vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Aj Renault Mégane combi dostal systém 4Control

Druhou svetovou premiérou ženevského autosalónu na stánku Renault je nový Mégane s karosériou kombi. A ani tu, rovnako ako pri krátkom Mégane, nebude chýbať systém natáčania zadných kolies.
Ženeva 2016 naživo: Aj Renault Mégane combi dostal systém 4Control

Renault priviezol do Ženevy dve novinky. Tou hlavnou je nový Scénic, ktorý sme si predstavili včera, je tu ale aj Mégane Grandtour, pre ktorý je tohtoročná Ženeva taktiež svetovou premiérou. Na dĺžku tento model oproti predchodcovi pribral 67 mm, zatiaľ čo na výšku Renault stratil dva centimetre. O 11 mm sa natiahol rázvor náprav a dosť výrazne narástol rozchod kolies. Vpredu o 47 mm, vzadu o 39 mm. Celkovo je nový Mégane Grandtour dlhý 4626 mm.

Interiér už poznáme z Mégane novej generácie, ktorý pred časom dorazil na slovenský trh. Kombi sa logicky líši iba zadnou časťou, kde tlačová správa Renaultu sľubuje veľa pohodlia a priestoru. Mégane Grandtour má byť v tomto smere jedným z najlepších, ale popravde povedané, zas až taká paráda to nie je.

gtour_01.jpggtour_03.jpggtour_04.jpg
Nový Renault Mégane sa bude u nás predávať pod označením Grandtour. Kufor zvládne až 580 litrov a auto odvezie vec dlhú až 2,77 m

Kufor zvládne 521 dm3 podľa VDA, respektíve 580 litrov. Na rozdiel od hatchbacku tu bude dvojitá podlaha, ktorá po sklopení operadiel delených v pomere 60/40 vytvorí rovnú plochu. V kombinácii so sklopeným operadlom sedadla spolujazdca odvezie Mégane Grandtour vec dlhú až 2,77 m.

Ponuka motorizácií kopíruje Mégane, takže bude k dispozícii benzínová tisícdvestovka (100 alebo 130 koní) a na niektorých trhoch Renault ponúkne ešte atmosférickú tisícšesťstovku SCE s výkonom 115 koní. Vrcholom bude prevedenie GT osadené preplňovanou tisícšesťstovkou s výkonom 205 koní. Táto verzia okrem iných odlišností ponúkne aj systém natáčanie zadnej nápravy 4Control.

V prípade naftových motorov ponúkne Renault známe motory 1.5 dCi (90 alebo 110 k) a 1.6 dCi (130 alebo 165 koní). Budúci rok by sa potom mal v cenníku objaviť aj motor 1.5 dCi 110 Hybrid Assist. Mégane kombi dorazí na slovenský trh na jeseň.

gtour_13.jpggtour_14.jpggtour_05.jpggtour_06.jpggtour_07.jpggtour_08.jpggtour_09.jpggtour_10.jpggtour_11.jpggtour_12.jpg
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY