vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Hyundai chce mať do piatich rokov 6 modelov radu Genesis

Ženeva 2016 naživo: Hyundai chce mať do piatich rokov 6 modelov radu Genesis

Okrem trojice verzií modelu Ioniq, ktorá je hlavným bodom programu na ženevskom stánku automobilky Hyundai, doviezla táto kórejská značka na práve prebiehajúci autosalón ešte jednu európsku premiéru. Uvidíme aj luxusný sedan G90.

Ako už možno viete, tomuto modelu by sme už nemali hovoriť Hyundai, pretože napríklad po vzore Lexusu a Toyoty si Hyundai založil samostatnú značku pre svoje luxusné vozidlá. Takže nie Hyundai Genesis G90, ale iba Genesis G90. Vozidlo ako také sme videli už skôr a ani aktuálna európska tlačová správa nešetrí superlatívmi.

Genesis G90 je údajne výsledkom štvorročného vývoja, na ktorom sa podieľal tím obsahujúci osem stoviek ľudí. Tešiť sa máme na prvotriedny komfort a technologické vychytávky typu systému, ktorý vám sám nastaví sedadlo, volant, zrkadlá alebo head-up displej ideálne presne podľa vášho tela. Bohužiaľ toto je zatiaľ dostupné len pre kórejský trh. Čo sa motorizácií týka, v ponuke bude preplňovaný šesťvalec 3.3 T-GDI, atmosférická 3.8 GDI a päťlitrový osemvalec.

Zaujímavou informáciou z aktuálnej tlačovej správy sú plány na blízku budúcnosť. Do piatich rokov chce Hyundai do radu Genesis pridať päť ďalších modelov, takže ich bude celkom šesť. Už tento rok na jeseň dorazí na slovenský trh Genesis G80, čo bude modernizovaný existujúci Hyundai Genesis. Okrem absencie loga Hyundai (ktoré rovnako nebolo na aute veľmi vidieť ani pred faceliftom) dôjde k jednej dôležitej zmene. Pre Európy bude tento model ponúkaný aj s dieselom pod kapotou.

genesis_4.jpggenesis_5.jpggenesis_6.jpggenesis_3.jpggenesis_1.jpggenesis_2.jpggenesis_7.jpggenesis_8.jpggenesis_9.jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY