vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Alfa Romeo ukázala aj civilnú verziu sedanu Giulia

Ženeva 2016 naživo: Alfa Romeo ukázala aj civilnú verziu sedanu Giulia

Na predstavenie bežných modelov Alfa Romeo Giulia sa čakalo celkom dlho, pri tom práve vrcholná športová verzia Giulia QV s motorom od Ferrari a výkonom cez 500 koní je na svete už nejaký ten mesiac. Bežná produkčná konfekcia tak zažíva svoju svetovú premiéru práve teraz v Ženeve.

alfa (5).jpgalfa (2).jpgalfa (3).jpg
Základné verzie modelu Giulia majú pod kapotou štvorvalce s preplňovaním. Manuálna prevodovka je k dispozícii len k dieselom s výknom 150 alebo 180 koní

Štandardný model Alfy Romeo Giulia bude mať benzínový dvojliter s preplňovaním s výkonom 147 kW (200 k) a krútiacim momentom 330 Nm. Štandardom bude pri tejto motorizácii osemstupňová automatická prevodovka s možnosťou ručného sekvenčného radenia pod volantom.

Bez dieselu by to na európskom trhu nešlo a kto bude chcieť v Alfe radiť klasicky ručne, môže si vybrať medzi dvoma výkonovými verziami turbodieselu 2,2 l. Tá prvá základná má výkon 110 kW (150 k), tá silnejšia potom 132 kW (180 k) a až 450 Nm krútiaceho momentu. Neskôr bude aj trojlitrový turbodiesel V6.

Štandardom je pohon zadných kolies, ale k niektorým verziám bude k dispozícii aj štvorkolka, rovnako tak budú mať diesely za príplatok automat. Alfa Romeo tvrdí, že zadný náhon má rozloženie hmotnosti 50/50 medzi obe nápravy. Pokiaľ ide o hmotnosť, tak silnejší diesel s manuálom má suchú hmotnosť 1374 kg.

Nechýba luxusná a komfortná výbava, ale základná Giulia bude pomerne skromne vybavená. Napríklad dostane len 16" zliatinové kolesá, látkový interiér, 6,5" dotykový displej a samozrejme povinnú bezpečnostnú a asistenčnú výbavu. Alfa Romeo ale tvrdí, že elektronika je tu hlavne preto, aby umocňovala jazdný zážitok. Stabilizáciu bude možné vypnúť a jazdné režimy si navolíte prepínačom DNA.

Ešte stojí za to pripomenúť, že na stánku Alfy Romeo vidíme aj faceliftovaný hatchback Giulietta alebo prekrásnu Alfa Romeo Disco Volante z roku 1952.

alfa (1).jpgalfa (4).jpg1154555_AD8T4150.JPG1155087_AQ2Y0322.JPG1155091_AQ2Y0325.JPG1155095_AQ2Y0328.JPG1155099_AQ2Y0335.JPG1155103_AQ2Y0337.JPG1155107_AQ2Y0341.JPGdisco volante (1).JPGdisco volante (2).JPGdisco volante (3).JPGdisco volante (4).JPGdisco volante (5).JPGdisco volante (6).JPGdisco volante (7).JPG
Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY