vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Lotus predvádza modely Evora Sport 410 a Elise 250 Cup

Ženeva 2016 naživo: Lotus predvádza modely Evora Sport 410 a Elise 250 Cup

Lotus Evora bolo vždy samo o sebe zaujímavé auto, no automobilka ho ešte ďalej vylepšila. V Ženeve uvidíme poslednú verziu označená ako Sport 410, ktorá oproti predtým najostrejšiemu prevedeniu Evora 400 zhodila niekoľko desiatok kilogramov a naopak nabrala na výkone. Navyše toto auto tiež veľmi dobre vyzerá.

Evora Sport 410 dostala karbónovú strechu, karbónový kryt motora, kované kolesá a pár ďalších úprav zameraných na hmotnosť. Výsledkom je úspora 70 kg. Naopak sa ale pridával výkon, keď šesťvalec s objemom 3,5 litra posilnil na 306 kW (416 k).

evora_07.jpgevora_09.jpgevora_10.jpgevora_01.jpgevora_02.jpgevora_03.jpgevora_04.jpgevora_05.jpgevora_06.jpg
Posilnená a odľahčená Evora vyzerá veľmi sľubne. Na stovke je za 4,2 s a maximálne zvládne rýchlosťou až 300 km/h

Bez povšimnutia nakoniec nezostal ani podvozok, ktorý je o päť milimetrov nižší a ktorý používa pružiny Eibach, respektíve tumiče Bilstein. Patričnú kulisu potom podčiarkne nový výfuk. Ak máte záujem, tešte sa na jún, kedy Lotus oficiálne začne toto auto vyrábať. Každý rok ale nevyrobí viac ako 150 kusov. Základná cena jedného takého je na nemeckom trhu 106 900 eur.

eliscup_6.jpgeliscup_4.jpgeliscup_5.jpgDruhý exponát značky Lotus je ale ešte rýchlejší. Elise 250 Cup totiž neváži ani jednu tonu a používa motor s výkonom 181 kW (264 k)

Druhá novinka v podobe Elise 250 Cup sa nesie v podobnom duchu ako Evora Sport 410. Opäť sa znižovala hmotnosť a zvyšoval sa výkon. Elise v tomto prevedení váži iba 931 kg, preplňovaná tisícosemstovka ale disponuje parametrami 181 kW (264 k) a 250 Nm. Za volantom sa rozhodne nudiť nebudete.

eliscup_3.jpgeliscup_1.jpgeliscup_2.jpg
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY