vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Kia vystavuje Niro a Optima Sportswagon

Ženeva 2016 naživo: Kia vystavuje Niro a Optima Sportswagon

Kia dorazila do Ženevy s modelmi Niro a Optima Sport Wagon. Prvé menovaný vozidlo je crossover, ktorý bol od začiatku vyvíjaný ako hybrid. Podobne ako Hyundai Ioniq, aj táto Kia používa atmosférickú tisícšesťstovku GDI s výkonom 77 kW (105 k), ktorej pomáha elektromotor s výkonom 32 kW. Celkovo systém vyprodukuje 104 kW (141 k).

niro_1.jpgniro_2.jpgniro_3.jpgniro_4.jpgniro_5.jpgniro_6.jpg
Kia Niro je ďalšia z rady hybridov, ktoré možno vidieť tento rok v Ženeve. Na rozdiel od príbuzného sedanu Hyundai Ioniq ide v tomto prípade o crossover

Kia Niro je prednokolka a spaľovací motor pracuje s automatickou prevodovkou DCT. Dynamické parametre alebo maximálna rýchlosť budú ešte potvrdené, rovnako ako spotreba. Niro je dlhé 4355 mm, široké 1800 mm a vysoké 1535 mm. Rázvor náprav ponúkne 2,7 m a batožinový priestor podľa metodiky VDA disponuje objemom 421 l. Všetky podrobnosti nájdete v tlačovej správe.

Druhou novinkou je svetová premiéra modelu Optima Sportswagon, ktorá nadväzuje na koncept Sportspace z minulého roka. Je to vôbec prvýkrát, čo Kia ponúkne svojim zákazníkom kombi strednej triedy. Nová verzia Optima je dlhá 4855 mm, široká 1860 mm a vysoká 1470 mm. Vonkajšími rozmermi sa prakticky nelíši od sedanu s výnimkou výšky, ktorá je o päť milimetrov väčšia. Rázvor náprav má hodnotu 2805 mm a batožinový priestor zvládne 553 l (opäť podľa VDA).

optima_2.JPGoptima_4.JPGoptima_8.JPGoptima_9.JPGoptima_5.JPGoptima_6.JPG
Druhou novinkou značky Kia je v Ženeve Optima Sportswagon. Ide o športovo strihané a veľmi dobre vyzerajúce kombi strednej triedy

Ponuka motorizácií zahŕňa benzínový dvojliter 2.0 CVVT (120 kW/163 k), preplňovaný dvojliter T-GDI (180 kW/145 k) a naftovú tisícsedemstovku (104 kW/141 k). Atmosférický benzínový motor a diesel budú k dispozícii so šesťstupňovým manuálom aj s automatom, preplňovaný dvojliter si zaobstaráte len s automatom.

optima_7.JPGoptima_3.JPGniroof_1.jpgniroof_2.jpgniroof_3.jpgniroof_4.jpgniroof_5.jpgniroof_6.jpgniroof_7.jpgniroof_8.jpgoptima_of_1.jpgoptima_of_2.jpgoptima_of_3.jpgoptima_of_5.jpgoptima_of_6.jpgoptima_of_7.jpgoptima_of_8.jpgoptima_of_9.jpg
 
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY