vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Fiat Tipo kombi i hatchback a Fiat 124 Spider Abarth

Fiat predstavil ďalšie karosárske verzie modelu Tipo a tiež ostrejšiu a dokonca aj pretekársku variantu modelu 124 Spider.
Ženeva 2016 naživo: Fiat Tipo kombi i hatchback a Fiat 124 Spider Abarth

Fiat priviezol do Ženevy predovšetkým ďalšie varianty modelu Tipo. Predstavuje sa praktické kombi a aj univerzálny hatchback. Pod kapotu mieri aj jeden nový motor. Vedľa nového Tipa si ale možno na stánku talianskej automobilky prezrieť aj ostrejšie variantu roadsteru Fiat 124 Spider Abarth a aj jeho ostrú verziu Rally.

Fiat Tipo

20160301_104955960_iOS.jpg20160301_105030346_iOS.jpg20160301_105059029_iOS.jpgPríchodom kombi a hatchbacku je teraz ponuka modelu Fiat Tipo kompletná. Pod kapotu dorazil aj nový motor 1,4 l s turbom. Hatchback by mal stáť pod 11-tisíc eur

Fiat Tipo preberá všetky motory, ktoré sa už predtým predstavili pod kapotou sedanu. Základ tvorí atmosferická tisícštyristovka s výkonom 95 koní, nad ňou je atmosférická tisícšesťstovka s výkonom 110 koní s automatickou šesťstupňovou prevodovkou. V ponuke sú aj dva diesely 1,3 l a 1,6 l.

Novinkou je ale motor 1.4 Turbo s výkonom zatiaľ len 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 205 Nm. Nad ňou by teoreticky mohla byť aj silnejší variant s výkonom 103 kW (140 k) alebo dokonca 125 kW (170 k) v nejakej potenciálne športovejšej verzii.

Fiat Tipo hatchback je dlhý 4370 mm, kombi je o 200 mm dlhšie. Hatchback odvezie v základnom usporiadaní kufri 420 litrov, kombi potom 520 litrov. Zadné sedadlá sú však sklopiteľné a v prípade kombi sa potom kufor radikálne zväčší. V základnej výbave modelu Tipo je klimatizácia, elektrické zrkadlá a elektrické okná vpredu, pri kombi aj vzadu. Bluetooth alebo príjem digitálneho rádia je tiež štandardom.

Fiat 124 Spider Abarth

Fiat 124 Spider Abarth je sľubovaná ostrejšia verzia roadsteru založeného na Mazde MX-5. Priznáme sa, že sme tak skorý príchod ostrého Abarthu nečakali. A aby toho nebolo málo, Fiat predstavil rovno ostrú závodnú rally variantu Spideru Abarth, ktorá má preplňovanú tisícosemstovku s výkonom až 300 koní v 6500 ot.

20160301_104824490_iOS.jpg20160301_104907000_iOS.jpg20160301_104840766_iOS.jpgPopri civilnej verzii Fiatu 124 Spider sa predstavil aj ostrý Abarth a aj jeho pretekárska rally verzia s výkonom až 300 koní. Cestný Abarth má potom 170 koní a mechanický samosvor

Civilný model Fiat 124 Spider Abarth má "len" preplňovaný motor 1.4 MultiAir s výkonom 125 kW (170 k) a krútiacim momentom 250 Nm. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 6,8 sekundy a rozbehne sa na 230 km/h. Zaujímavosťou je štandardne dodávaný športový výfuk.

V základe dostanete klasický šesťstupňový manuál a mechanický samosvorný diferenciál. Priplatiť si ale môžete aj za šesťstupňový automat so športovým režimom radenia. Hmotnosť základného prevedenia Abarth je len 1060 kg.

Fiat sa dokonca chváli tým, že je možné úplne vypnúť stabilizačný systém. Inak je samozrejme bezpečnostná a asistenčná výbava pomerne bohatá, ak nechcete práve trénovať driftovanie. Myslí sa aj na konektivitu a každodenné pohodlie, takže je tu samozrejme klimatizácia, Bluetooth a ďalšie vymoženosti modernej doby.

20160301_104848270_iOS.jpg20160301_104854474_iOS.jpg20160301_104917973_iOS.jpg20160301_104947522_iOS.jpg20160301_105001664_iOS.jpg20160301_105038584_iOS.jpg20160301_105044587_iOS.jpgFiat-Tipo_5-door_2017_1600x1200_wallpaper_01.jpgFiat-Tipo_5-door_2017_1600x1200_wallpaper_02.jpgFiat-Tipo_5-door_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpgFiat-Tipo_5-door_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgFiat-Tipo_Station_Wagon_2017_1600x1200_wallpaper_01.jpgFiat-Tipo_Station_Wagon_2017_1600x1200_wallpaper_02.jpgFiat-Tipo_Station_Wagon_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpgFiat-Tipo_Station_Wagon_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgFiat-124_Rally_Abarth_2017_1600x1200_wallpaper_01.jpgFiat-124_Rally_Abarth_2017_1600x1200_wallpaper_02.jpgFiat-124_Spider_Abarth_2017_1600x1200_wallpaper_01.jpgFiat-124_Spider_Abarth_2017_1600x1200_wallpaper_02.jpgFiat-124_Spider_Abarth_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpgFiat-124_Spider_Abarth_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgFiat-124_Spider_Abarth_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpgFiat-124_Spider_Abarth_2017_1600x1200_wallpaper_06.jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY