vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Jaguar F-Type SVR nebude ako zadnokolka

Ženeva 2016 naživo: Jaguar F-Type SVR nebude ako zadnokolka

Jaguar F-Type dostal ešte ostrejšiu variantu SVR, Pod kapotou je kompresorom preplňovaný osemvalec 5,0 l, ktorý poznáme aj z "bežného" F-Typu R. Avšak v modeli SVR má osemvalec výkon 423 kW (575 k) v 6500 ot./min. a krútiaci moment 700 Nm v 3500 až 5000 ot. To mu stačí na to, aby zvládol akcelerovať na 100 km/h za 3,7 s a vo verzii kupé dosiahol na 322 km/h.

1154747_AD8T4522.JPG1154767_AD8T4541.JPG1154755_AD8T4528.JPG
Jaguar F-Type SVR nebude ako zadnokolka. Kto chce robiť drifty, určitě si vystačí s šesťvalcom v modeli F-Type S s manuálnou prevodovkou a samosvorom

Jaguar F-Type SVR bude ale k dispozícii aj ako kabriolet a ak chcete míňať, zoznam príplatkov je pomerne dlhý a obsahuje aj také veci ako karbón-keramické brzdy (úspora až 20 kg) či karbónový aerodynamický balík alebo strechu tiež z uhlíkových vlákien ( u kupé).

Konštrukčne vychádza model SVR z kupé F-Type R AWD, čo neznamená nič iné, než že štandardne bude najrýchlejší F-Type dodávaný nielen s osemstupňovou automatickou prevodovkou, ale tiež výhradne s elektronicky riadeným pohonom všetkých kolies. Model SVR sa nebude nikdy robiť ako zadný náhon.

Komponenty podvozka, bŕzd a riadenia sa dočkali nových dielov a nastavenia. Napríklad úplne nový titánový výfuk poskytuje nielen výraznejší zvukový sprievod, ale aj úsporu 16 kg hmotnosti. Celkom schudol Jaguar F-Type SVR proti kupé R AWD 25 kg, ale ak si priplatíte za všetky odľahčené doplnky, môže rozdiel predstavovať až 50 kg. Aj tak ale prevádzková hmotnosť kupé dosahuje hodnoty 1705 kg, v kabriolete 1720 kg.

1154743_AD8T4520.JPG1154751_AD8T4526.JPG1154759_AD8T4533.JPG1154763_AD8T4538.JPG1154775_AD8T4547.JPG1154779_AD8T4560.JPG
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY