prvýkrát, čo trieda C bude k dispozícii aj so skladacou strechou.

Základom tejto novinky je skôr predstavené Coupé. Interiér je teda štvormiestny a sťahovacia strecha plátená. Nový Mercedes potrebuje na manipuláciu dvadsať sekúnd a môže pri tom ísť rýchlosťou až 50 km/h. Automobilka upozornila aj na aerodynamiku. Súčiniteľ odporu vzduchu 0,28 má byť najlepší v triede.

c_cabrio_1.jpgc_cabrio_2.jpgc_cabrio_3.jpg
Nový Mercedes-AMG C 43 Cabriolet disponuje parametrami 367 koní a 520 Nm. Novinka pracuje s pohonom všetkých kolies, čo z nej údajne robí voz pre celoročné použitie

Mercedes zatiaľ ukázal len prevedenie AMG C 43, ostatné verzie si budeme môcť pozrieť zajtra. Pohon má v tomto prípade na starosť preplňovaný trojlitrový šesťvalec s výkonom 270 kW (367 k). Točivý moment vrcholí hodnotou 520 Nm. S motorom spolupracuje deväťstupňový automat a pohon všetkých kolies.

Mercedes C Cabriolet bude v ponuke aj vo verziách 220 d (125 kW/170 k), 250 d (150 kW/204 k), 180 (115 kW/156 k), 200 (135 kW/184 k), 250 (155 kW/211 k), 300 (180 kW/245 k), 400 (245 kW/333 k) a v predstavenej C 43. Verzia 220d a 200 budú k dispozícii aj s pohonom 4Matic, šesťvalce 400 a 43 majú pohon všetkých kolies štandardne.

Druhou novinkou, ktorú Mercedes priviezol do Ženevy, je Maybach S600 Guard. Ten sa ukázal so všetkými podrobnosťami už skôr. Preto len stručne pripomenieme, že tento automobil údajne nezastaví ani mína alebo granát a konštrukcia vozidla odolá aj rade strelných zbraní. Interiér je samozrejme maximálne luxusný. O pohon sa stará dvanásťvalec naladený na 390 kW (530 k) a 830 Nm.

c_cabrio_4.jpgc_cabrio_5.jpgc_cabrio_6.jpgc_cabrio_7.jpg
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY