vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Lotus predvádza modely Evora Sport 410 a Elise 250 Cup

Ženeva 2016 naživo: Lotus predvádza modely Evora Sport 410 a Elise 250 Cup

Lotus Evora bolo vždy samo o sebe zaujímavé auto, no automobilka ho ešte ďalej vylepšila. V Ženeve uvidíme poslednú verziu označená ako Sport 410, ktorá oproti predtým najostrejšiemu prevedeniu Evora 400 zhodila niekoľko desiatok kilogramov a naopak nabrala na výkone. Navyše toto auto tiež veľmi dobre vyzerá.

Evora Sport 410 dostala karbónovú strechu, karbónový kryt motora, kované kolesá a pár ďalších úprav zameraných na hmotnosť. Výsledkom je úspora 70 kg. Naopak sa ale pridával výkon, keď šesťvalec s objemom 3,5 litra posilnil na 306 kW (416 k).

evora_07.jpgevora_09.jpgevora_10.jpgevora_01.jpgevora_02.jpgevora_03.jpgevora_04.jpgevora_05.jpgevora_06.jpg
Posilnená a odľahčená Evora vyzerá veľmi sľubne. Na stovke je za 4,2 s a maximálne zvládne rýchlosťou až 300 km/h

Bez povšimnutia nakoniec nezostal ani podvozok, ktorý je o päť milimetrov nižší a ktorý používa pružiny Eibach, respektíve tumiče Bilstein. Patričnú kulisu potom podčiarkne nový výfuk. Ak máte záujem, tešte sa na jún, kedy Lotus oficiálne začne toto auto vyrábať. Každý rok ale nevyrobí viac ako 150 kusov. Základná cena jedného takého je na nemeckom trhu 106 900 eur.

eliscup_6.jpgeliscup_4.jpgeliscup_5.jpgDruhý exponát značky Lotus je ale ešte rýchlejší. Elise 250 Cup totiž neváži ani jednu tonu a používa motor s výkonom 181 kW (264 k)

Druhá novinka v podobe Elise 250 Cup sa nesie v podobnom duchu ako Evora Sport 410. Opäť sa znižovala hmotnosť a zvyšoval sa výkon. Elise v tomto prevedení váži iba 931 kg, preplňovaná tisícosemstovka ale disponuje parametrami 181 kW (264 k) a 250 Nm. Za volantom sa rozhodne nudiť nebudete.

eliscup_3.jpgeliscup_1.jpgeliscup_2.jpg
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY