vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Bentley Mulsanne dostalo predĺžený rázvor

Ženeva 2016 naživo: Bentley Mulsanne dostalo predĺžený rázvor

Britská automobilka Bentley, ktorá patrí pod koncern Volkswagen, priviezla do Ženevy vrcholnú luxusnú limuzínu Mulsanne. Tú sme si už predstavili pred autosalónom, takže zopakujeme len to najdôležitejšie. Bentley Mulsanne dostal predĺžený rázvor, bohatšiu výbavu a nové elektronické systémy.

20160301_091901560_iOS.jpg20160301_091946157_iOS.jpg20160301_092008903_iOS.jpg
Bentley Mulsanne vyzerá skutočne majestátne. O pohon sa stará preplňovaný osemvalec 6,75 l s výkonom 512 koní a krútiacim momentom lokomotívnych 1020 Nm

Pod kapotou stále pracuje dvoma turbodúchadlami preplňovaný osemvalec 6.75 litra, ktorý v základnom prevedení ponúka 377 kW (512 k) a masívnych 1020 Nm. To stačí k akcelerácii z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy a najvyššej rýchlosti 296 km/h.

Bentley Mulsanne myslí aj na ekológiu - osemvalec má vypínanie polovice valcov pri čiastočnom zaťažení. Kombinovaná spotreba je pekných 14,6 litra na 100 km. Vôbec prvýkrát sa vo vrcholnom modeli Bentley objavuje aj samostatná verzia s predĺženým rázvorom. Tá poskytuje veľmi veľkorysý priestor na zadných sedadlách a exkluzívne luxusné sedadlá, ktorá v "krátkej" verzii nedostanete.

Novinkou automobilky je aj Bentley Flying Spur V8 S. Dvoma turbami preplňovaný osemvalec 4,0 l odovzdáva na automatickú prevodovku a všetky kolesá výkon 388 kW (528 k) a krútiaci moment 680 Nm. To je dokonca o 30 Nm viac, než koľko ponúkal pôvodný šesťlitrový dvanásťvalec v modeli Bentley Continental GT z roku 2003.

Na 100 km/h zrýchli Flying Spur V8 S za 4,9 sekundy a rozbehne sa na 306 km/h. Aj vďaka systému vypínania polovice valcov má toto Bentley normovanú spotrebu 10,9 litra na 100 km.

1153057_AD8T3844.JPG1153062_AD8T3850.JPG1153268_AD8T3932.JPG1153591_AQ2Y9783.JPG1153595_AQ2Y9787.JPG1154109_AQ2Y9964.JPG1154120_AQ2Y9968.JPG1154136_AQ2Y9974.JPG1154146_AQ2Y9981.JPG1154160_AQ2Y9984.JPG1154182_AQ2Y9990.JPG1154192_AQ2Y9995.JPG1154209_AQ2Y9999.JPG20160301_091846251_iOS.jpg1153057_AD8T3844.JPG1153062_AD8T3850.JPG20160301_103441324_iOS.jpg20160301_103447160_iOS.jpg20160301_103451996_iOS.jpg20160301_103456265_iOS.jpg20160301_103505773_iOS.jpg20160301_103513936_iOS.jpg
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY