vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Alfa Romeo ukázala aj civilnú verziu sedanu Giulia

Ženeva 2016 naživo: Alfa Romeo ukázala aj civilnú verziu sedanu Giulia

Na predstavenie bežných modelov Alfa Romeo Giulia sa čakalo celkom dlho, pri tom práve vrcholná športová verzia Giulia QV s motorom od Ferrari a výkonom cez 500 koní je na svete už nejaký ten mesiac. Bežná produkčná konfekcia tak zažíva svoju svetovú premiéru práve teraz v Ženeve.

alfa (5).jpgalfa (2).jpgalfa (3).jpg
Základné verzie modelu Giulia majú pod kapotou štvorvalce s preplňovaním. Manuálna prevodovka je k dispozícii len k dieselom s výknom 150 alebo 180 koní

Štandardný model Alfy Romeo Giulia bude mať benzínový dvojliter s preplňovaním s výkonom 147 kW (200 k) a krútiacim momentom 330 Nm. Štandardom bude pri tejto motorizácii osemstupňová automatická prevodovka s možnosťou ručného sekvenčného radenia pod volantom.

Bez dieselu by to na európskom trhu nešlo a kto bude chcieť v Alfe radiť klasicky ručne, môže si vybrať medzi dvoma výkonovými verziami turbodieselu 2,2 l. Tá prvá základná má výkon 110 kW (150 k), tá silnejšia potom 132 kW (180 k) a až 450 Nm krútiaceho momentu. Neskôr bude aj trojlitrový turbodiesel V6.

Štandardom je pohon zadných kolies, ale k niektorým verziám bude k dispozícii aj štvorkolka, rovnako tak budú mať diesely za príplatok automat. Alfa Romeo tvrdí, že zadný náhon má rozloženie hmotnosti 50/50 medzi obe nápravy. Pokiaľ ide o hmotnosť, tak silnejší diesel s manuálom má suchú hmotnosť 1374 kg.

Nechýba luxusná a komfortná výbava, ale základná Giulia bude pomerne skromne vybavená. Napríklad dostane len 16" zliatinové kolesá, látkový interiér, 6,5" dotykový displej a samozrejme povinnú bezpečnostnú a asistenčnú výbavu. Alfa Romeo ale tvrdí, že elektronika je tu hlavne preto, aby umocňovala jazdný zážitok. Stabilizáciu bude možné vypnúť a jazdné režimy si navolíte prepínačom DNA.

Ešte stojí za to pripomenúť, že na stánku Alfy Romeo vidíme aj faceliftovaný hatchback Giulietta alebo prekrásnu Alfa Romeo Disco Volante z roku 1952.

alfa (1).jpgalfa (4).jpg1154555_AD8T4150.JPG1155087_AQ2Y0322.JPG1155091_AQ2Y0325.JPG1155095_AQ2Y0328.JPG1155099_AQ2Y0335.JPG1155103_AQ2Y0337.JPG1155107_AQ2Y0341.JPGdisco volante (1).JPGdisco volante (2).JPGdisco volante (3).JPGdisco volante (4).JPGdisco volante (5).JPGdisco volante (6).JPGdisco volante (7).JPG
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY