vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Alpina B7 xDrive Bi-Turbo je náhrada za M7

Ženeva 2016 naživo: Alpina B7 xDrive Bi-Turbo je náhrada za M7

Dvorný úpravca vozidiel BMW priviezol do Ženevy vlastnú predstavu vrcholného prevedenia mníchovského luxusného sedanu radu 7. BMW M7 nebude a ak nechcete z nejakého nám neznámeho dôvodu dvanásťvalcové BMW M760Li, Alpina má veľmi zaujímavé riešenie v podobe modelu B7 xDrive Bi-Turbo.

zeneva (69).jpgzeneva (2).JPGzeneva (1).JPGNiektorí kolegovia berú prehliadku vystavených exponátov skutočne veľmi vážne. Alpina B7 má výkon 608 koní a maximálna rýchlosť cez 300 km/h je pre ňu samozrejmosť

Alpina B7 xDrive má pod kapotou novú generáciu dvoma turbami preplňovaného osemvalca 4,4 litra. Motor ponúka výkon 447 kW (608 koní) v rozmedzí 5750 až 6250 ot. a krútiaci moment 800 Nm v 3000 až 5000 ot. Už v 1100 ot. má ale osemvalec krútiaci moment 450 Nm a pri 1800 ot. je to už 600 Nm.

O prenos sily sa stará osemstupňový automat od ZF a pohon všetkých kolies, ktorý pri "vypnutí" stabilizačného systému uprednostní vo svojom vyvážení zadnú nápravu. Aj vďaka tomu zrýchli Aplina B7 na 100 km/h za 3,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 310 km/h a Alpina sa chváli aj kombinovanou spotrebou 10,4 litra na 100 km.

Výfukový systém si Alpina naladila sama a má výraznejší zvuk ako sériový výfuk modelu BMW 750i xDrive. Alpina má aj aktívne natáčanie zadnej nápravy, adaptívny podvozok si nastavuje Alpina tiež sama a dvadsaťpalcové kolesá obúva do pneumatík Michelin Pilot SuperSport. Runflat na Alpine nenájdete.

zeneva (3).JPGzeneva (4).JPGzeneva (5).JPGzeneva (6).JPGzeneva (67).jpgzeneva (68).jpgzeneva (7).JPGzeneva (70).jpgzeneva (71).jpgzeneva (72).jpgzeneva (73).jpgzeneva (74).jpg
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY