vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Maserati Levante je svieži vietor medzi luxusnými SUV

Ženeva 2016 naživo: Maserati Levante je svieži vietor medzi luxusnými SUV

Doslova historickú premiéru si pre ženevský autosalón pripravilo Maserati, ktoré predstavilo svoje vôbec prvé SUV. Volá sa Levante, vyrábať sa bude čiastočne ručne v Turíne a na európske trhy dorazí ešte tento rok sa základné švajčiarskou cenou v prepočte pod 70-tisíc eur. Automobilka o ňom tvrdí, že nevyrobila obyčajné SUV, ale typické Maserati s dušou a charakterom.

levante_1.jpglevante_2.jpglevante_3.jpg
Maserati Levante bolo pomenované podľa sviežeho vetru. Automobilka ho považuje za pravý opak obyčajných a uniformných SUV. O pohon sa stará šesťvalec od Ferrari

Meno Levante bolo vybrané podľa silného vetra, ktorý fúka v Taliansku na sever (má to snáď byť symbolické varovanie pre prémiové nemecké automobilky?). Do segmentu luxusného SUV má priniesť niečo nové a sviežeho, má to byť "vietor odhodlania a chtíč," ako o ňom hovoria predstavitelia automobilky.

Maserati potvrdilo, že pod kapotou bude vidlicový trojlitrový šesťvalec bi-turbo od Ferrari, zatiaľ s výkonom 430 koní. Možno je ale aj ostrejšia verzia s výkonom cez 500 koní. Nešlo by to samozrejme ani bez turbodiesela, budú minimálne dve naftové verzie so šesťvalcom.

Maserati Levante dostane vždy inteligentný pohon všetkých kolies Q4, ktorý uprednostňuje zadnú nápravu, ale v prípade potreby pošle dopredu až polovicu dostupného výkonu. Štandardnou výbavou bude aj nastaviteľný adaptívny vzduchový podvozok.

Ten je nastaviteľný v piatich jazdných režimoch od športového najnižšieho po najvyšší terénny. K dispozícii bude aj šiesty znížený režim pre zaparkované vozidlo, aby bolo nastupovanie pohodlnejšie. Maserati Levante má najnižšie ťažisko v triede športových luxusných SUV a hmotnosť je rozložená 50/50 medzi nápravy. Aktuálne najsilnejšie prevedenie akceleruje na 100 km/h za menej ako päť sekúnd a rozbehne sa na viac ako 260 km/h.

levante_4.jpglevante_5.jpglevante_6.jpglevante_7.jpglevante_02.jpglevante_03.jpglevante_04.jpglevante_05.jpglevante_06.jpglevante_09.jpg
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY