vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Aston Martin DB11 dostal motor 5.2 V12 twin-turbo

Aston Martin vstupuje rovnako do novej preplňovanej kapitoly svojich dejín. Avšak s tým downsizingom to nie je zas tak hrozné. Koncepcia V12 totiž zostala.
Ženeva 2016 naživo: Aston Martin DB11 dostal motor 5.2 V12 twin-turbo
Zoznam kapitol
  1. Aston Martin DB11
  2. Fotogaléria: Aston Martin DB11

"Tak sa nám ten downsizing dostal už aj do Astonu Martin, pani Müllerová ..." Lenže keď sa pozrieme na technické parametre novej generácie vrcholného luxusného GT britskej automobilky, nie je to zas tak hrozné. Zostala koncepcia V12 a dvíhal sa výkon i krútiaci moment. To, že klesla spotreba a emisie, je len taký malý bonus.

1154386_007.jpg1154382_006.jpg1154378_004.jpgNový dvanásťvalec twin-turbo si údajne vyvinul Aston Martin sám. Zatiaľ má výkon 608 koní a krútiaci moment 700 Nm. Bude ale aj výkonnejšia a športovejšia verzia

Aston Martin DB11 je nástupca modelu DB9 a nad ním už vlastne v ponuke výrobcu nič nie je, ak nepočítame sem tam nejakú tú špecialitu. Úplne nový dvanásťvalec má síce objem znížený na 5,2 litra, ale vďaka dvojici turbodúchadiel zo seba dostane výkon 447 kW (608 koní) a krútiaci moment 700 Nm. Aspoň teda zatiaľ.

Silu prenáša na zadné kolesá osemstupňová automatická prevodovka ZF s pádlami pod volantom a mechanický samosvor. Z 0 na 100 km/h akceleruje Aston Martin DB11 za 3,9 sekundy. Maximálna rýchlosť leží za hranicou 320 km/h, ale na definitívne čísla sa ešte čaká. Emisie CO2 sú nižšie o 20% proti DB9.

aston martin (12).jpgaston martin (11).jpgaston martin (21).jpgVýbava je vskutku bohatá a luxusná. Základná konštrukcia vozidla je ale až o 300 kg ľahšia ako pri predchodcovi. Aston Martin DB11 dostal aj plno bezpečnostných asistentov

Aston Martin DB11 využíva pevnejšiu a ľahšiu platformu, ale celkovo je auto dlhšie, má väčší rázvor a vďaka luxusnejšej a rozsiahlejšej bezpečnostnej výbave na tom bude s hmotnosťou zhruba rovnako ako predchodca. Nechýba adaptívny podvozok, vektorovanie krútiaceho momentu, všemožné bezpečnostné asistentov vrátane 360° kamery a podobne.

Zaujímavé je, že Aston Martin nepoužil na ladenie zvuku DB11 elektronický syntetizátor. Všetko, čo ľudia počujú, je skutočný zvuk motora, nasávania a výfuku. Cena v Nemecku je stanovená na 204 900 eur a už teraz je jasné, že neskôr príde ešte výkonnejší a dynamickejší model. A aj roadster.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY