vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Maserati Levante je svieži vietor medzi luxusnými SUV

Ženeva 2016 naživo: Maserati Levante je svieži vietor medzi luxusnými SUV

Doslova historickú premiéru si pre ženevský autosalón pripravilo Maserati, ktoré predstavilo svoje vôbec prvé SUV. Volá sa Levante, vyrábať sa bude čiastočne ručne v Turíne a na európske trhy dorazí ešte tento rok sa základné švajčiarskou cenou v prepočte pod 70-tisíc eur. Automobilka o ňom tvrdí, že nevyrobila obyčajné SUV, ale typické Maserati s dušou a charakterom.

levante_1.jpglevante_2.jpglevante_3.jpg
Maserati Levante bolo pomenované podľa sviežeho vetru. Automobilka ho považuje za pravý opak obyčajných a uniformných SUV. O pohon sa stará šesťvalec od Ferrari

Meno Levante bolo vybrané podľa silného vetra, ktorý fúka v Taliansku na sever (má to snáď byť symbolické varovanie pre prémiové nemecké automobilky?). Do segmentu luxusného SUV má priniesť niečo nové a sviežeho, má to byť "vietor odhodlania a chtíč," ako o ňom hovoria predstavitelia automobilky.

Maserati potvrdilo, že pod kapotou bude vidlicový trojlitrový šesťvalec bi-turbo od Ferrari, zatiaľ s výkonom 430 koní. Možno je ale aj ostrejšia verzia s výkonom cez 500 koní. Nešlo by to samozrejme ani bez turbodiesela, budú minimálne dve naftové verzie so šesťvalcom.

Maserati Levante dostane vždy inteligentný pohon všetkých kolies Q4, ktorý uprednostňuje zadnú nápravu, ale v prípade potreby pošle dopredu až polovicu dostupného výkonu. Štandardnou výbavou bude aj nastaviteľný adaptívny vzduchový podvozok.

Ten je nastaviteľný v piatich jazdných režimoch od športového najnižšieho po najvyšší terénny. K dispozícii bude aj šiesty znížený režim pre zaparkované vozidlo, aby bolo nastupovanie pohodlnejšie. Maserati Levante má najnižšie ťažisko v triede športových luxusných SUV a hmotnosť je rozložená 50/50 medzi nápravy. Aktuálne najsilnejšie prevedenie akceleruje na 100 km/h za menej ako päť sekúnd a rozbehne sa na viac ako 260 km/h.

levante_4.jpglevante_5.jpglevante_6.jpglevante_7.jpglevante_02.jpglevante_03.jpglevante_04.jpglevante_05.jpglevante_06.jpglevante_09.jpg
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY