vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Chevrolet vystavuje Corvette a Camaro

Ženeva 2016 naživo: Chevrolet vystavuje Corvette a Camaro

Čo robia v Ženeve Chevrolet Corvette a Chevrolet Camaro? Veď sa vozia oficiálne do Európy, Camaro prišlo v novej modernejšej generácii a aj klasická Corvette má za sebou modernizáciu a pribudli nejaké tie špeciálne ostrejšie verzie. A navyše sú tieto klasické "ameriky" príjemným osviežením.

zeneva (75).jpgzeneva (88).jpgzeneva (81).jpg
Chevrolet Camaro má aj dvojliter s turbom, ale vy chcete osemvalec, pretože ho chcete.
V Corvette nič menšie než V8 nedostanete. A môžete mať aj verziu Z06 s kompresorom

Na európskej pôde sa predstavuje Chevrolet Camaro s preplňovaným štvorvalcom 2,0 l. Ten má výkon 205 kW (275 k) a krútiaci moment cez 400 Nm. V ponuke je to najúspornejší Camaro a lákavý je najmä v krajinách, kde sa dane určujú podľa emisií.

V Európe sa atmosférický šesťvalec 3,6 l nepredáva, za to tu máme osemvalec 6,2 l. Ten dostal priame vstrekovanie a nový výfukový systém. Upravená bola aj hlava motora pre efektívnejšie spaľovanie a výsledkom je výkon 339 kW (455 k) a krútiaci moment 617 Nm.

Chevrolet Corvette má v základe rovnaký motor ako osemvalcové Camaro SS, len je naladený na 466 koní a 630 Nm. Ostrá verzia Z06 využíva preplňovanie kompresorom. Výkon 625 koní, nastaviteľný podvozok a upravená aerodynamika stačia na to, aby toto auto zašlo Nordschleife za 7 minút a 8 sekúnd. V Ženeve sa potom ukázala verzia Grand Sport so základným osemvalcom, ale s rozdielnym nastavením podvozku zameraná hlavne na okruhy.

zeneva (76).jpgzeneva (77).jpgzeneva (78).jpgzeneva (79).jpgzeneva (80).jpgzeneva (82).jpgzeneva (83).jpgzeneva (84).jpgzeneva (85).jpgzeneva (86).jpgzeneva (87).jpg
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY