vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Chevrolet vystavuje Corvette a Camaro

Ženeva 2016 naživo: Chevrolet vystavuje Corvette a Camaro

Čo robia v Ženeve Chevrolet Corvette a Chevrolet Camaro? Veď sa vozia oficiálne do Európy, Camaro prišlo v novej modernejšej generácii a aj klasická Corvette má za sebou modernizáciu a pribudli nejaké tie špeciálne ostrejšie verzie. A navyše sú tieto klasické "ameriky" príjemným osviežením.

zeneva (75).jpgzeneva (88).jpgzeneva (81).jpg
Chevrolet Camaro má aj dvojliter s turbom, ale vy chcete osemvalec, pretože ho chcete.
V Corvette nič menšie než V8 nedostanete. A môžete mať aj verziu Z06 s kompresorom

Na európskej pôde sa predstavuje Chevrolet Camaro s preplňovaným štvorvalcom 2,0 l. Ten má výkon 205 kW (275 k) a krútiaci moment cez 400 Nm. V ponuke je to najúspornejší Camaro a lákavý je najmä v krajinách, kde sa dane určujú podľa emisií.

V Európe sa atmosférický šesťvalec 3,6 l nepredáva, za to tu máme osemvalec 6,2 l. Ten dostal priame vstrekovanie a nový výfukový systém. Upravená bola aj hlava motora pre efektívnejšie spaľovanie a výsledkom je výkon 339 kW (455 k) a krútiaci moment 617 Nm.

Chevrolet Corvette má v základe rovnaký motor ako osemvalcové Camaro SS, len je naladený na 466 koní a 630 Nm. Ostrá verzia Z06 využíva preplňovanie kompresorom. Výkon 625 koní, nastaviteľný podvozok a upravená aerodynamika stačia na to, aby toto auto zašlo Nordschleife za 7 minút a 8 sekúnd. V Ženeve sa potom ukázala verzia Grand Sport so základným osemvalcom, ale s rozdielnym nastavením podvozku zameraná hlavne na okruhy.

zeneva (76).jpgzeneva (77).jpgzeneva (78).jpgzeneva (79).jpgzeneva (80).jpgzeneva (82).jpgzeneva (83).jpgzeneva (84).jpgzeneva (85).jpgzeneva (86).jpgzeneva (87).jpg
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY