vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Bentley Mulsanne dostalo predĺžený rázvor

Ženeva 2016 naživo: Bentley Mulsanne dostalo predĺžený rázvor

Britská automobilka Bentley, ktorá patrí pod koncern Volkswagen, priviezla do Ženevy vrcholnú luxusnú limuzínu Mulsanne. Tú sme si už predstavili pred autosalónom, takže zopakujeme len to najdôležitejšie. Bentley Mulsanne dostal predĺžený rázvor, bohatšiu výbavu a nové elektronické systémy.

20160301_091901560_iOS.jpg20160301_091946157_iOS.jpg20160301_092008903_iOS.jpg
Bentley Mulsanne vyzerá skutočne majestátne. O pohon sa stará preplňovaný osemvalec 6,75 l s výkonom 512 koní a krútiacim momentom lokomotívnych 1020 Nm

Pod kapotou stále pracuje dvoma turbodúchadlami preplňovaný osemvalec 6.75 litra, ktorý v základnom prevedení ponúka 377 kW (512 k) a masívnych 1020 Nm. To stačí k akcelerácii z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy a najvyššej rýchlosti 296 km/h.

Bentley Mulsanne myslí aj na ekológiu - osemvalec má vypínanie polovice valcov pri čiastočnom zaťažení. Kombinovaná spotreba je pekných 14,6 litra na 100 km. Vôbec prvýkrát sa vo vrcholnom modeli Bentley objavuje aj samostatná verzia s predĺženým rázvorom. Tá poskytuje veľmi veľkorysý priestor na zadných sedadlách a exkluzívne luxusné sedadlá, ktorá v "krátkej" verzii nedostanete.

Novinkou automobilky je aj Bentley Flying Spur V8 S. Dvoma turbami preplňovaný osemvalec 4,0 l odovzdáva na automatickú prevodovku a všetky kolesá výkon 388 kW (528 k) a krútiaci moment 680 Nm. To je dokonca o 30 Nm viac, než koľko ponúkal pôvodný šesťlitrový dvanásťvalec v modeli Bentley Continental GT z roku 2003.

Na 100 km/h zrýchli Flying Spur V8 S za 4,9 sekundy a rozbehne sa na 306 km/h. Aj vďaka systému vypínania polovice valcov má toto Bentley normovanú spotrebu 10,9 litra na 100 km.

1153057_AD8T3844.JPG1153062_AD8T3850.JPG1153268_AD8T3932.JPG1153591_AQ2Y9783.JPG1153595_AQ2Y9787.JPG1154109_AQ2Y9964.JPG1154120_AQ2Y9968.JPG1154136_AQ2Y9974.JPG1154146_AQ2Y9981.JPG1154160_AQ2Y9984.JPG1154182_AQ2Y9990.JPG1154192_AQ2Y9995.JPG1154209_AQ2Y9999.JPG20160301_091846251_iOS.jpg1153057_AD8T3844.JPG1153062_AD8T3850.JPG20160301_103441324_iOS.jpg20160301_103447160_iOS.jpg20160301_103451996_iOS.jpg20160301_103456265_iOS.jpg20160301_103505773_iOS.jpg20160301_103513936_iOS.jpg
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY