vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Lotus predvádza modely Evora Sport 410 a Elise 250 Cup

Ženeva 2016 naživo: Lotus predvádza modely Evora Sport 410 a Elise 250 Cup

Lotus Evora bolo vždy samo o sebe zaujímavé auto, no automobilka ho ešte ďalej vylepšila. V Ženeve uvidíme poslednú verziu označená ako Sport 410, ktorá oproti predtým najostrejšiemu prevedeniu Evora 400 zhodila niekoľko desiatok kilogramov a naopak nabrala na výkone. Navyše toto auto tiež veľmi dobre vyzerá.

Evora Sport 410 dostala karbónovú strechu, karbónový kryt motora, kované kolesá a pár ďalších úprav zameraných na hmotnosť. Výsledkom je úspora 70 kg. Naopak sa ale pridával výkon, keď šesťvalec s objemom 3,5 litra posilnil na 306 kW (416 k).

evora_07.jpgevora_09.jpgevora_10.jpgevora_01.jpgevora_02.jpgevora_03.jpgevora_04.jpgevora_05.jpgevora_06.jpg
Posilnená a odľahčená Evora vyzerá veľmi sľubne. Na stovke je za 4,2 s a maximálne zvládne rýchlosťou až 300 km/h

Bez povšimnutia nakoniec nezostal ani podvozok, ktorý je o päť milimetrov nižší a ktorý používa pružiny Eibach, respektíve tumiče Bilstein. Patričnú kulisu potom podčiarkne nový výfuk. Ak máte záujem, tešte sa na jún, kedy Lotus oficiálne začne toto auto vyrábať. Každý rok ale nevyrobí viac ako 150 kusov. Základná cena jedného takého je na nemeckom trhu 106 900 eur.

eliscup_6.jpgeliscup_4.jpgeliscup_5.jpgDruhý exponát značky Lotus je ale ešte rýchlejší. Elise 250 Cup totiž neváži ani jednu tonu a používa motor s výkonom 181 kW (264 k)

Druhá novinka v podobe Elise 250 Cup sa nesie v podobnom duchu ako Evora Sport 410. Opäť sa znižovala hmotnosť a zvyšoval sa výkon. Elise v tomto prevedení váži iba 931 kg, preplňovaná tisícosemstovka ale disponuje parametrami 181 kW (264 k) a 250 Nm. Za volantom sa rozhodne nudiť nebudete.

eliscup_3.jpgeliscup_1.jpgeliscup_2.jpg
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY