vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Alfa Romeo ukázala aj civilnú verziu sedanu Giulia

Ženeva 2016 naživo: Alfa Romeo ukázala aj civilnú verziu sedanu Giulia

Na predstavenie bežných modelov Alfa Romeo Giulia sa čakalo celkom dlho, pri tom práve vrcholná športová verzia Giulia QV s motorom od Ferrari a výkonom cez 500 koní je na svete už nejaký ten mesiac. Bežná produkčná konfekcia tak zažíva svoju svetovú premiéru práve teraz v Ženeve.

alfa (5).jpgalfa (2).jpgalfa (3).jpg
Základné verzie modelu Giulia majú pod kapotou štvorvalce s preplňovaním. Manuálna prevodovka je k dispozícii len k dieselom s výknom 150 alebo 180 koní

Štandardný model Alfy Romeo Giulia bude mať benzínový dvojliter s preplňovaním s výkonom 147 kW (200 k) a krútiacim momentom 330 Nm. Štandardom bude pri tejto motorizácii osemstupňová automatická prevodovka s možnosťou ručného sekvenčného radenia pod volantom.

Bez dieselu by to na európskom trhu nešlo a kto bude chcieť v Alfe radiť klasicky ručne, môže si vybrať medzi dvoma výkonovými verziami turbodieselu 2,2 l. Tá prvá základná má výkon 110 kW (150 k), tá silnejšia potom 132 kW (180 k) a až 450 Nm krútiaceho momentu. Neskôr bude aj trojlitrový turbodiesel V6.

Štandardom je pohon zadných kolies, ale k niektorým verziám bude k dispozícii aj štvorkolka, rovnako tak budú mať diesely za príplatok automat. Alfa Romeo tvrdí, že zadný náhon má rozloženie hmotnosti 50/50 medzi obe nápravy. Pokiaľ ide o hmotnosť, tak silnejší diesel s manuálom má suchú hmotnosť 1374 kg.

Nechýba luxusná a komfortná výbava, ale základná Giulia bude pomerne skromne vybavená. Napríklad dostane len 16" zliatinové kolesá, látkový interiér, 6,5" dotykový displej a samozrejme povinnú bezpečnostnú a asistenčnú výbavu. Alfa Romeo ale tvrdí, že elektronika je tu hlavne preto, aby umocňovala jazdný zážitok. Stabilizáciu bude možné vypnúť a jazdné režimy si navolíte prepínačom DNA.

Ešte stojí za to pripomenúť, že na stánku Alfy Romeo vidíme aj faceliftovaný hatchback Giulietta alebo prekrásnu Alfa Romeo Disco Volante z roku 1952.

alfa (1).jpgalfa (4).jpg1154555_AD8T4150.JPG1155087_AQ2Y0322.JPG1155091_AQ2Y0325.JPG1155095_AQ2Y0328.JPG1155099_AQ2Y0335.JPG1155103_AQ2Y0337.JPG1155107_AQ2Y0341.JPGdisco volante (1).JPGdisco volante (2).JPGdisco volante (3).JPGdisco volante (4).JPGdisco volante (5).JPGdisco volante (6).JPGdisco volante (7).JPG
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY