vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Lotus predvádza modely Evora Sport 410 a Elise 250 Cup

Ženeva 2016 naživo: Lotus predvádza modely Evora Sport 410 a Elise 250 Cup

Lotus Evora bolo vždy samo o sebe zaujímavé auto, no automobilka ho ešte ďalej vylepšila. V Ženeve uvidíme poslednú verziu označená ako Sport 410, ktorá oproti predtým najostrejšiemu prevedeniu Evora 400 zhodila niekoľko desiatok kilogramov a naopak nabrala na výkone. Navyše toto auto tiež veľmi dobre vyzerá.

Evora Sport 410 dostala karbónovú strechu, karbónový kryt motora, kované kolesá a pár ďalších úprav zameraných na hmotnosť. Výsledkom je úspora 70 kg. Naopak sa ale pridával výkon, keď šesťvalec s objemom 3,5 litra posilnil na 306 kW (416 k).

evora_07.jpgevora_09.jpgevora_10.jpgevora_01.jpgevora_02.jpgevora_03.jpgevora_04.jpgevora_05.jpgevora_06.jpg
Posilnená a odľahčená Evora vyzerá veľmi sľubne. Na stovke je za 4,2 s a maximálne zvládne rýchlosťou až 300 km/h

Bez povšimnutia nakoniec nezostal ani podvozok, ktorý je o päť milimetrov nižší a ktorý používa pružiny Eibach, respektíve tumiče Bilstein. Patričnú kulisu potom podčiarkne nový výfuk. Ak máte záujem, tešte sa na jún, kedy Lotus oficiálne začne toto auto vyrábať. Každý rok ale nevyrobí viac ako 150 kusov. Základná cena jedného takého je na nemeckom trhu 106 900 eur.

eliscup_6.jpgeliscup_4.jpgeliscup_5.jpgDruhý exponát značky Lotus je ale ešte rýchlejší. Elise 250 Cup totiž neváži ani jednu tonu a používa motor s výkonom 181 kW (264 k)

Druhá novinka v podobe Elise 250 Cup sa nesie v podobnom duchu ako Evora Sport 410. Opäť sa znižovala hmotnosť a zvyšoval sa výkon. Elise v tomto prevedení váži iba 931 kg, preplňovaná tisícosemstovka ale disponuje parametrami 181 kW (264 k) a 250 Nm. Za volantom sa rozhodne nudiť nebudete.

eliscup_3.jpgeliscup_1.jpgeliscup_2.jpg
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY