vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Aston Martin DB11 dostal motor 5.2 V12 twin-turbo

Aston Martin vstupuje rovnako do novej preplňovanej kapitoly svojich dejín. Avšak s tým downsizingom to nie je zas tak hrozné. Koncepcia V12 totiž zostala.
Ženeva 2016 naživo: Aston Martin DB11 dostal motor 5.2 V12 twin-turbo
Zoznam kapitol
  1. Aston Martin DB11
  2. Fotogaléria: Aston Martin DB11

"Tak sa nám ten downsizing dostal už aj do Astonu Martin, pani Müllerová ..." Lenže keď sa pozrieme na technické parametre novej generácie vrcholného luxusného GT britskej automobilky, nie je to zas tak hrozné. Zostala koncepcia V12 a dvíhal sa výkon i krútiaci moment. To, že klesla spotreba a emisie, je len taký malý bonus.

1154386_007.jpg1154382_006.jpg1154378_004.jpgNový dvanásťvalec twin-turbo si údajne vyvinul Aston Martin sám. Zatiaľ má výkon 608 koní a krútiaci moment 700 Nm. Bude ale aj výkonnejšia a športovejšia verzia

Aston Martin DB11 je nástupca modelu DB9 a nad ním už vlastne v ponuke výrobcu nič nie je, ak nepočítame sem tam nejakú tú špecialitu. Úplne nový dvanásťvalec má síce objem znížený na 5,2 litra, ale vďaka dvojici turbodúchadiel zo seba dostane výkon 447 kW (608 koní) a krútiaci moment 700 Nm. Aspoň teda zatiaľ.

Silu prenáša na zadné kolesá osemstupňová automatická prevodovka ZF s pádlami pod volantom a mechanický samosvor. Z 0 na 100 km/h akceleruje Aston Martin DB11 za 3,9 sekundy. Maximálna rýchlosť leží za hranicou 320 km/h, ale na definitívne čísla sa ešte čaká. Emisie CO2 sú nižšie o 20% proti DB9.

aston martin (12).jpgaston martin (11).jpgaston martin (21).jpgVýbava je vskutku bohatá a luxusná. Základná konštrukcia vozidla je ale až o 300 kg ľahšia ako pri predchodcovi. Aston Martin DB11 dostal aj plno bezpečnostných asistentov

Aston Martin DB11 využíva pevnejšiu a ľahšiu platformu, ale celkovo je auto dlhšie, má väčší rázvor a vďaka luxusnejšej a rozsiahlejšej bezpečnostnej výbave na tom bude s hmotnosťou zhruba rovnako ako predchodca. Nechýba adaptívny podvozok, vektorovanie krútiaceho momentu, všemožné bezpečnostné asistentov vrátane 360° kamery a podobne.

Zaujímavé je, že Aston Martin nepoužil na ladenie zvuku DB11 elektronický syntetizátor. Všetko, čo ľudia počujú, je skutočný zvuk motora, nasávania a výfuku. Cena v Nemecku je stanovená na 204 900 eur a už teraz je jasné, že neskôr príde ešte výkonnejší a dynamickejší model. A aj roadster.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY