vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Aj Renault Mégane combi dostal systém 4Control

Druhou svetovou premiérou ženevského autosalónu na stánku Renault je nový Mégane s karosériou kombi. A ani tu, rovnako ako pri krátkom Mégane, nebude chýbať systém natáčania zadných kolies.
Ženeva 2016 naživo: Aj Renault Mégane combi dostal systém 4Control

Renault priviezol do Ženevy dve novinky. Tou hlavnou je nový Scénic, ktorý sme si predstavili včera, je tu ale aj Mégane Grandtour, pre ktorý je tohtoročná Ženeva taktiež svetovou premiérou. Na dĺžku tento model oproti predchodcovi pribral 67 mm, zatiaľ čo na výšku Renault stratil dva centimetre. O 11 mm sa natiahol rázvor náprav a dosť výrazne narástol rozchod kolies. Vpredu o 47 mm, vzadu o 39 mm. Celkovo je nový Mégane Grandtour dlhý 4626 mm.

Interiér už poznáme z Mégane novej generácie, ktorý pred časom dorazil na slovenský trh. Kombi sa logicky líši iba zadnou časťou, kde tlačová správa Renaultu sľubuje veľa pohodlia a priestoru. Mégane Grandtour má byť v tomto smere jedným z najlepších, ale popravde povedané, zas až taká paráda to nie je.

gtour_01.jpggtour_03.jpggtour_04.jpg
Nový Renault Mégane sa bude u nás predávať pod označením Grandtour. Kufor zvládne až 580 litrov a auto odvezie vec dlhú až 2,77 m

Kufor zvládne 521 dm3 podľa VDA, respektíve 580 litrov. Na rozdiel od hatchbacku tu bude dvojitá podlaha, ktorá po sklopení operadiel delených v pomere 60/40 vytvorí rovnú plochu. V kombinácii so sklopeným operadlom sedadla spolujazdca odvezie Mégane Grandtour vec dlhú až 2,77 m.

Ponuka motorizácií kopíruje Mégane, takže bude k dispozícii benzínová tisícdvestovka (100 alebo 130 koní) a na niektorých trhoch Renault ponúkne ešte atmosférickú tisícšesťstovku SCE s výkonom 115 koní. Vrcholom bude prevedenie GT osadené preplňovanou tisícšesťstovkou s výkonom 205 koní. Táto verzia okrem iných odlišností ponúkne aj systém natáčanie zadnej nápravy 4Control.

V prípade naftových motorov ponúkne Renault známe motory 1.5 dCi (90 alebo 110 k) a 1.6 dCi (130 alebo 165 koní). Budúci rok by sa potom mal v cenníku objaviť aj motor 1.5 dCi 110 Hybrid Assist. Mégane kombi dorazí na slovenský trh na jeseň.

gtour_13.jpggtour_14.jpggtour_05.jpggtour_06.jpggtour_07.jpggtour_08.jpggtour_09.jpggtour_10.jpggtour_11.jpggtour_12.jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY