vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Audi Q2 si vytvára trh samo pre seba

Ženeva 2016 naživo: Audi Q2 si vytvára trh samo pre seba
Zoznam kapitol
  1. Audi Q2
  2. Fotogaléria: Audi Q2

Audi konečne odhalilo nové kompaktné SUV Q2. Zaujímavé je, že tento model založený na koncernovej modulárnej platforme MQB si vlastne vytvára trh sám pre seba. Radí sa pod Audi Q3 (je menší ako A3 Sportback a váži len 1205 kg) a aj keď sa dá za konkurenciu považovať napríklad Mercedes-Benz GLA, BMW proti nemu priameho súpera nemá, ak nepočítame Mini Countryman.

q2_4.jpgq2_5.jpgq2_6.jpg
Audi Q2 je menšie než A3 Sportback a váži len 1 205 kg. V základe dostane trojvalec 1.0 TSI a pohon predných kolies. Bude ale aj štvorkolka s nastaviteľným podvozkom

Audi Q2 je dlhé 4,2 metra a asi nikoho neprekvapí, že dostalo pomerne konvenčnú koncernovú techniku. V základnej verzii sa jedná o predokolku s motorom 1.0 TSI (85 kW/115 k), pohon všetkých kolies potom u drahších verzií obstaráva medzinápravová spojka Haldex.

Bude aj športová verzia Audi SQ2 s motorom 2.0 TFSI s výkonom okolo 230 koní, automatickou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies. Zatiaľ musíme počkať na informácie ohľadom verzie Audi RS Q2, ktorá by mala dostať päťvalec 2,5 l.

Z ďalších motorov menujme jednotku 1.4 TFSI s vypínaním valcov alebo motor 2.0 TFSI s výkonom 140 kW (190 k). Naftu spaľuje základná verzia 1.6 TDI s výkonom 85 kW (115 k), nad ním je potom motor 2.0 TDI s výkonmi 110 kW a 140 kW ako pri ostatných vozidlách koncernu VW.

q2_1.jpgq2_2.jpgq2_3.jpgKto je vlastne konkurencia pre Audi Q2? Mercedes GLK a Mini Countryman? Zrejme áno. Trh kompaktných prémiových crossoverov a SUV sa nám začína zapĺňať

Zaujímavosťou je podvozok, ktorý sa v režime off-road zdvihne o 20 cm a upraví nastavenie ESP, motora, prevodovky a pohonu všetkých kolies. Avšak vystavené auto je obuté do pneumatík Pirelli P-Zero, čo o jeho určení na ceste vypovedá asi najviac.

Predaj Audi Q2 začne na jeseň tohto roku a automobilka plánuje predať okolo 70 000 áut ročne, aby sa projekt vyplatil. Pri správne poňatom marketingu, a pri rastúcej popularite kompaktných vozidiel SUV v Európe, to ale určite problém nebude.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY