vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Alpina B7 xDrive Bi-Turbo je náhrada za M7

Ženeva 2016 naživo: Alpina B7 xDrive Bi-Turbo je náhrada za M7

Dvorný úpravca vozidiel BMW priviezol do Ženevy vlastnú predstavu vrcholného prevedenia mníchovského luxusného sedanu radu 7. BMW M7 nebude a ak nechcete z nejakého nám neznámeho dôvodu dvanásťvalcové BMW M760Li, Alpina má veľmi zaujímavé riešenie v podobe modelu B7 xDrive Bi-Turbo.

zeneva (69).jpgzeneva (2).JPGzeneva (1).JPGNiektorí kolegovia berú prehliadku vystavených exponátov skutočne veľmi vážne. Alpina B7 má výkon 608 koní a maximálna rýchlosť cez 300 km/h je pre ňu samozrejmosť

Alpina B7 xDrive má pod kapotou novú generáciu dvoma turbami preplňovaného osemvalca 4,4 litra. Motor ponúka výkon 447 kW (608 koní) v rozmedzí 5750 až 6250 ot. a krútiaci moment 800 Nm v 3000 až 5000 ot. Už v 1100 ot. má ale osemvalec krútiaci moment 450 Nm a pri 1800 ot. je to už 600 Nm.

O prenos sily sa stará osemstupňový automat od ZF a pohon všetkých kolies, ktorý pri "vypnutí" stabilizačného systému uprednostní vo svojom vyvážení zadnú nápravu. Aj vďaka tomu zrýchli Aplina B7 na 100 km/h za 3,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 310 km/h a Alpina sa chváli aj kombinovanou spotrebou 10,4 litra na 100 km.

Výfukový systém si Alpina naladila sama a má výraznejší zvuk ako sériový výfuk modelu BMW 750i xDrive. Alpina má aj aktívne natáčanie zadnej nápravy, adaptívny podvozok si nastavuje Alpina tiež sama a dvadsaťpalcové kolesá obúva do pneumatík Michelin Pilot SuperSport. Runflat na Alpine nenájdete.

zeneva (3).JPGzeneva (4).JPGzeneva (5).JPGzeneva (6).JPGzeneva (67).jpgzeneva (68).jpgzeneva (7).JPGzeneva (70).jpgzeneva (71).jpgzeneva (72).jpgzeneva (73).jpgzeneva (74).jpg
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY