vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Maserati Levante je svieži vietor medzi luxusnými SUV

Ženeva 2016 naživo: Maserati Levante je svieži vietor medzi luxusnými SUV

Doslova historickú premiéru si pre ženevský autosalón pripravilo Maserati, ktoré predstavilo svoje vôbec prvé SUV. Volá sa Levante, vyrábať sa bude čiastočne ručne v Turíne a na európske trhy dorazí ešte tento rok sa základné švajčiarskou cenou v prepočte pod 70-tisíc eur. Automobilka o ňom tvrdí, že nevyrobila obyčajné SUV, ale typické Maserati s dušou a charakterom.

levante_1.jpglevante_2.jpglevante_3.jpg
Maserati Levante bolo pomenované podľa sviežeho vetru. Automobilka ho považuje za pravý opak obyčajných a uniformných SUV. O pohon sa stará šesťvalec od Ferrari

Meno Levante bolo vybrané podľa silného vetra, ktorý fúka v Taliansku na sever (má to snáď byť symbolické varovanie pre prémiové nemecké automobilky?). Do segmentu luxusného SUV má priniesť niečo nové a sviežeho, má to byť "vietor odhodlania a chtíč," ako o ňom hovoria predstavitelia automobilky.

Maserati potvrdilo, že pod kapotou bude vidlicový trojlitrový šesťvalec bi-turbo od Ferrari, zatiaľ s výkonom 430 koní. Možno je ale aj ostrejšia verzia s výkonom cez 500 koní. Nešlo by to samozrejme ani bez turbodiesela, budú minimálne dve naftové verzie so šesťvalcom.

Maserati Levante dostane vždy inteligentný pohon všetkých kolies Q4, ktorý uprednostňuje zadnú nápravu, ale v prípade potreby pošle dopredu až polovicu dostupného výkonu. Štandardnou výbavou bude aj nastaviteľný adaptívny vzduchový podvozok.

Ten je nastaviteľný v piatich jazdných režimoch od športového najnižšieho po najvyšší terénny. K dispozícii bude aj šiesty znížený režim pre zaparkované vozidlo, aby bolo nastupovanie pohodlnejšie. Maserati Levante má najnižšie ťažisko v triede športových luxusných SUV a hmotnosť je rozložená 50/50 medzi nápravy. Aktuálne najsilnejšie prevedenie akceleruje na 100 km/h za menej ako päť sekúnd a rozbehne sa na viac ako 260 km/h.

levante_4.jpglevante_5.jpglevante_6.jpglevante_7.jpglevante_02.jpglevante_03.jpglevante_04.jpglevante_05.jpglevante_06.jpglevante_09.jpg
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY