vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Lotus predvádza modely Evora Sport 410 a Elise 250 Cup

Ženeva 2016 naživo: Lotus predvádza modely Evora Sport 410 a Elise 250 Cup

Lotus Evora bolo vždy samo o sebe zaujímavé auto, no automobilka ho ešte ďalej vylepšila. V Ženeve uvidíme poslednú verziu označená ako Sport 410, ktorá oproti predtým najostrejšiemu prevedeniu Evora 400 zhodila niekoľko desiatok kilogramov a naopak nabrala na výkone. Navyše toto auto tiež veľmi dobre vyzerá.

Evora Sport 410 dostala karbónovú strechu, karbónový kryt motora, kované kolesá a pár ďalších úprav zameraných na hmotnosť. Výsledkom je úspora 70 kg. Naopak sa ale pridával výkon, keď šesťvalec s objemom 3,5 litra posilnil na 306 kW (416 k).

evora_07.jpgevora_09.jpgevora_10.jpgevora_01.jpgevora_02.jpgevora_03.jpgevora_04.jpgevora_05.jpgevora_06.jpg
Posilnená a odľahčená Evora vyzerá veľmi sľubne. Na stovke je za 4,2 s a maximálne zvládne rýchlosťou až 300 km/h

Bez povšimnutia nakoniec nezostal ani podvozok, ktorý je o päť milimetrov nižší a ktorý používa pružiny Eibach, respektíve tumiče Bilstein. Patričnú kulisu potom podčiarkne nový výfuk. Ak máte záujem, tešte sa na jún, kedy Lotus oficiálne začne toto auto vyrábať. Každý rok ale nevyrobí viac ako 150 kusov. Základná cena jedného takého je na nemeckom trhu 106 900 eur.

eliscup_6.jpgeliscup_4.jpgeliscup_5.jpgDruhý exponát značky Lotus je ale ešte rýchlejší. Elise 250 Cup totiž neváži ani jednu tonu a používa motor s výkonom 181 kW (264 k)

Druhá novinka v podobe Elise 250 Cup sa nesie v podobnom duchu ako Evora Sport 410. Opäť sa znižovala hmotnosť a zvyšoval sa výkon. Elise v tomto prevedení váži iba 931 kg, preplňovaná tisícosemstovka ale disponuje parametrami 181 kW (264 k) a 250 Nm. Za volantom sa rozhodne nudiť nebudete.

eliscup_3.jpgeliscup_1.jpgeliscup_2.jpg
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY