vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Aj Renault Mégane combi dostal systém 4Control

Druhou svetovou premiérou ženevského autosalónu na stánku Renault je nový Mégane s karosériou kombi. A ani tu, rovnako ako pri krátkom Mégane, nebude chýbať systém natáčania zadných kolies.
Ženeva 2016 naživo: Aj Renault Mégane combi dostal systém 4Control

Renault priviezol do Ženevy dve novinky. Tou hlavnou je nový Scénic, ktorý sme si predstavili včera, je tu ale aj Mégane Grandtour, pre ktorý je tohtoročná Ženeva taktiež svetovou premiérou. Na dĺžku tento model oproti predchodcovi pribral 67 mm, zatiaľ čo na výšku Renault stratil dva centimetre. O 11 mm sa natiahol rázvor náprav a dosť výrazne narástol rozchod kolies. Vpredu o 47 mm, vzadu o 39 mm. Celkovo je nový Mégane Grandtour dlhý 4626 mm.

Interiér už poznáme z Mégane novej generácie, ktorý pred časom dorazil na slovenský trh. Kombi sa logicky líši iba zadnou časťou, kde tlačová správa Renaultu sľubuje veľa pohodlia a priestoru. Mégane Grandtour má byť v tomto smere jedným z najlepších, ale popravde povedané, zas až taká paráda to nie je.

gtour_01.jpggtour_03.jpggtour_04.jpg
Nový Renault Mégane sa bude u nás predávať pod označením Grandtour. Kufor zvládne až 580 litrov a auto odvezie vec dlhú až 2,77 m

Kufor zvládne 521 dm3 podľa VDA, respektíve 580 litrov. Na rozdiel od hatchbacku tu bude dvojitá podlaha, ktorá po sklopení operadiel delených v pomere 60/40 vytvorí rovnú plochu. V kombinácii so sklopeným operadlom sedadla spolujazdca odvezie Mégane Grandtour vec dlhú až 2,77 m.

Ponuka motorizácií kopíruje Mégane, takže bude k dispozícii benzínová tisícdvestovka (100 alebo 130 koní) a na niektorých trhoch Renault ponúkne ešte atmosférickú tisícšesťstovku SCE s výkonom 115 koní. Vrcholom bude prevedenie GT osadené preplňovanou tisícšesťstovkou s výkonom 205 koní. Táto verzia okrem iných odlišností ponúkne aj systém natáčanie zadnej nápravy 4Control.

V prípade naftových motorov ponúkne Renault známe motory 1.5 dCi (90 alebo 110 k) a 1.6 dCi (130 alebo 165 koní). Budúci rok by sa potom mal v cenníku objaviť aj motor 1.5 dCi 110 Hybrid Assist. Mégane kombi dorazí na slovenský trh na jeseň.

gtour_13.jpggtour_14.jpggtour_05.jpggtour_06.jpggtour_07.jpggtour_08.jpggtour_09.jpggtour_10.jpggtour_11.jpggtour_12.jpg
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY