vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Maserati Levante je svieži vietor medzi luxusnými SUV

Ženeva 2016 naživo: Maserati Levante je svieži vietor medzi luxusnými SUV

Doslova historickú premiéru si pre ženevský autosalón pripravilo Maserati, ktoré predstavilo svoje vôbec prvé SUV. Volá sa Levante, vyrábať sa bude čiastočne ručne v Turíne a na európske trhy dorazí ešte tento rok sa základné švajčiarskou cenou v prepočte pod 70-tisíc eur. Automobilka o ňom tvrdí, že nevyrobila obyčajné SUV, ale typické Maserati s dušou a charakterom.

levante_1.jpglevante_2.jpglevante_3.jpg
Maserati Levante bolo pomenované podľa sviežeho vetru. Automobilka ho považuje za pravý opak obyčajných a uniformných SUV. O pohon sa stará šesťvalec od Ferrari

Meno Levante bolo vybrané podľa silného vetra, ktorý fúka v Taliansku na sever (má to snáď byť symbolické varovanie pre prémiové nemecké automobilky?). Do segmentu luxusného SUV má priniesť niečo nové a sviežeho, má to byť "vietor odhodlania a chtíč," ako o ňom hovoria predstavitelia automobilky.

Maserati potvrdilo, že pod kapotou bude vidlicový trojlitrový šesťvalec bi-turbo od Ferrari, zatiaľ s výkonom 430 koní. Možno je ale aj ostrejšia verzia s výkonom cez 500 koní. Nešlo by to samozrejme ani bez turbodiesela, budú minimálne dve naftové verzie so šesťvalcom.

Maserati Levante dostane vždy inteligentný pohon všetkých kolies Q4, ktorý uprednostňuje zadnú nápravu, ale v prípade potreby pošle dopredu až polovicu dostupného výkonu. Štandardnou výbavou bude aj nastaviteľný adaptívny vzduchový podvozok.

Ten je nastaviteľný v piatich jazdných režimoch od športového najnižšieho po najvyšší terénny. K dispozícii bude aj šiesty znížený režim pre zaparkované vozidlo, aby bolo nastupovanie pohodlnejšie. Maserati Levante má najnižšie ťažisko v triede športových luxusných SUV a hmotnosť je rozložená 50/50 medzi nápravy. Aktuálne najsilnejšie prevedenie akceleruje na 100 km/h za menej ako päť sekúnd a rozbehne sa na viac ako 260 km/h.

levante_4.jpglevante_5.jpglevante_6.jpglevante_7.jpglevante_02.jpglevante_03.jpglevante_04.jpglevante_05.jpglevante_06.jpglevante_09.jpg
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY