vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Bentley Mulsanne dostalo predĺžený rázvor

Ženeva 2016 naživo: Bentley Mulsanne dostalo predĺžený rázvor

Britská automobilka Bentley, ktorá patrí pod koncern Volkswagen, priviezla do Ženevy vrcholnú luxusnú limuzínu Mulsanne. Tú sme si už predstavili pred autosalónom, takže zopakujeme len to najdôležitejšie. Bentley Mulsanne dostal predĺžený rázvor, bohatšiu výbavu a nové elektronické systémy.

20160301_091901560_iOS.jpg20160301_091946157_iOS.jpg20160301_092008903_iOS.jpg
Bentley Mulsanne vyzerá skutočne majestátne. O pohon sa stará preplňovaný osemvalec 6,75 l s výkonom 512 koní a krútiacim momentom lokomotívnych 1020 Nm

Pod kapotou stále pracuje dvoma turbodúchadlami preplňovaný osemvalec 6.75 litra, ktorý v základnom prevedení ponúka 377 kW (512 k) a masívnych 1020 Nm. To stačí k akcelerácii z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy a najvyššej rýchlosti 296 km/h.

Bentley Mulsanne myslí aj na ekológiu - osemvalec má vypínanie polovice valcov pri čiastočnom zaťažení. Kombinovaná spotreba je pekných 14,6 litra na 100 km. Vôbec prvýkrát sa vo vrcholnom modeli Bentley objavuje aj samostatná verzia s predĺženým rázvorom. Tá poskytuje veľmi veľkorysý priestor na zadných sedadlách a exkluzívne luxusné sedadlá, ktorá v "krátkej" verzii nedostanete.

Novinkou automobilky je aj Bentley Flying Spur V8 S. Dvoma turbami preplňovaný osemvalec 4,0 l odovzdáva na automatickú prevodovku a všetky kolesá výkon 388 kW (528 k) a krútiaci moment 680 Nm. To je dokonca o 30 Nm viac, než koľko ponúkal pôvodný šesťlitrový dvanásťvalec v modeli Bentley Continental GT z roku 2003.

Na 100 km/h zrýchli Flying Spur V8 S za 4,9 sekundy a rozbehne sa na 306 km/h. Aj vďaka systému vypínania polovice valcov má toto Bentley normovanú spotrebu 10,9 litra na 100 km.

1153057_AD8T3844.JPG1153062_AD8T3850.JPG1153268_AD8T3932.JPG1153591_AQ2Y9783.JPG1153595_AQ2Y9787.JPG1154109_AQ2Y9964.JPG1154120_AQ2Y9968.JPG1154136_AQ2Y9974.JPG1154146_AQ2Y9981.JPG1154160_AQ2Y9984.JPG1154182_AQ2Y9990.JPG1154192_AQ2Y9995.JPG1154209_AQ2Y9999.JPG20160301_091846251_iOS.jpg1153057_AD8T3844.JPG1153062_AD8T3850.JPG20160301_103441324_iOS.jpg20160301_103447160_iOS.jpg20160301_103451996_iOS.jpg20160301_103456265_iOS.jpg20160301_103505773_iOS.jpg20160301_103513936_iOS.jpg
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY