vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Audi Q2 si vytvára trh samo pre seba

Ženeva 2016 naživo: Audi Q2 si vytvára trh samo pre seba
Zoznam kapitol
  1. Audi Q2
  2. Fotogaléria: Audi Q2

Audi konečne odhalilo nové kompaktné SUV Q2. Zaujímavé je, že tento model založený na koncernovej modulárnej platforme MQB si vlastne vytvára trh sám pre seba. Radí sa pod Audi Q3 (je menší ako A3 Sportback a váži len 1205 kg) a aj keď sa dá za konkurenciu považovať napríklad Mercedes-Benz GLA, BMW proti nemu priameho súpera nemá, ak nepočítame Mini Countryman.

q2_4.jpgq2_5.jpgq2_6.jpg
Audi Q2 je menšie než A3 Sportback a váži len 1 205 kg. V základe dostane trojvalec 1.0 TSI a pohon predných kolies. Bude ale aj štvorkolka s nastaviteľným podvozkom

Audi Q2 je dlhé 4,2 metra a asi nikoho neprekvapí, že dostalo pomerne konvenčnú koncernovú techniku. V základnej verzii sa jedná o predokolku s motorom 1.0 TSI (85 kW/115 k), pohon všetkých kolies potom u drahších verzií obstaráva medzinápravová spojka Haldex.

Bude aj športová verzia Audi SQ2 s motorom 2.0 TFSI s výkonom okolo 230 koní, automatickou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies. Zatiaľ musíme počkať na informácie ohľadom verzie Audi RS Q2, ktorá by mala dostať päťvalec 2,5 l.

Z ďalších motorov menujme jednotku 1.4 TFSI s vypínaním valcov alebo motor 2.0 TFSI s výkonom 140 kW (190 k). Naftu spaľuje základná verzia 1.6 TDI s výkonom 85 kW (115 k), nad ním je potom motor 2.0 TDI s výkonmi 110 kW a 140 kW ako pri ostatných vozidlách koncernu VW.

q2_1.jpgq2_2.jpgq2_3.jpgKto je vlastne konkurencia pre Audi Q2? Mercedes GLK a Mini Countryman? Zrejme áno. Trh kompaktných prémiových crossoverov a SUV sa nám začína zapĺňať

Zaujímavosťou je podvozok, ktorý sa v režime off-road zdvihne o 20 cm a upraví nastavenie ESP, motora, prevodovky a pohonu všetkých kolies. Avšak vystavené auto je obuté do pneumatík Pirelli P-Zero, čo o jeho určení na ceste vypovedá asi najviac.

Predaj Audi Q2 začne na jeseň tohto roku a automobilka plánuje predať okolo 70 000 áut ročne, aby sa projekt vyplatil. Pri správne poňatom marketingu, a pri rastúcej popularite kompaktných vozidiel SUV v Európe, to ale určite problém nebude.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY