vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Aj Renault Mégane combi dostal systém 4Control

Druhou svetovou premiérou ženevského autosalónu na stánku Renault je nový Mégane s karosériou kombi. A ani tu, rovnako ako pri krátkom Mégane, nebude chýbať systém natáčania zadných kolies.
Ženeva 2016 naživo: Aj Renault Mégane combi dostal systém 4Control

Renault priviezol do Ženevy dve novinky. Tou hlavnou je nový Scénic, ktorý sme si predstavili včera, je tu ale aj Mégane Grandtour, pre ktorý je tohtoročná Ženeva taktiež svetovou premiérou. Na dĺžku tento model oproti predchodcovi pribral 67 mm, zatiaľ čo na výšku Renault stratil dva centimetre. O 11 mm sa natiahol rázvor náprav a dosť výrazne narástol rozchod kolies. Vpredu o 47 mm, vzadu o 39 mm. Celkovo je nový Mégane Grandtour dlhý 4626 mm.

Interiér už poznáme z Mégane novej generácie, ktorý pred časom dorazil na slovenský trh. Kombi sa logicky líši iba zadnou časťou, kde tlačová správa Renaultu sľubuje veľa pohodlia a priestoru. Mégane Grandtour má byť v tomto smere jedným z najlepších, ale popravde povedané, zas až taká paráda to nie je.

gtour_01.jpggtour_03.jpggtour_04.jpg
Nový Renault Mégane sa bude u nás predávať pod označením Grandtour. Kufor zvládne až 580 litrov a auto odvezie vec dlhú až 2,77 m

Kufor zvládne 521 dm3 podľa VDA, respektíve 580 litrov. Na rozdiel od hatchbacku tu bude dvojitá podlaha, ktorá po sklopení operadiel delených v pomere 60/40 vytvorí rovnú plochu. V kombinácii so sklopeným operadlom sedadla spolujazdca odvezie Mégane Grandtour vec dlhú až 2,77 m.

Ponuka motorizácií kopíruje Mégane, takže bude k dispozícii benzínová tisícdvestovka (100 alebo 130 koní) a na niektorých trhoch Renault ponúkne ešte atmosférickú tisícšesťstovku SCE s výkonom 115 koní. Vrcholom bude prevedenie GT osadené preplňovanou tisícšesťstovkou s výkonom 205 koní. Táto verzia okrem iných odlišností ponúkne aj systém natáčanie zadnej nápravy 4Control.

V prípade naftových motorov ponúkne Renault známe motory 1.5 dCi (90 alebo 110 k) a 1.6 dCi (130 alebo 165 koní). Budúci rok by sa potom mal v cenníku objaviť aj motor 1.5 dCi 110 Hybrid Assist. Mégane kombi dorazí na slovenský trh na jeseň.

gtour_13.jpggtour_14.jpggtour_05.jpggtour_06.jpggtour_07.jpggtour_08.jpggtour_09.jpggtour_10.jpggtour_11.jpggtour_12.jpg
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY