vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Chevrolet vystavuje Corvette a Camaro

Ženeva 2016 naživo: Chevrolet vystavuje Corvette a Camaro

Čo robia v Ženeve Chevrolet Corvette a Chevrolet Camaro? Veď sa vozia oficiálne do Európy, Camaro prišlo v novej modernejšej generácii a aj klasická Corvette má za sebou modernizáciu a pribudli nejaké tie špeciálne ostrejšie verzie. A navyše sú tieto klasické "ameriky" príjemným osviežením.

zeneva (75).jpgzeneva (88).jpgzeneva (81).jpg
Chevrolet Camaro má aj dvojliter s turbom, ale vy chcete osemvalec, pretože ho chcete.
V Corvette nič menšie než V8 nedostanete. A môžete mať aj verziu Z06 s kompresorom

Na európskej pôde sa predstavuje Chevrolet Camaro s preplňovaným štvorvalcom 2,0 l. Ten má výkon 205 kW (275 k) a krútiaci moment cez 400 Nm. V ponuke je to najúspornejší Camaro a lákavý je najmä v krajinách, kde sa dane určujú podľa emisií.

V Európe sa atmosférický šesťvalec 3,6 l nepredáva, za to tu máme osemvalec 6,2 l. Ten dostal priame vstrekovanie a nový výfukový systém. Upravená bola aj hlava motora pre efektívnejšie spaľovanie a výsledkom je výkon 339 kW (455 k) a krútiaci moment 617 Nm.

Chevrolet Corvette má v základe rovnaký motor ako osemvalcové Camaro SS, len je naladený na 466 koní a 630 Nm. Ostrá verzia Z06 využíva preplňovanie kompresorom. Výkon 625 koní, nastaviteľný podvozok a upravená aerodynamika stačia na to, aby toto auto zašlo Nordschleife za 7 minút a 8 sekúnd. V Ženeve sa potom ukázala verzia Grand Sport so základným osemvalcom, ale s rozdielnym nastavením podvozku zameraná hlavne na okruhy.

zeneva (76).jpgzeneva (77).jpgzeneva (78).jpgzeneva (79).jpgzeneva (80).jpgzeneva (82).jpgzeneva (83).jpgzeneva (84).jpgzeneva (85).jpgzeneva (86).jpgzeneva (87).jpg
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY