vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Aston Martin DB11 dostal motor 5.2 V12 twin-turbo

Aston Martin vstupuje rovnako do novej preplňovanej kapitoly svojich dejín. Avšak s tým downsizingom to nie je zas tak hrozné. Koncepcia V12 totiž zostala.
Ženeva 2016 naživo: Aston Martin DB11 dostal motor 5.2 V12 twin-turbo
Zoznam kapitol
  1. Aston Martin DB11
  2. Fotogaléria: Aston Martin DB11

"Tak sa nám ten downsizing dostal už aj do Astonu Martin, pani Müllerová ..." Lenže keď sa pozrieme na technické parametre novej generácie vrcholného luxusného GT britskej automobilky, nie je to zas tak hrozné. Zostala koncepcia V12 a dvíhal sa výkon i krútiaci moment. To, že klesla spotreba a emisie, je len taký malý bonus.

1154386_007.jpg1154382_006.jpg1154378_004.jpgNový dvanásťvalec twin-turbo si údajne vyvinul Aston Martin sám. Zatiaľ má výkon 608 koní a krútiaci moment 700 Nm. Bude ale aj výkonnejšia a športovejšia verzia

Aston Martin DB11 je nástupca modelu DB9 a nad ním už vlastne v ponuke výrobcu nič nie je, ak nepočítame sem tam nejakú tú špecialitu. Úplne nový dvanásťvalec má síce objem znížený na 5,2 litra, ale vďaka dvojici turbodúchadiel zo seba dostane výkon 447 kW (608 koní) a krútiaci moment 700 Nm. Aspoň teda zatiaľ.

Silu prenáša na zadné kolesá osemstupňová automatická prevodovka ZF s pádlami pod volantom a mechanický samosvor. Z 0 na 100 km/h akceleruje Aston Martin DB11 za 3,9 sekundy. Maximálna rýchlosť leží za hranicou 320 km/h, ale na definitívne čísla sa ešte čaká. Emisie CO2 sú nižšie o 20% proti DB9.

aston martin (12).jpgaston martin (11).jpgaston martin (21).jpgVýbava je vskutku bohatá a luxusná. Základná konštrukcia vozidla je ale až o 300 kg ľahšia ako pri predchodcovi. Aston Martin DB11 dostal aj plno bezpečnostných asistentov

Aston Martin DB11 využíva pevnejšiu a ľahšiu platformu, ale celkovo je auto dlhšie, má väčší rázvor a vďaka luxusnejšej a rozsiahlejšej bezpečnostnej výbave na tom bude s hmotnosťou zhruba rovnako ako predchodca. Nechýba adaptívny podvozok, vektorovanie krútiaceho momentu, všemožné bezpečnostné asistentov vrátane 360° kamery a podobne.

Zaujímavé je, že Aston Martin nepoužil na ladenie zvuku DB11 elektronický syntetizátor. Všetko, čo ľudia počujú, je skutočný zvuk motora, nasávania a výfuku. Cena v Nemecku je stanovená na 204 900 eur a už teraz je jasné, že neskôr príde ešte výkonnejší a dynamickejší model. A aj roadster.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY