vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Alfa Romeo ukázala aj civilnú verziu sedanu Giulia

Ženeva 2016 naživo: Alfa Romeo ukázala aj civilnú verziu sedanu Giulia

Na predstavenie bežných modelov Alfa Romeo Giulia sa čakalo celkom dlho, pri tom práve vrcholná športová verzia Giulia QV s motorom od Ferrari a výkonom cez 500 koní je na svete už nejaký ten mesiac. Bežná produkčná konfekcia tak zažíva svoju svetovú premiéru práve teraz v Ženeve.

alfa (5).jpgalfa (2).jpgalfa (3).jpg
Základné verzie modelu Giulia majú pod kapotou štvorvalce s preplňovaním. Manuálna prevodovka je k dispozícii len k dieselom s výknom 150 alebo 180 koní

Štandardný model Alfy Romeo Giulia bude mať benzínový dvojliter s preplňovaním s výkonom 147 kW (200 k) a krútiacim momentom 330 Nm. Štandardom bude pri tejto motorizácii osemstupňová automatická prevodovka s možnosťou ručného sekvenčného radenia pod volantom.

Bez dieselu by to na európskom trhu nešlo a kto bude chcieť v Alfe radiť klasicky ručne, môže si vybrať medzi dvoma výkonovými verziami turbodieselu 2,2 l. Tá prvá základná má výkon 110 kW (150 k), tá silnejšia potom 132 kW (180 k) a až 450 Nm krútiaceho momentu. Neskôr bude aj trojlitrový turbodiesel V6.

Štandardom je pohon zadných kolies, ale k niektorým verziám bude k dispozícii aj štvorkolka, rovnako tak budú mať diesely za príplatok automat. Alfa Romeo tvrdí, že zadný náhon má rozloženie hmotnosti 50/50 medzi obe nápravy. Pokiaľ ide o hmotnosť, tak silnejší diesel s manuálom má suchú hmotnosť 1374 kg.

Nechýba luxusná a komfortná výbava, ale základná Giulia bude pomerne skromne vybavená. Napríklad dostane len 16" zliatinové kolesá, látkový interiér, 6,5" dotykový displej a samozrejme povinnú bezpečnostnú a asistenčnú výbavu. Alfa Romeo ale tvrdí, že elektronika je tu hlavne preto, aby umocňovala jazdný zážitok. Stabilizáciu bude možné vypnúť a jazdné režimy si navolíte prepínačom DNA.

Ešte stojí za to pripomenúť, že na stánku Alfy Romeo vidíme aj faceliftovaný hatchback Giulietta alebo prekrásnu Alfa Romeo Disco Volante z roku 1952.

alfa (1).jpgalfa (4).jpg1154555_AD8T4150.JPG1155087_AQ2Y0322.JPG1155091_AQ2Y0325.JPG1155095_AQ2Y0328.JPG1155099_AQ2Y0335.JPG1155103_AQ2Y0337.JPG1155107_AQ2Y0341.JPGdisco volante (1).JPGdisco volante (2).JPGdisco volante (3).JPGdisco volante (4).JPGdisco volante (5).JPGdisco volante (6).JPGdisco volante (7).JPG
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY