vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Kia vystavuje Niro a Optima Sportswagon

Ženeva 2016 naživo: Kia vystavuje Niro a Optima Sportswagon

Kia dorazila do Ženevy s modelmi Niro a Optima Sport Wagon. Prvé menovaný vozidlo je crossover, ktorý bol od začiatku vyvíjaný ako hybrid. Podobne ako Hyundai Ioniq, aj táto Kia používa atmosférickú tisícšesťstovku GDI s výkonom 77 kW (105 k), ktorej pomáha elektromotor s výkonom 32 kW. Celkovo systém vyprodukuje 104 kW (141 k).

niro_1.jpgniro_2.jpgniro_3.jpgniro_4.jpgniro_5.jpgniro_6.jpg
Kia Niro je ďalšia z rady hybridov, ktoré možno vidieť tento rok v Ženeve. Na rozdiel od príbuzného sedanu Hyundai Ioniq ide v tomto prípade o crossover

Kia Niro je prednokolka a spaľovací motor pracuje s automatickou prevodovkou DCT. Dynamické parametre alebo maximálna rýchlosť budú ešte potvrdené, rovnako ako spotreba. Niro je dlhé 4355 mm, široké 1800 mm a vysoké 1535 mm. Rázvor náprav ponúkne 2,7 m a batožinový priestor podľa metodiky VDA disponuje objemom 421 l. Všetky podrobnosti nájdete v tlačovej správe.

Druhou novinkou je svetová premiéra modelu Optima Sportswagon, ktorá nadväzuje na koncept Sportspace z minulého roka. Je to vôbec prvýkrát, čo Kia ponúkne svojim zákazníkom kombi strednej triedy. Nová verzia Optima je dlhá 4855 mm, široká 1860 mm a vysoká 1470 mm. Vonkajšími rozmermi sa prakticky nelíši od sedanu s výnimkou výšky, ktorá je o päť milimetrov väčšia. Rázvor náprav má hodnotu 2805 mm a batožinový priestor zvládne 553 l (opäť podľa VDA).

optima_2.JPGoptima_4.JPGoptima_8.JPGoptima_9.JPGoptima_5.JPGoptima_6.JPG
Druhou novinkou značky Kia je v Ženeve Optima Sportswagon. Ide o športovo strihané a veľmi dobre vyzerajúce kombi strednej triedy

Ponuka motorizácií zahŕňa benzínový dvojliter 2.0 CVVT (120 kW/163 k), preplňovaný dvojliter T-GDI (180 kW/145 k) a naftovú tisícsedemstovku (104 kW/141 k). Atmosférický benzínový motor a diesel budú k dispozícii so šesťstupňovým manuálom aj s automatom, preplňovaný dvojliter si zaobstaráte len s automatom.

optima_7.JPGoptima_3.JPGniroof_1.jpgniroof_2.jpgniroof_3.jpgniroof_4.jpgniroof_5.jpgniroof_6.jpgniroof_7.jpgniroof_8.jpgoptima_of_1.jpgoptima_of_2.jpgoptima_of_3.jpgoptima_of_5.jpgoptima_of_6.jpgoptima_of_7.jpgoptima_of_8.jpgoptima_of_9.jpg
 
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY