vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Maserati Levante je svieži vietor medzi luxusnými SUV

Ženeva 2016 naživo: Maserati Levante je svieži vietor medzi luxusnými SUV

Doslova historickú premiéru si pre ženevský autosalón pripravilo Maserati, ktoré predstavilo svoje vôbec prvé SUV. Volá sa Levante, vyrábať sa bude čiastočne ručne v Turíne a na európske trhy dorazí ešte tento rok sa základné švajčiarskou cenou v prepočte pod 70-tisíc eur. Automobilka o ňom tvrdí, že nevyrobila obyčajné SUV, ale typické Maserati s dušou a charakterom.

levante_1.jpglevante_2.jpglevante_3.jpg
Maserati Levante bolo pomenované podľa sviežeho vetru. Automobilka ho považuje za pravý opak obyčajných a uniformných SUV. O pohon sa stará šesťvalec od Ferrari

Meno Levante bolo vybrané podľa silného vetra, ktorý fúka v Taliansku na sever (má to snáď byť symbolické varovanie pre prémiové nemecké automobilky?). Do segmentu luxusného SUV má priniesť niečo nové a sviežeho, má to byť "vietor odhodlania a chtíč," ako o ňom hovoria predstavitelia automobilky.

Maserati potvrdilo, že pod kapotou bude vidlicový trojlitrový šesťvalec bi-turbo od Ferrari, zatiaľ s výkonom 430 koní. Možno je ale aj ostrejšia verzia s výkonom cez 500 koní. Nešlo by to samozrejme ani bez turbodiesela, budú minimálne dve naftové verzie so šesťvalcom.

Maserati Levante dostane vždy inteligentný pohon všetkých kolies Q4, ktorý uprednostňuje zadnú nápravu, ale v prípade potreby pošle dopredu až polovicu dostupného výkonu. Štandardnou výbavou bude aj nastaviteľný adaptívny vzduchový podvozok.

Ten je nastaviteľný v piatich jazdných režimoch od športového najnižšieho po najvyšší terénny. K dispozícii bude aj šiesty znížený režim pre zaparkované vozidlo, aby bolo nastupovanie pohodlnejšie. Maserati Levante má najnižšie ťažisko v triede športových luxusných SUV a hmotnosť je rozložená 50/50 medzi nápravy. Aktuálne najsilnejšie prevedenie akceleruje na 100 km/h za menej ako päť sekúnd a rozbehne sa na viac ako 260 km/h.

levante_4.jpglevante_5.jpglevante_6.jpglevante_7.jpglevante_02.jpglevante_03.jpglevante_04.jpglevante_05.jpglevante_06.jpglevante_09.jpg
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY