vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Mercedes-AMG C 43 Cabriolet má po premiére

Ženeva 2016 naživo: Mercedes-AMG C 43 Cabriolet má po premiére
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz C Cabriolet
  2. Mercedes-Benz C Cabriolet: Oficiálna fotogaléria

Mercedes otvoril svoju úvodnú tlačovou konferenciou tohtoročný ženevský autosalón. V Predvečer prvého novinárskeho dňa ukázal svoju hlavnú novinku, a síce Mercedes-Benz triedy C v prevedení kabriolet. Mimochodom je to vôbec prvýkrát, čo trieda C bude k dispozícii aj so skladacou strechou.

Základom tejto novinky je skôr predstavené Coupé. Interiér je teda štvormiestny a sťahovacia strecha plátená. Nový Mercedes potrebuje na manipuláciu dvadsať sekúnd a môže pri tom ísť rýchlosťou až 50 km/h. Automobilka upozornila aj na aerodynamiku. Súčiniteľ odporu vzduchu 0,28 má byť najlepší v triede.

c_cabrio_1.jpgc_cabrio_2.jpgc_cabrio_3.jpg
Nový Mercedes-AMG C 43 Cabriolet disponuje parametrami 367 koní a 520 Nm. Novinka pracuje s pohonom všetkých kolies, čo z nej údajne robí voz pre celoročné použitie

Mercedes zatiaľ ukázal len prevedenie AMG C 43, ostatné verzie si budeme môcť pozrieť zajtra. Pohon má v tomto prípade na starosť preplňovaný trojlitrový šesťvalec s výkonom 270 kW (367 k). Točivý moment vrcholí hodnotou 520 Nm. S motorom spolupracuje deväťstupňový automat a pohon všetkých kolies.

Mercedes C Cabriolet bude v ponuke aj vo verziách 220 d (125 kW/170 k), 250 d (150 kW/204 k), 180 (115 kW/156 k), 200 (135 kW/184 k), 250 (155 kW/211 k), 300 (180 kW/245 k), 400 (245 kW/333 k) a v predstavenej C 43. Verzia 220d a 200 budú k dispozícii aj s pohonom 4Matic, šesťvalce 400 a 43 majú pohon všetkých kolies štandardne.

Druhou novinkou, ktorú Mercedes priviezol do Ženevy, je Maybach S600 Guard. Ten sa ukázal so všetkými podrobnosťami už skôr. Preto len stručne pripomenieme, že tento automobil údajne nezastaví ani mína alebo granát a konštrukcia vozidla odolá aj rade strelných zbraní. Interiér je samozrejme maximálne luxusný. O pohon sa stará dvanásťvalec naladený na 390 kW (530 k) a 830 Nm.

c_cabrio_4.jpgc_cabrio_5.jpgc_cabrio_6.jpgc_cabrio_7.jpg
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY