vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Chevrolet vystavuje Corvette a Camaro

Ženeva 2016 naživo: Chevrolet vystavuje Corvette a Camaro

Čo robia v Ženeve Chevrolet Corvette a Chevrolet Camaro? Veď sa vozia oficiálne do Európy, Camaro prišlo v novej modernejšej generácii a aj klasická Corvette má za sebou modernizáciu a pribudli nejaké tie špeciálne ostrejšie verzie. A navyše sú tieto klasické "ameriky" príjemným osviežením.

zeneva (75).jpgzeneva (88).jpgzeneva (81).jpg
Chevrolet Camaro má aj dvojliter s turbom, ale vy chcete osemvalec, pretože ho chcete.
V Corvette nič menšie než V8 nedostanete. A môžete mať aj verziu Z06 s kompresorom

Na európskej pôde sa predstavuje Chevrolet Camaro s preplňovaným štvorvalcom 2,0 l. Ten má výkon 205 kW (275 k) a krútiaci moment cez 400 Nm. V ponuke je to najúspornejší Camaro a lákavý je najmä v krajinách, kde sa dane určujú podľa emisií.

V Európe sa atmosférický šesťvalec 3,6 l nepredáva, za to tu máme osemvalec 6,2 l. Ten dostal priame vstrekovanie a nový výfukový systém. Upravená bola aj hlava motora pre efektívnejšie spaľovanie a výsledkom je výkon 339 kW (455 k) a krútiaci moment 617 Nm.

Chevrolet Corvette má v základe rovnaký motor ako osemvalcové Camaro SS, len je naladený na 466 koní a 630 Nm. Ostrá verzia Z06 využíva preplňovanie kompresorom. Výkon 625 koní, nastaviteľný podvozok a upravená aerodynamika stačia na to, aby toto auto zašlo Nordschleife za 7 minút a 8 sekúnd. V Ženeve sa potom ukázala verzia Grand Sport so základným osemvalcom, ale s rozdielnym nastavením podvozku zameraná hlavne na okruhy.

zeneva (76).jpgzeneva (77).jpgzeneva (78).jpgzeneva (79).jpgzeneva (80).jpgzeneva (82).jpgzeneva (83).jpgzeneva (84).jpgzeneva (85).jpgzeneva (86).jpgzeneva (87).jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY