vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Bentley Mulsanne dostalo predĺžený rázvor

Ženeva 2016 naživo: Bentley Mulsanne dostalo predĺžený rázvor

Britská automobilka Bentley, ktorá patrí pod koncern Volkswagen, priviezla do Ženevy vrcholnú luxusnú limuzínu Mulsanne. Tú sme si už predstavili pred autosalónom, takže zopakujeme len to najdôležitejšie. Bentley Mulsanne dostal predĺžený rázvor, bohatšiu výbavu a nové elektronické systémy.

20160301_091901560_iOS.jpg20160301_091946157_iOS.jpg20160301_092008903_iOS.jpg
Bentley Mulsanne vyzerá skutočne majestátne. O pohon sa stará preplňovaný osemvalec 6,75 l s výkonom 512 koní a krútiacim momentom lokomotívnych 1020 Nm

Pod kapotou stále pracuje dvoma turbodúchadlami preplňovaný osemvalec 6.75 litra, ktorý v základnom prevedení ponúka 377 kW (512 k) a masívnych 1020 Nm. To stačí k akcelerácii z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy a najvyššej rýchlosti 296 km/h.

Bentley Mulsanne myslí aj na ekológiu - osemvalec má vypínanie polovice valcov pri čiastočnom zaťažení. Kombinovaná spotreba je pekných 14,6 litra na 100 km. Vôbec prvýkrát sa vo vrcholnom modeli Bentley objavuje aj samostatná verzia s predĺženým rázvorom. Tá poskytuje veľmi veľkorysý priestor na zadných sedadlách a exkluzívne luxusné sedadlá, ktorá v "krátkej" verzii nedostanete.

Novinkou automobilky je aj Bentley Flying Spur V8 S. Dvoma turbami preplňovaný osemvalec 4,0 l odovzdáva na automatickú prevodovku a všetky kolesá výkon 388 kW (528 k) a krútiaci moment 680 Nm. To je dokonca o 30 Nm viac, než koľko ponúkal pôvodný šesťlitrový dvanásťvalec v modeli Bentley Continental GT z roku 2003.

Na 100 km/h zrýchli Flying Spur V8 S za 4,9 sekundy a rozbehne sa na 306 km/h. Aj vďaka systému vypínania polovice valcov má toto Bentley normovanú spotrebu 10,9 litra na 100 km.

1153057_AD8T3844.JPG1153062_AD8T3850.JPG1153268_AD8T3932.JPG1153591_AQ2Y9783.JPG1153595_AQ2Y9787.JPG1154109_AQ2Y9964.JPG1154120_AQ2Y9968.JPG1154136_AQ2Y9974.JPG1154146_AQ2Y9981.JPG1154160_AQ2Y9984.JPG1154182_AQ2Y9990.JPG1154192_AQ2Y9995.JPG1154209_AQ2Y9999.JPG20160301_091846251_iOS.jpg1153057_AD8T3844.JPG1153062_AD8T3850.JPG20160301_103441324_iOS.jpg20160301_103447160_iOS.jpg20160301_103451996_iOS.jpg20160301_103456265_iOS.jpg20160301_103505773_iOS.jpg20160301_103513936_iOS.jpg
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY