vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Kia vystavuje Niro a Optima Sportswagon

Ženeva 2016 naživo: Kia vystavuje Niro a Optima Sportswagon

Kia dorazila do Ženevy s modelmi Niro a Optima Sport Wagon. Prvé menovaný vozidlo je crossover, ktorý bol od začiatku vyvíjaný ako hybrid. Podobne ako Hyundai Ioniq, aj táto Kia používa atmosférickú tisícšesťstovku GDI s výkonom 77 kW (105 k), ktorej pomáha elektromotor s výkonom 32 kW. Celkovo systém vyprodukuje 104 kW (141 k).

niro_1.jpgniro_2.jpgniro_3.jpgniro_4.jpgniro_5.jpgniro_6.jpg
Kia Niro je ďalšia z rady hybridov, ktoré možno vidieť tento rok v Ženeve. Na rozdiel od príbuzného sedanu Hyundai Ioniq ide v tomto prípade o crossover

Kia Niro je prednokolka a spaľovací motor pracuje s automatickou prevodovkou DCT. Dynamické parametre alebo maximálna rýchlosť budú ešte potvrdené, rovnako ako spotreba. Niro je dlhé 4355 mm, široké 1800 mm a vysoké 1535 mm. Rázvor náprav ponúkne 2,7 m a batožinový priestor podľa metodiky VDA disponuje objemom 421 l. Všetky podrobnosti nájdete v tlačovej správe.

Druhou novinkou je svetová premiéra modelu Optima Sportswagon, ktorá nadväzuje na koncept Sportspace z minulého roka. Je to vôbec prvýkrát, čo Kia ponúkne svojim zákazníkom kombi strednej triedy. Nová verzia Optima je dlhá 4855 mm, široká 1860 mm a vysoká 1470 mm. Vonkajšími rozmermi sa prakticky nelíši od sedanu s výnimkou výšky, ktorá je o päť milimetrov väčšia. Rázvor náprav má hodnotu 2805 mm a batožinový priestor zvládne 553 l (opäť podľa VDA).

optima_2.JPGoptima_4.JPGoptima_8.JPGoptima_9.JPGoptima_5.JPGoptima_6.JPG
Druhou novinkou značky Kia je v Ženeve Optima Sportswagon. Ide o športovo strihané a veľmi dobre vyzerajúce kombi strednej triedy

Ponuka motorizácií zahŕňa benzínový dvojliter 2.0 CVVT (120 kW/163 k), preplňovaný dvojliter T-GDI (180 kW/145 k) a naftovú tisícsedemstovku (104 kW/141 k). Atmosférický benzínový motor a diesel budú k dispozícii so šesťstupňovým manuálom aj s automatom, preplňovaný dvojliter si zaobstaráte len s automatom.

optima_7.JPGoptima_3.JPGniroof_1.jpgniroof_2.jpgniroof_3.jpgniroof_4.jpgniroof_5.jpgniroof_6.jpgniroof_7.jpgniroof_8.jpgoptima_of_1.jpgoptima_of_2.jpgoptima_of_3.jpgoptima_of_5.jpgoptima_of_6.jpgoptima_of_7.jpgoptima_of_8.jpgoptima_of_9.jpg
 
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY