vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Alpina B7 xDrive Bi-Turbo je náhrada za M7

Ženeva 2016 naživo: Alpina B7 xDrive Bi-Turbo je náhrada za M7

Dvorný úpravca vozidiel BMW priviezol do Ženevy vlastnú predstavu vrcholného prevedenia mníchovského luxusného sedanu radu 7. BMW M7 nebude a ak nechcete z nejakého nám neznámeho dôvodu dvanásťvalcové BMW M760Li, Alpina má veľmi zaujímavé riešenie v podobe modelu B7 xDrive Bi-Turbo.

zeneva (69).jpgzeneva (2).JPGzeneva (1).JPGNiektorí kolegovia berú prehliadku vystavených exponátov skutočne veľmi vážne. Alpina B7 má výkon 608 koní a maximálna rýchlosť cez 300 km/h je pre ňu samozrejmosť

Alpina B7 xDrive má pod kapotou novú generáciu dvoma turbami preplňovaného osemvalca 4,4 litra. Motor ponúka výkon 447 kW (608 koní) v rozmedzí 5750 až 6250 ot. a krútiaci moment 800 Nm v 3000 až 5000 ot. Už v 1100 ot. má ale osemvalec krútiaci moment 450 Nm a pri 1800 ot. je to už 600 Nm.

O prenos sily sa stará osemstupňový automat od ZF a pohon všetkých kolies, ktorý pri "vypnutí" stabilizačného systému uprednostní vo svojom vyvážení zadnú nápravu. Aj vďaka tomu zrýchli Aplina B7 na 100 km/h za 3,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 310 km/h a Alpina sa chváli aj kombinovanou spotrebou 10,4 litra na 100 km.

Výfukový systém si Alpina naladila sama a má výraznejší zvuk ako sériový výfuk modelu BMW 750i xDrive. Alpina má aj aktívne natáčanie zadnej nápravy, adaptívny podvozok si nastavuje Alpina tiež sama a dvadsaťpalcové kolesá obúva do pneumatík Michelin Pilot SuperSport. Runflat na Alpine nenájdete.

zeneva (3).JPGzeneva (4).JPGzeneva (5).JPGzeneva (6).JPGzeneva (67).jpgzeneva (68).jpgzeneva (7).JPGzeneva (70).jpgzeneva (71).jpgzeneva (72).jpgzeneva (73).jpgzeneva (74).jpg
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY