vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: Aj Renault Mégane combi dostal systém 4Control

Druhou svetovou premiérou ženevského autosalónu na stánku Renault je nový Mégane s karosériou kombi. A ani tu, rovnako ako pri krátkom Mégane, nebude chýbať systém natáčania zadných kolies.
Ženeva 2016 naživo: Aj Renault Mégane combi dostal systém 4Control

Renault priviezol do Ženevy dve novinky. Tou hlavnou je nový Scénic, ktorý sme si predstavili včera, je tu ale aj Mégane Grandtour, pre ktorý je tohtoročná Ženeva taktiež svetovou premiérou. Na dĺžku tento model oproti predchodcovi pribral 67 mm, zatiaľ čo na výšku Renault stratil dva centimetre. O 11 mm sa natiahol rázvor náprav a dosť výrazne narástol rozchod kolies. Vpredu o 47 mm, vzadu o 39 mm. Celkovo je nový Mégane Grandtour dlhý 4626 mm.

Interiér už poznáme z Mégane novej generácie, ktorý pred časom dorazil na slovenský trh. Kombi sa logicky líši iba zadnou časťou, kde tlačová správa Renaultu sľubuje veľa pohodlia a priestoru. Mégane Grandtour má byť v tomto smere jedným z najlepších, ale popravde povedané, zas až taká paráda to nie je.

gtour_01.jpggtour_03.jpggtour_04.jpg
Nový Renault Mégane sa bude u nás predávať pod označením Grandtour. Kufor zvládne až 580 litrov a auto odvezie vec dlhú až 2,77 m

Kufor zvládne 521 dm3 podľa VDA, respektíve 580 litrov. Na rozdiel od hatchbacku tu bude dvojitá podlaha, ktorá po sklopení operadiel delených v pomere 60/40 vytvorí rovnú plochu. V kombinácii so sklopeným operadlom sedadla spolujazdca odvezie Mégane Grandtour vec dlhú až 2,77 m.

Ponuka motorizácií kopíruje Mégane, takže bude k dispozícii benzínová tisícdvestovka (100 alebo 130 koní) a na niektorých trhoch Renault ponúkne ešte atmosférickú tisícšesťstovku SCE s výkonom 115 koní. Vrcholom bude prevedenie GT osadené preplňovanou tisícšesťstovkou s výkonom 205 koní. Táto verzia okrem iných odlišností ponúkne aj systém natáčanie zadnej nápravy 4Control.

V prípade naftových motorov ponúkne Renault známe motory 1.5 dCi (90 alebo 110 k) a 1.6 dCi (130 alebo 165 koní). Budúci rok by sa potom mal v cenníku objaviť aj motor 1.5 dCi 110 Hybrid Assist. Mégane kombi dorazí na slovenský trh na jeseň.

gtour_13.jpggtour_14.jpggtour_05.jpggtour_06.jpggtour_07.jpggtour_08.jpggtour_09.jpggtour_10.jpggtour_11.jpggtour_12.jpg
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY