vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Alpina B7 xDrive Bi-Turbo je náhrada za M7

Ženeva 2016 naživo: Alpina B7 xDrive Bi-Turbo je náhrada za M7

Dvorný úpravca vozidiel BMW priviezol do Ženevy vlastnú predstavu vrcholného prevedenia mníchovského luxusného sedanu radu 7. BMW M7 nebude a ak nechcete z nejakého nám neznámeho dôvodu dvanásťvalcové BMW M760Li, Alpina má veľmi zaujímavé riešenie v podobe modelu B7 xDrive Bi-Turbo.

zeneva (69).jpgzeneva (2).JPGzeneva (1).JPGNiektorí kolegovia berú prehliadku vystavených exponátov skutočne veľmi vážne. Alpina B7 má výkon 608 koní a maximálna rýchlosť cez 300 km/h je pre ňu samozrejmosť

Alpina B7 xDrive má pod kapotou novú generáciu dvoma turbami preplňovaného osemvalca 4,4 litra. Motor ponúka výkon 447 kW (608 koní) v rozmedzí 5750 až 6250 ot. a krútiaci moment 800 Nm v 3000 až 5000 ot. Už v 1100 ot. má ale osemvalec krútiaci moment 450 Nm a pri 1800 ot. je to už 600 Nm.

O prenos sily sa stará osemstupňový automat od ZF a pohon všetkých kolies, ktorý pri "vypnutí" stabilizačného systému uprednostní vo svojom vyvážení zadnú nápravu. Aj vďaka tomu zrýchli Aplina B7 na 100 km/h za 3,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 310 km/h a Alpina sa chváli aj kombinovanou spotrebou 10,4 litra na 100 km.

Výfukový systém si Alpina naladila sama a má výraznejší zvuk ako sériový výfuk modelu BMW 750i xDrive. Alpina má aj aktívne natáčanie zadnej nápravy, adaptívny podvozok si nastavuje Alpina tiež sama a dvadsaťpalcové kolesá obúva do pneumatík Michelin Pilot SuperSport. Runflat na Alpine nenájdete.

zeneva (3).JPGzeneva (4).JPGzeneva (5).JPGzeneva (6).JPGzeneva (67).jpgzeneva (68).jpgzeneva (7).JPGzeneva (70).jpgzeneva (71).jpgzeneva (72).jpgzeneva (73).jpgzeneva (74).jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY