vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Jaguar F-Type SVR nebude ako zadnokolka

Ženeva 2016 naživo: Jaguar F-Type SVR nebude ako zadnokolka

Jaguar F-Type dostal ešte ostrejšiu variantu SVR, Pod kapotou je kompresorom preplňovaný osemvalec 5,0 l, ktorý poznáme aj z "bežného" F-Typu R. Avšak v modeli SVR má osemvalec výkon 423 kW (575 k) v 6500 ot./min. a krútiaci moment 700 Nm v 3500 až 5000 ot. To mu stačí na to, aby zvládol akcelerovať na 100 km/h za 3,7 s a vo verzii kupé dosiahol na 322 km/h.

1154747_AD8T4522.JPG1154767_AD8T4541.JPG1154755_AD8T4528.JPG
Jaguar F-Type SVR nebude ako zadnokolka. Kto chce robiť drifty, určitě si vystačí s šesťvalcom v modeli F-Type S s manuálnou prevodovkou a samosvorom

Jaguar F-Type SVR bude ale k dispozícii aj ako kabriolet a ak chcete míňať, zoznam príplatkov je pomerne dlhý a obsahuje aj také veci ako karbón-keramické brzdy (úspora až 20 kg) či karbónový aerodynamický balík alebo strechu tiež z uhlíkových vlákien ( u kupé).

Konštrukčne vychádza model SVR z kupé F-Type R AWD, čo neznamená nič iné, než že štandardne bude najrýchlejší F-Type dodávaný nielen s osemstupňovou automatickou prevodovkou, ale tiež výhradne s elektronicky riadeným pohonom všetkých kolies. Model SVR sa nebude nikdy robiť ako zadný náhon.

Komponenty podvozka, bŕzd a riadenia sa dočkali nových dielov a nastavenia. Napríklad úplne nový titánový výfuk poskytuje nielen výraznejší zvukový sprievod, ale aj úsporu 16 kg hmotnosti. Celkom schudol Jaguar F-Type SVR proti kupé R AWD 25 kg, ale ak si priplatíte za všetky odľahčené doplnky, môže rozdiel predstavovať až 50 kg. Aj tak ale prevádzková hmotnosť kupé dosahuje hodnoty 1705 kg, v kabriolete 1720 kg.

1154743_AD8T4520.JPG1154751_AD8T4526.JPG1154759_AD8T4533.JPG1154763_AD8T4538.JPG1154775_AD8T4547.JPG1154779_AD8T4560.JPG
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY